Klodrik78 Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 D2 2000 td5 skrur på varselblink. Skrur av varselblink, men varselblink skrur seg ikke av. Skal låse bilen. Da tuter den som at en dør eller noe er åpent. Allt er lukket. Bilen vill låse men tuter. Varselblink blinker konstant. Får ikke skrudd av. Noen som vet noe? Er ei lei knipe her nå når 2 LR produkter ikke vill som jeg vil og jeg skal jobbe i ett bryllup imorgen å trenger bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Har du prøvd å låse med fjernstyring og åpnet igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Ja. Har prøvd å trykke på IS knappen (inertiaswitch) men det hjelper ikke. Kan det være panser bryteren som har tatt kvelden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Forbikoble den og se. Feil i bakdørlåsen kludret det til på min en gang. Og konemor gjør det fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Ja frakobla den og det hjalp ikke. Er det sånn at bryteren på dørene sitter i dørlåsen assa? Har virkelig engelskfolkene vært så utadvendte på den tiden? Førerdøre henger litt på hengslene så kan slite med å få den lukket. Kanskje dette er grunnen hvis den har tatt kvelden. Skal sjekke opp i dette imorgen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Ja, sensor/bryter sitter i låsen. I hvert fall på tail gate/bakluken kan du «lukke» låsen med en skrutrekker. Kanskje du kan gjøre det på alle? Fordelen er at du da kan se at låsene er «lukket». Hvis da bilen ikke skjønner det, så er det høyst sannsynlig bryteren i en av låsene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Ikke sikker på om bare frakobling på panseralarm gir riktig svar. Du bør sjekke om den skal bryte strømmen eller ikke når panseret er lukket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2017 Da har man tatt en skikkelig runde på bilen. Sjekket allt av sikringer, feilsøkt med data slettet feilmeldinger. Sletting av feilmeldinger funker i nøysktig 10 sekunder eller etter hvor lang tid jeg bruker på å koble pcen fra bilen. Sjekket 12v uttak bak i bilen. Panserbryteren er en mikrobryter og fungerer slik at når panseret er oppe så er det en stang inni hele bryterhuset som trykker på en knapp på mikrobryteren. Når du lukker panseret frigjør du den knappen. Om den åpner eller lukker mikrobryteren med den knappen har jeg ikke klart å finne ut. Har koblet forbi Inertia Switchen. Av og på med batteri flere ganger og over lengre tid. Imorgen blir det å sjekke styrestrøm til IS bryteren og evt ned med takteekk for å sjekke om det er fukt på alarmboksen i taket. Bilen blinker fremdeles. Jeg får startet bilen og den stopper ikke. Er noe rart ett sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Panserbryteren min var koblet fra og det ga ingen problemer. Tipper du kan trekke ut kontakten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Panserbryteren har vært koblet både ut og inn. På og av med kontakt. Er tydligvis ikke her feilen ligger. Idag var det slikt et vakkert vær så det ble brukt på sofaen. Håper på dårligere vær imorgen så kanskje jeg kan ta turen ut å feilsøke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 På 20.10.2017 den 18.48, Klodrik78 skrev: D2 2000 td5 skrur på varselblink. Skrur av varselblink, men varselblink skrur seg ikke av. Skal låse bilen. Da tuter den som at en dør eller noe er åpent. Allt er lukket. Bilen vill låse men tuter. Varselblink blinker konstant. Får ikke skrudd av. Noen som vet noe? Er ei lei knipe her nå når 2 LR produkter ikke vill som jeg vil og jeg skal jobbe i ett bryllup imorgen å trenger bil Da er det bare en løsning. Du må kjøpe en Land Rover til, slik at du har tre. Alle gode ting skal visst være det, så da har du kanskje en som samarbeider mens de to andre krangler. lykke til. leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Jeg har 3. Men det hjelper ikke det heller da sistemann (rrc 95 lse) har problemer med å lage trykk i tanken og ikke vil fyre. Så da ble det bergingsbilen som er en svær Cheverolet Kalos. