Gå til innhold

Girkasse- synkroniseringsringer.


Anbefalte innlegg

5 timer siden, LRseries_1 skrev:

Mins at hovedakslen må settes sammen og måle klaringene, demonteres igjen og legge inn shims før montering. For å få vekk all slakk. Det er veldig viktig å følge verkstedhånboka nøye.

Hovedakslingen var helt korrekt når den lå på benken. 

Klaringer målt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke på en annen hovedaksling jeg har liggende. Siden hovedakslingen er presset langt nok inn er det litt rart, syntes jeg. 

Skal prøve med skiftegafler og se om den blir bedre når kassa står i fri/ gir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, LRseries_1 skrev:

...måle klaringene... legge inn shims... For å få vekk all slakk. Det er veldig viktig å følge verkstedhånboka nøye.

Tror ikke all slakk skal vekk - da kan det bli problemer - best om du hadde "boka", rikting slakke/klarering (er veldig lite egentlig). Boka gir kanskje dreiemoment paa muttrer ogsaa.

Endret av 101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 101 skrev:

Tror ikke all slakk skal vekk - da kan det bli problemer - best om du hadde "boka", rikting slakke/klarering (er veldig lite egentlig). Boka gir kanskje dreiemoment paa muttrer ogsaa.

Jeg har brukt boka.

Klaringer var fine ifølge boka

Mutteren bakpå skal dras til med 13 kg. 

Men jeg har ikke verktøy som passer på den. 

Kan legge ut vidio av hvordan det ble. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...