Gå til innhold

Fluid Film 110 2004 Modell


PeWo

Anbefalte innlegg

Har fått pris på understellsbehandling av min 110 2004 modell med Fluid Film og prisen er 3 700,- uten demontering og 4 700,- inkl demontering. Når jeg spør om hva de legger i demontering får jeg beskjed om at dette er demontering av hjul, innerskjermer og diverse deksler under bilen.

Noen som har meninger / erfaringer med om det er noe som må demonteres før behandling med Fluid Film ?

Endret av PeWo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bilen min behandlet hos Jæren Antirust for to år siden, husker ikke hva jeg betalte.

 

Men når jeg ba om pris på etterbehandling av min Td5 90, så fikk jeg for noen uker siden pris på 3700,-

Det er jo samme priser som du har fått for din 110 selv om jeg har en kortere bil.

 

Jeg reagerte på prisen, da det er dyrt hvis man må betale så mye annenhvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de skal ta av 4 hjul og demontere innerskjermer, reflekterer vel prisen en nokså riktig timepris for det merarbeidet. Dyrt er det jo forsåvidt, men det er nå litt jobb når det gjøres slik.

-  Løfte opp bilen og underspyle med steamer.

-  Demontere 4 hjul.

-  Demontere innerskjermer, eventuelt tilhørende skvettlapper

- Eventuell ytterligere steaming.

- Fjerne plastplugger for innvendig tilgang.

- Tørketid vann.

- Legge på Fluid film

- Montere plastplugger

- Montere innerskjermer og eventuelt skvettlapper.

- Montere 4 hjul.

 

Rengjøre utstyr

 

Jeg skjønner godt at det koster i det prisleiet, Fluid filmen koster jo også rundt 600kr for 5 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det Brage sier.

 

Men jeg reagerer på etterbehandling koster 3700,- når de kun løfter opp bilen, blåser rent med trykkluft og deretter behandler med Fluidfilm, og rengjør utstyr.

Liten prisdifferanse på full behandling vs etterbehandling etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng Gautes, men tilbudet fra Jæren Antirust kom fra en hyggelig dame som svarte på mitt spørsmål om pris pr e-post og som sikkert ikke kjenner detaljene på en Defender, kun at det er en "stor" bil. Tenker at jeg takker ja til tilbudet uten demontering.

Takk for alle gode råd og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min på Skogsvåg auto for et par år siden. Ingen ting ble da demontert til den prisen. Fikk beskjed om at det gjorde heller ingen ting om bilen var våt under. De sprøytet ifg verkstedet rett på våt ramme...  Jeg var skeptisk til denne påstanden.. 

Valgte å levere bilen da det var tørt, og jeg hadde latt bilen stå et par uker for å få den tørr før jeg leverte den inn.

Forøvrig veldig hyggelig betjening og kundeservice.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte tar 4500kr for en 110 inkl demontering av det meste. FF tynnstoff, vanlig FF og BN gel. Alt etter hvor det er på bilen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fått innkalling på min bil og iht prislisten skal de ha 3700 uten noen som helst demontering hos Buskerud Antirust. Dette begynner å nærme seg dobling i pris på tre år. Noen som vet hva rabattert NLRK pris er hos dem? FF er ikke mer effektivt enn at det er anløp til rust i bakramme.  Begynner å tvile på behandlingen når bilen skal rengjøres og behandles i løpet av en drøy time.

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sven skrev:

 FF er ikke mer effektivt enn at det er anløp til rust i bakramme.  Begynner å tvile på behandlingen når bilen skal rengjøres og behandles i løpet av en drøy time.

 

Det er jo slik nå at det allerede er salt og mye svevestøv og skitt i veibanen. Når de starter med å spyle raskt oppunder, for så å tørke litt og stoffet rett på med engang, så vil effekten være adskillig mer begrenset enn om du gjør det på sommeren med god tid imellom hvert steg.

I tillegg er det slik at du drar den nybehandla bilen rett ut i salt/regn sørpa og alt forurensingen og saltet som ligger i veibanen fester seg i den våte fluidfilmen.

 

Hjemmegjort sommer prosess.

 

- 0. Demontere innerskjermer og nødvendig detaljer for tilgang

- 1. Steam  under

- 2. La tørke

- 3. Sjekk for rust angrep

- 4. Fjern rust, glassblåsing, roterende børste, korrosjonskrape el. lignende. blås rent 

- 5. Primer( Arcanol CIP, Arcanol , owatrol, sinkprimer, bengalakk epoksylakk eller ønsket produkt serie.

- 6. La tørke

- 7. Behandle med fluidfilm inni alle hulrom og under

- 8. Montere detaljer.

- 9. La tørke 

- 10. Ta bilen i bruk:) 

 

Krever mer enn en time, men husk den ene timen gir bedre beskyttelse enn ingen behandling.

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med Buskerud Antirust nå og prisen for en Defender 90 med NLRK rabatt er kr 3100. I tillegg får man en ytterligere rabatt dersom man svar på sms om timeforslag. Da blir prisen kr 2900. De sier at det er absolutt fordel å komme med rengjort bil/understell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...