Gå til innhold

Ekstralys i front


Karemort

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Disco4 skrev:

Loddet styrestrømledning fast inni lykta til plusspolen på pæra.  borra eit 1mm hull i senter på dekselet der du bytter pære, og trakk ledning igjennom der. Trangt å tett, og likevel fullt reversibelt uten synlig inngrep i ledningsnett.  Led bar montert innvendig i grill.  

 

Har du bilde av monteringen bak grillen?
Tenkte samme for å få en litt renere look.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ser vi er tre-fire stykker her i samme region, som pysler med samme prosjekt. Gruppekjøp fra gutta i Tyskland kanskje? Jeg har en bestilling på samme typer lykter, men leverandør står i rest, og jeg er utålmodig...

 

Blir å slenge på noe biltemagreier mens jeg venter. Kommer bilde i løpet av uka tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2017 den 9.22, pickup skrev:

Dette er Trippel 750 med spredeglass/linse og jeg er svært fornøyd. De ble montert på batteribilen, etter testen på bildet.

 

På D4'n sprees lyset fra h7 (xenon kit) pære godt og jeg setter på Luminator xenon compact snart som kan lyse lengre.

Det var tenkt å hente styrestrøm i nærmeste hovedlys. 

IMG_20170304_085921_481.jpg

 

Hvilken spredning har du, og har du noen bilder eller tanker av/om spredning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ewikran skrev:

Har du bilde av monteringen bak grillen?
Tenkte samme for å få en litt renere look.


Som du ser har eg flytta en tut fra senter til v.s, samt braketter av 3mm rustfritt flattjern, og satt i lengre skruer der dei er montert.   
Justerte høgde med å legge noko under, å prøvemontere grillen.      Passe størrelse, passe tjuverisikker og snør ikkje ned. 

DSC_0392_28643223.JPG

DSC_0399_1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 17.35, flagre skrev:

Kjøp og generelt hva de har gjort handlet det om. Viser seg at de har gjort ganske mye custom på disse bilene. Jeg var ikke klar over de i det hele tatt og de dukket opp i forbindelse med et søk i Google på Lazer integrasjon i grillen. Man må lakke plastbrakettene. Jeg har Havana og er litt i tvil om jeg skal lakke de Havana eller i en aller annen svart farge. Må uansett ha en ny grill som du sier som man kan slakte og lakkere etterpå. Men skal ha dette. Ikke så mye å lure på egentlig. Kan jo ikke bli bedre integrert gitt lysstyrke og spredningen på disse.

 

Alexander skulle komme tilbake med mer info i kveld eller i løpet av helgen ang. hva de har gjort tidligere. Han har planer om å komme med flere ting fremover. Kan komme tilbake med info. Kan sikkert få bedre pris hvis flere vil bestille sammen.

 

Kom det noe mer info fra Alexander? Jeg har mottatt mine triple-r 750, og ser egentlig ingen andre fine monteringsalternativ enn akkurat dette settet. Har med andre ord behov for festebrakett og endestykker.

 

Dere som har har samme lykt, har dere standard, elite2 eller competition? Jeg skulle i utgangspunktet ha elite2, men det var leveringsproblemer på denne. Havnet på standard, men lurer på om jeg egentlig hadde vært mer fornøyd med competition. Føler spredningen er OK, men savner punktbelysning langr fram på veien. Spørsmålet er om dette vil gå på bekostning av kantlys? Ut i fra skissene til Lazer ser de ut til å spre ca like mye, men skisse er ikke alltid det samme som det man faktisk opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/7/2017 den 13.28, Olavnord skrev:

 

Kom det noe mer info fra Alexander? Jeg har mottatt mine triple-r 750, og ser egentlig ingen andre fine monteringsalternativ enn akkurat dette settet. Har med andre ord behov for festebrakett og endestykker.

 

Dere som har har samme lykt, har dere standard, elite2 eller competition? Jeg skulle i utgangspunktet ha elite2, men det var leveringsproblemer på denne. Havnet på standard, men lurer på om jeg egentlig hadde vært mer fornøyd med competition. Føler spredningen er OK, men savner punktbelysning langr fram på veien. Spørsmålet er om dette vil gå på bekostning av kantlys? Ut i fra skissene til Lazer ser de ut til å spre ca like mye, men skisse er ikke alltid det samme som det man faktisk opplever.

 

Ja. Han driver nå å tester ut en relekonfigurasjon jeg var litt interessert i. Bryter montert i taket der over bakspeil. Ved tenning av; ett klikk front på, to klikk bak på (jeg har også et Utility 80 lys jeg skal montere bak på stigen), 

tre klikk front og bak på. Tilsvarende for å slå av. I tillegg, front alltid på ved high beam, bak alltid på ved rygging. Videre sendte han en del bilder ang. f.eks en takgrind ala Prospeed, samt en kjøleboksinstallasjon. 