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Du får koble på tester og lese ut evt. feilkoder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 Nå har jeg feilsøkt med pcn og alle brytere funker. Men kan se ut som at panserbryteren er defekt da pcen ikke vil registrere når jeg lukker panseret. Og da er det ikke rart at varselblink ikke vil skru seg av, da panseret MÅ være lukket for å skru det av. Ifølge verkstedhåndboka. Nå skal jeg prøve å simulere at panseret er igjen så får vi se. Hvis det funker fant jeg feilen. Det har forsåvidt ikke blitt trigget noen feilkoder på dette problemet så trur dette er en feil som ikke sitter i noen styringsenhet men en elektrisk feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 Og selvfølgelig funka ikke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Fikk du ikke signal inn når du lasket? Kanskje dårlig kontakt et sted på veien da? Har du sett i Rave hvor mange kontaktpunkt den har på veien inn til styreenhet. p38 er har noen trøblete kontakter som er gjenganger fordi folk ikke tetter vann lekkasjer. Kanskje det er noe lignende på D2? Jeg ville prøvd å teste rett på inngang på ECU så er du sikker på at det ikke er noe ledningsnett tull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Du trenger en ordentlig diagnose som kan gå inn på BCU. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 Jeg kom inn med diagnose. Bruker faultmate så har full frihet i bcu ecu og det jeg trenger. Når jeg går inn i bcu og leser av allt av brytere som er koblet gjennom alarmen så står det at panseret er åpent. Selvom det er lukket. Derfor trur jeg det kan være en feil der. Men det står ogaå at hazard lights er på selvom jeg har skrudd det av. Men skal som du sier "minim" ohme ledningene til kontakten og se hva jeg finner ut. Nå blir det frem med det elektriske kartoteket å lese seg frem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Hva med nødblink-bryter, evt ledninger til denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 24 minutter siden, Klodrik78 skrev: Jeg kom inn med diagnose. Bruker faultmate så har full frihet i bcu ecu og det jeg trenger. Når jeg går inn i bcu og leser av allt av brytere som er koblet gjennom alarmen så står det at panseret er åpent. Selvom det er lukket. Derfor trur jeg det kan være en feil der. Men det står ogaå at hazard lights er på selvom jeg har skrudd det av. Men skal som du sier "minim" ohme ledningene til kontakten og se hva jeg finner ut. Nå blir det frem med det elektriske kartoteket å lese seg frem Jeg kan sjekke skjema senere, men tipper du kan ta en ledning og legge mellom jord og ene pinnen på bcu for å sjekke at inngang er i orden. Verifiser dog i skjema for det kan være den er litt spessiell om den går via alarmsystemet. Alarmsystemer kan ha en motstand i kretsen for å verifisere at den er sluttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klodrik78 Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 For å si det enkelt etter dagens omgang så her oommer problemstillingen med hva jeg har fått funnet ut. Får ikke skrudd av varselblink etter at bilen har stått med det. Åpner panser og lukker igjen men ikke noe skjer. Tar så av batteripolene. Etter dette så sier bilen bipp når jeg låser (varsler at noe ikke er lukket/i lås) men låser bilen uansett. Bilen starter og kan kjøres Etter masse frem og tilbake med feilsøking med og uten pc (pc viser at panser er oppe uten at det er det). Nå er det slik at varselblink ikke blinker lenger, men har heller ikke blinklys når jeg kjører bilen. Ifølge PC er panser åpent og varselblink på. Bilen sier fremdeles bipp når jeg låser. Da er min teori at det enten er ledningsbrudd til panserbryter (da og simulere den ikke fungerer) ett sted fra bcu til bryter. Har liten tru på varselblink bryteren da hvis bilen har panser åpent så vil man ikke kunne skru av varselblink før panser er lukket. Og i og med at feilsøking med pc forteller at panseret er åpent uten at det er det så mener jeg feilen må ligge der. Er dere enige?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Mine to D2 viser også at panser står åpent uten at det noen gang har påvirket andre funksjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Hva Måler du om d u kobler i fra denne connectoren på BCU og måler mellom jord og pinne 15 med åpnet/lukket panser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Får du sjekket IDM signaler via diagnose? Ser ut som at det er der driver kretsen for releene sitter ut i fra skjema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Min kontakt til panserbryteren hadde løsnet og jeg merket ingen forskjell. Vet ikke hva nanocom viser da jeg ikke har sjekket. Ingen ekspert på dette men høres jo litt ut som ledningsbrudd eller jordingsfeil. Er det noen måte å finne hvilke ledninger som kan forårsake at nødblink skrur seg på? Hvis bilen lager blip lyden når bilen låses så pleier det å være at en av dørene ikke er lukket ordentlig. Kan det være en av dørlåsene som er moden for utskifting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.