Gå til innhold

1997 Defender 110 "TTT prosjekt"


Mrvikan

Anbefalte innlegg

Vell.... Svaret til alt diesel sølet ble akkurat funnet! 

Det renner faktisk av bilen. Spørs om jeg har fått det til å lekke mer når jeg har beveget på div oppi der. Det så veldig ut som at slangene mellom (merket med rødt) var grunnen til lekkasjen, så det ble haste tur til Biltema (eneste som var åpen en lørdag kveld) for å kjøpe nye slanger. Byttet disse i sta å det så meget bra ut de første sekundene... Nå lekker/drypper det ut av bolten/kobberskiven merket med blå! 

 

Kan jeg Skru ut bolten uten å ha ny skive osv?

 

Eukontrollen er utsatt til fredag i håp om at jeg får det tett innen den tid.

 

02300D59-5341-4432-B7F7-7AF790AAC581.jpeg

9C27CA96-902A-420B-9235-D24871940566.jpeg

Endret av Mrvikan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast Biltemaslangene og vent til i morgen, da får du kjøpt slanger som ikke morkner og som holder i flere år. Biltemaslangene kan være oppmorknet om en måned..

 

Trekk av og smett innpå nye slanger.

Den skruen du har avmerket, må den opp?

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lafterolf skrev:

Kast Biltemaslangene og vent til i morgen, da får du kjøpt slanger som ikke morkner og som holder i flere år. Biltemaslangene kan være oppmorknet om en måned..

 

Trekk av og smett innpå nye slanger.

Den skruen du har avmerket, må den opp?

 

Ahh, de er så dårlige ja. De ble bare kjøpt så jeg skal komme meg på jobb i morgen, blir å reise innom å kjøpe skikkelige slanger så fort mandagen kommer. 

 

Den skruen jeg merket der er den som holder Y stykket på plass? Virker som det lekker en del fra den, derfor jeg tenkte den må ut eller byttes.. 

Endret av Mrvikan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å trekk til forsiktig.. veldig forsiktig.

Det er messingskiver som tetter.

Men bytt slangene først så ser du bedre om det er lekkasje der.

 

Jeg kjøper slanger på bilverksted. De har rullet med kvalitetsslanger og du får kjøpe de lengdene du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint løsne den skruen og bruke pakningsskiva om igjen. Trikset er å glø kobberskiva slik at den blir myk igjen. Varm den opp med en propan/gassbrenner til den blir mørk i fargen. La den avkjøle seg, puss vekk ev oksidasjonsbelegg, og den er god som ny. Har laget flere toppakninger til gamle motorsykler på denne måten. Når det er sagt, så koster de ikke akkurat mange kronene nye heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2017 den 20.57, Mrvikan skrev:

 

Takk for det :) Skal følge med å stiller helt klart opp når det blir treff. All oppdatering foregår her på forumet? 

 

Den blå der har jeg sett bilde av på NAF senteret i Hønefoss mener jeg? 

Husker jeg slo av en prat med eieren sist jeg hadde EU på fruens bil der. Ble anbefalt å følge drømmen om å handle LR av denne karen. Tidenes tips :D

 

Den mosegrønn vet du også hvem som eier Mats. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2017 den 20.57, Mrvikan skrev:

 

Takk for det :) Skal følge med å stiller helt klart opp når det blir treff. All oppdatering foregår her på forumet? 

 

Den blå der har jeg sett bilde av på NAF senteret i Hønefoss mener jeg? 

Husker jeg slo av en prat med eieren sist jeg hadde EU på fruens bil der. Ble anbefalt å følge drømmen om å handle LR av denne karen. Tidenes tips :D

 

Den mosegrønn vet du også hvem som eier Mats. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 20.33, Gard skrev:

Du kan fint løsne den skruen og bruke pakningsskiva om igjen. Trikset er å glø kobberskiva slik at den blir myk igjen. Varm den opp med en propan/gassbrenner til den blir mørk i fargen. La den avkjøle seg, puss vekk ev oksidasjonsbelegg, og den er god som ny. Har laget flere toppakninger til gamle motorsykler på denne måten. Når det er sagt, så koster de ikke akkurat mange kronene nye heller. 

Takk for tipset! Er ikke alltid man bare kan traske ned på butikken å kjøpe deler så da kommer slike triks godt med.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update.. 

 

Eukontrollen gikk bedre enn forventet! Rakk ikke ta diesellekkasjen før jeg leverte bilen så det ble selvsagt en av feilene.. :P  

Ellers var det feil på en foring foran å en foring bak og dårlig bremseskive foran....

 

Fant ut at å vaske gamla med høytrykksspyler var dumt..... Jaggu lekker a som ei sil....:blink: 

Vinduene bakerst samt vinduet i bakdøren lekker. 

Mistenker at det lekker inn de vippe lukene foran.

Det kommer å inn vann i overkant av dørene foran. 

 

Slenger inn et kosebildet fra nærområdet samt muligheter for fotbad under vask utvendig.. 

248BA3DF-9C02-427B-B1A8-C1C208D41EF2.jpeg

ABB794D3-A48D-4441-9911-154374B4BD0B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tid til overs i kveld så da har jeg omsider fått has på lekkasjen av diesel. Byttet ut Biltema sine slanger med nye fine kjøpt på tess. Ingen lekkasje i siktet.. 

 

Samtidig har det irritert meg noget at å spyle vinduet på disse bilene er en spøk.. Det bare fungerer eksemplarisk dårlig...:P

Så i kveld fikk gamla nye dyser montert på panseret å jammen ble det andre boller.. Gjorde vondt å lage (flere) hull i henne, men dette ble en så total forbedring at det var vell verdt det.. Treffer faktisk vinduet nå..:D

60ED8FB0-CD36-46D0-AAED-7B443CC971AE.jpeg

E670325D-ABB0-4576-80B7-ED8F20D2F9B3.jpeg

2D6C5F09-636B-4FE4-9C94-AC93EBD565D6.jpeg

BFE9AB4E-C1DE-4649-BAE4-E48E758B0C8D.jpeg

3A5E4A64-D0F1-471B-A2FE-FDC7AAF05D1D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med spyleren ble bra. Ikke verdens mest fornuftige de originale, nei.

Jeg har fortsatt de originale på min, men vurderer fortsatt å forbedre strålenblush

Sitter langt inne å borre hull i bilen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...