 

Jeg kommer til å bestille Elite. Ser ut som om det er det greieste valget. Alexander anbefalte også det, men usikker på hvor mye han faktisk har testet mot Comp. Elite gir vel akkurat litt ekstra på lengden. Han anbefalte også 15 grader linser (mener jeg det var, men må dobbeltsjekke). Hvis du vil kan vi jo bestille sammen. Send meg en PM (evnt. andre som også muligens vil være med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bryteren trådløs? Bare hente strøm fra interiørbelsyning? Hadde i utganskpunktet kun behov for ramme og endestykker til grill.

 

Har som nevnt tidligere standard, men får tilsendt Elite og Competition (foråpentligvis) til uka, og tenker å gjøre litt testing. Ut i fra skissene til Lazer skal bredden i lyset på de ulike modellene være likt. Jeg føler standard ikke har behov/kastelengde nok til å nyttiggjøre 15 graders filter. Har bare holdt filteret foran for å se, men ikke kjørt. Har så langt kjørt ca 150 mil på varierte veier uten å føle behov for filter, men det ligger i bilen. Vurderer faktisk å foliere de gule, for bruk i snøvær, og kanskje ett par i sort for sommerbruk.

 

Elite skal lyse lengre enn Competition uten E-boost, og to competition har samlet referanse 100, så de må lyse vesentlig bedre med E-boost for å forsvare lysutbytte sett opp mot lovlighet. Spent på å se forskjell i praksis.

 

Når tenker du at forsendelsen er på tur? Har sendt han en e-post, men ikke fått svar. Lyktene mine er provisorisk montert over skilt, og står litt utsatt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 år senere...
  • 2 måneder senere...

I mangel av noen ok festebraketter vurderer jeg å bare feste ekstralys igjennom fangeren. Borre hull, dytte ned ned blindmutter, skru inn lysfeste og sikre med mutter og firkantskive fra undersia. 

 

Før jeg ødelegger bilen så lurer jeg på om noen vet med sikkerhet at det ikke går en kabelspagetti gjennom overste del av fangeren?? (se bilde)

Og vil jeg møte stål inni den?

 

Lyktene jeg skal ha på er Hella 3003 compact. Har til og med skaffa loddebolt for en spleis for styrestrøm mot pæra. :wub:

 

Kjøpte sånn plate for å ha bak skiltet, men ga det opp da det rett og slett ser merkelig ut på bilen

12D10980-7812-44C5-87E0-D085190F2E03.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Glue skrev:

I mangel av noen ok festebraketter vurderer jeg å bare feste ekstralys igjennom fangeren. Borre hull, dytte ned ned blindmutter, skru inn lysfeste og sikre med mutter og firkantskive fra undersia. 

 

Før jeg ødelegger bilen så lurer jeg på om noen vet med sikkerhet at det ikke går en kabelspagetti gjennom overste del av fangeren?? (se bilde)

Og vil jeg møte stål inni den?

 

Lyktene jeg skal ha på er Hella 3003 compact. Har til og med skaffa loddebolt for en spleis for styrestrøm mot pæra. :wub:

 

Kjøpte sånn plate for å ha bak skiltet, men ga det opp da det rett og slett ser merkelig ut på bilen

 

 

Det er jo snakk om hvor mye penger man skal legge i mer lys.  I dag finnes det mange fine løsninger med led lamper i ulike utførelser som kan monteres bak grill, integrert i grill osv...  Mtp din ide, hefter det jo en viss usikkerhet i forhold til hvor godt feste det er i plastikken som støtfangeren består av...  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal egentlig inn en real stålbrakett under der for å feste lysa i fangeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der du har merket er det nok ikke noe metall bak. (Sjekk ca halveis: https://www.youtube.com/watch?v=JgPJCFLwsOw )

(Husk at det også er litt avstand mellom plast og metall)

 

Hva med å kjøpe de originale lyktedfestene for ekstralys? Litt mindre inngrep på fangeren vil jeg tro. 

