Gå til innhold

Verksted for motorbytte i England


LarsR

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. 

 

Jeg har en 130 puma som har havarert motor og trenger å få byttet denne. Har fått pris fra norsk firma, men de skulle ha ett seks sifferet beløp. Noe jeg mener er alt for mye. 

 

Bilen kan kjøres (av og på en ferge/skip) så planen er å frakte den til Brevik på henger for å sette den på ett frakteskip til Immingham. Fly til England og leie en trekkbil for å frakte den til ett verksted. 

 

Det er her spørsmålet kommer. Er det noen som har erfaring med noen verksteder i den delen av England som er flinke på denne type jobb. 

 

På forhånd takk. 

 

LarsR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kontake 4land i polen i stedet? De henter bilen din her for mindre enn det jeg antar den transportløsningen du skisserer til England vil koste og folk her inne har vel såvidt jeg har skjønt veldig god erfaring med Tomek og verkstedet hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Baklengs skrev:

Hva med å kontake 4land i polen i stedet? De henter bilen din her for mindre enn det jeg antar den transportløsningen du skisserer til England vil koste og folk her inne har vel såvidt jeg har skjønt veldig god erfaring med Tomek og verkstedet hans. 

Foreløpig estimert pris transport er ca 12000kr for frakt tur/retur på skipet, flybilletter og egnet trekkbil i England  

 

Tenkte også å bruke dagene i England når de bytter motor på sightseeing. 

 

LarsR 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, lafterolf skrev:

Å bytte motor er gjort på kort tid. Er det lønnsomt å kjøre en.bil til utlandet for å bytte?

 

Hvilken motor har bilen?

Er en 2,4liter. Dette er privatbilen til sjefen og han er ikke noe mekaniker og jeg har ikke kapasitet om dagen til å bytte den selv. Sliter også med finne overhalte motorer som kan sendes til Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, lafterolf skrev:

Å bytte motor er gjort på kort tid.

 

Hvem bytter motor på kort tid ? Ljuger verkstedene når de beregner etpar arbeidsdager som minimum ?

2 arbeidsdager er vel et sted mellom 25-30 000kr om man gjør det etter boka, og ikke velger smia borti vegen, som er lite akuelt for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tell til ti og ro deg ned ett hakk Joker.

Jeg så ingenting i tråden om hvilken motor bilen hadde, og antok derfor at det var 300tdi, som jeg synes å huske Lars hadde problemer med for en tid tilbake. Jeg ser nå at det framkommer i første innlegg hvilken bil, nemlig Puma.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lafterolf skrev:

Tell til ti og ro deg ned ett hakk Joker.

Jeg så ingenting i tråden om hvilken motor bilen hadde, og antok derfor at det var 300tdi, som jeg synes å huske Lars hadde problemer med for en tid tilbake. Jeg ser nå at det framkommer i første innlegg hvilken bil, nemlig Puma.

 

 

Stemmer det lafterolf. Har 300tdi også og den er det fort gjort å bytte. Men har en følelse at puma motoren er ett annet beist å begi seg ut på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, lafterolf skrev:

Jeg så ingenting i tråden om hvilken motor bilen hadde, og antok derfor 

 

Før man svarer, er det alltid en fordel å vite hva man svarer på, lærte bestemora mi meg for mange, mange år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, så, gutter. Dette forumet har ikke tradisjon for hissige vendinger og "kommentarfelt"-standard. Det synes jeg ikke vi skal begynne med heller. Respekter hverandre og hold en god tone, er dere snille. Vi kan alle gjøre/lese/skrive feil. Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 8.37, LarsR skrev:

Hei alle sammen. 

 

Jeg har en 130 puma som har havarert motor og trenger å få byttet denne. Har fått pris fra norsk firma, men de skulle ha ett seks sifferet beløp. Noe jeg mener er alt for mye. 

 

Bilen kan kjøres (av og på en ferge/skip) så planen er å frakte den til Brevik på henger for å sette den på ett frakteskip til Immingham. Fly til England og leie en trekkbil for å frakte den til ett verksted. 

 

Det er her spørsmålet kommer. Er det noen som har erfaring med noen verksteder i den delen av England som er flinke på denne type jobb. 

 

På forhånd takk. 

 

LarsR

Kan jeg spørre hva som var årsak til motorhavariet? Disse motorene er kjent som rimelig problemfrie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...