ESPO Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Har vært en del greier i UK angående behov for hyppigere motoroljebytte på Ingenium-dieselmotorene pga. fortynning av oljen med diesel ved autoregenerering av dieselpartikkelfilteret. Det pøses da på med diesel for å øke forbrenninga, men med resultat at mer uforbrent diesel entrer motorolja. Dette har med kjøremønster å gjøre. Melding om service skal bli gitt i displayet basert på innput om kjøremønster. Uansett tenker jeg at oljebytteintervallet på 2 år eller over 30 000 km er relativt drøyt! Mye greier med sinte kunder som mener de blir snytt for fordelen med lange oljeskiftintervaller. Også varierende grad av oppfølging fra verksteder, men ser ut til at de bytter olje gratis iallfall for de med serviceplan hvis olja har mer enn 6% diesel. Men også ulikt hvordan dette håndteres og informeres om av JLR rundt om i verden. Spørsmålet er jo motorslitasje pga drastisk reduksjon av viskositet til olja hvis bytte ikke blir gjort i tide. Gjelder både DS og D5 (både 2 og 3 literen tror jeg) og mulig også andre JLR produkter med Ingenium. Ikke sett noe ang 2,2 literen på DS når det gjelder dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 https://www.discosportforums.co.uk/viewtopic.php?f=17&t=6132 Oljeanalyser fra diverse DSer med 2L Ingenium diesel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 På 20.10.2017 den 14.11, ESPO skrev: Gjelder både DS og D5 (både 2 og 3 literen tror jeg) og mulig også andre JLR produkter med Ingenium. Treliteren er ingen Ingenium, men gode gamle SDV6 som i D5 plutselig heter TD6... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.