Gå til innhold

ABS og TC lampe lyser


Klodrik78

Anbefalte innlegg

Skal få fatterns defender 110 2003 modell td5 igjennom PKK. 

Men får mangel på at ABS pg TC lampe lyser. Har koblet meg til med faultmate og slettet feilen men lampene lyser fremdeles. Trigger heller ikke ny feil når jeg prøver å feilsøke på nytt. Noen som har en ide??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei. Ifølge faulmate er det elektrisk problem. Har vært byttet sensor på venstre side foran hos Land Rover tidligere for har vært tull her tidligere, men syms det er rart at den ikke vil trigge feilen på nytt. Men skal sjekke imorgen om det kan være brudd i ledningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løste det seg?

Jeg sliter med samme problem.

Som oftest slukker ikke lampene.

Noen ganger slukker dem, men tennes før eller senere

(Når de ikke lyser er det den klassiske knatrelyden (ABS/TC-knatringa)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket feilkoder?

Fruen fikk til sporadisk knatring og belysning da hun vrengte ytre stabstagsfeste h.bak og kabelen ble klemt veeldig flat.

Feilkoden,type historisk, fortalte på hvilket hjul moroa var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme symptom, noen ganger lyser begge, noen ganger en andre ganger ingen.

Bilen er nettopp EU godkjent og TC + ABS skal virke.

 

Noen i Osloområdet med Hawkeye som kan hjelpe meg å lese av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter'n til trådstarter som skriver.  Joda, her har det også vært periodisk feil. Først litt lys og mye mørke. Så mer lys og mindre mørke, og til slutt bare lys. Akkurat som en bensintankvarsellampe i gamle dager.  Det er sensoren. Uendelig motstand og helt død. (Høyre side måler 900 ohm.)

Ringte Erik, og han hadde. Henta'n i går kveld. Riktig delenummer utenpå posen, men inni lå det sensor til Freelander TD4.  Ja, ja - sånt skjer.

Har sjekket med Insigna og Mekonomen, men de kjøper av Erik.......  Er'e noen som tilfeldigvis har en liggende og slenge? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Gammel tråd, men tilsvarende problem. Min TC lampe lyser. Av og til, så kan plutselig abs begynner å bremse litt av seg selv. Har ikke sjekket med feilkoder men noen som har forslag ?


ABS virker, TC virker ikke etter hva jeg har klart å skjønne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du diagnoseutstyr kan det gi riktig svar med en gang.

Husk å notere feilkoder , nullstille , prøvekjøre og lese ut igjen.

Det hender ECU tilter ved for mange feilvarsler.

 

Hvis ikke er min feilsøk som følger:

Dunke inn alle 4 sensorer , kont lagerslakk alle hjul og mys lett på kablene.

Spesielt bak.Stabstag kan gnage og evt slag fra vei,terreng,is,osv.

(Usikker på om tipset med å ta av batteri - i 10 min resetter feilkodene.

Alltid hatt diagnoseutstyr)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...