 

Brakett til å feste bak grillen er relativt enkelt å lage. Flere eksempler i denne tråden, og nå har til og med Maxbo fått metallbiter i 1m lengder hvis du trenger det. Garantert noen i Drammensområde som kan hjelpe med litt sveising :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo den sveisinga som du nevner.  Har kviet meg til å borre høl i fangeren, men vil unngå skiltbraketter for en hver pris. Så noen fester fra Lazer, men blei ikke klok om de kunne brukes på bøttelys.  Den originale festebraketten virka vond å få tak på. Ebayhandling er ikke min sterkeste side - sikkerhet og alt det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse så fine ut! Krever ingen boring i støtfanger :)

 

Selges fra UK som gir litt kortere leveringstid og selger har god rating. Burde ikke være noe stress det :)

 

https://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Discovery-D3-D4-Spot-Light-and-Lightbar-Bracket-Mounting-Fixing-Kit/274325508768?epid=17037685649&hash=item3fdf1312a0:g:C6IAAOSw8whehbaf

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@motom Takk for innspill. Går for å få laga en lik det som var vist her. Blei bare kål med rett i fangerløsning. Festebolter blir for kort, og over tid tenker jeg at risting vil gnage festene løs. 

 

Får to sjarmplugger i fanger nå - kan brukes til å feste 17 mai flaggene i :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bråbestemte meg idag for bare å stå løpet ut siden jeg hadde laga små høl. Bytta original feste bolt med med en M8 sekskant med lavt hode, Smatt på en firkantskive og ei rund stoppskive i bunn. Plasten er fylt med noe skum på de 3 øverste cm så fikk grei klem. Fremstår som veldig stabilt. Uansett ikke verre enn at det evt kan settes på et støttestag på toppen av lyktene. 

 

Jeg ble egentlig fornøyd med resultatet. 

41E2BA1E-5FF2-4E6C-B1D2-8C579A696CA2.jpeg

B12E6F56-D4AF-4A0B-B3ED-05C2E766C0A1.jpeg

Da er det bare å koble de opp. 

 

Hvor er best plassering for det reléet? Og hvor er fine plasser å hente jord fra. Lyktene må jo jordes - samler man all jording på minuspol? Eller kan jeg bare skru de til en karrosseriskrue ved grillen? Jording fra relé kan vel bare sendes til minuspol om jeg hefter denne på batteriboksen??

 

Takker for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Glue skrev:

Hvor er best plassering for det reléet? Og hvor er fine plasser å hente jord fra. Lyktene må jo jordes - samler man all jording på minuspol? Eller kan jeg bare skru de til en karrosseriskrue ved grillen? Jording fra relé kan vel bare sendes til minuspol om jeg hefter denne på batteriboksen??

 

Det ble jo pent!  Releet plasserer du bak grillen ved den hovedlykta hvor du henter styrestrøm (H7 fjernlyset), og hvor du har kortest vei til batteriet - tenker jeg...  Jordingen går til chassis/motor.  B)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Glue skrev:

Takk @isakB)

 

Ser at det er veldig trangt på høyresiden. Ser en mulig skrue under luftfilter boksen som kan brukes til jord. Kan man feste relé et denne også? Jordinga fra lyktene km vel egentlig tas lengre frem i grillen?

 

uansett - sørg for at du har skikkelig jord og gjør installasjonen så kompakt som mulig slik at du unngår unødig lange lednings-strekk. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Prøver meg på denne tråden igjen. Skulle hente styrestrøm til ledbar fra den blå/sorte ledningen ved hovedlykt passasjerside, men den gav spenning både med og uten fjernlys. Er det riktig ledning? Prøvde på den grå boksen øverst i bildet under. D4 2012 modell. Har sett her at det henvises til den ledningen.

 

 

 

 

 

 

D4 styrestrøm.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, helge.lennart@hotmail.com skrev:

Prøver meg på denne tråden igjen. Skulle hente styrestrøm til ledbar fra den blå/sorte ledningen ved hovedlykt passasjerside, men den gav spenning både med og uten fjernlys. Er det riktig ledning? Prøvde på den grå boksen øverst i bildet under. D4 2012 modell. Har sett her at det henvises til den ledningen.

 

 

 

 

 

 

D4 styrestrøm.JPG

Må vel hente fra plugg som går inn på lykta. 

Den du viser der, går den til lys? 

 

Mente det er blå /grå eller blå hvit som var fargen... Men husker ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Monterte et par Led-Bars i grillen selv nylig. 2 gode org. Jordingspunkt under luftfilterboksen. Benyttet en av de. D3 har org. Lagt opp aux. Light i sikringsboksen (F19). Koblet med inn på denne med et rele som blir styrt av main beam RH. (Blå og sort ledning) som går inn i pluggen til selve lampen. Splittet opp røret som ledningene ligger i og loddet med innpå. Krymprstrømpe med lim over etterpå. Og pakke alt sammen tilbake igjen.

 

Led bar fra Osram FX 250CB

20210222_082504.jpg

20210222_082626.jpg

Endret av Trs1750
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...