Gå til innhold

Ekstralys i front


Karemort

Anbefalte innlegg

Skal montere en led bar i fronten på min D4.

men før jeg begynner å demontere lykter etc. for å hente ut spenning for park, nær og fjernlys.

så må jeg spørre om noen har montert noe lys å hvor hentet dere styrestrømen. Fir akt jeg vet så ligger det noe fabrikkmontert.

Led baren er ikke E merket, så derfor blir den koblet som arbeidslys med en liten skult EU bryter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Mitt er på tur i posten, men styrestrøm blir for min del hentet fra ledningsnettet til høyre lykt, blå ledning med grå/sort stripe.

 

Hvilken ledbar går du for? Har gått mange runder med meg selv, og har havnet på Lazer Triple-R 750 Elite, så gjenstår det å se om man blir fornøyd eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så kjent med D4, men på D3 så ligger det en 2pol kontakt under sikkrings boksen i motor rommet som er tiltenkt ekstra lys. Tar jeg ikke helt feil så er ledningene 2,5kvadrat for last strøm og en 0,75 for styre strøm. Lurer på som denne kommektoren er grå også. 

se som der kan være et  alternativ.

 

Mr. P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Olavnord skrev:

Mitt er på tur i posten, men styrestrøm blir for min del hentet fra ledningsnettet til høyre lykt, blå ledning med grå/sort stripe.

 

Hvilken ledbar går du for? Har gått mange runder med meg selv, og har havnet på Lazer Triple-R 750 Elite, så gjenstår det å se om man blir fornøyd eller ikke.

Flott da har jeg fjærn lys signalet.

 

Du jeg gikk for en langt rimeligere kina variant, har prøvd de før og var godt fornøyd. hadde lyst på en bar som går inn i den lille spalten over skiltet. så det ble en av de slim variantene med 5w dioder.

Blir nok ikke like mye mørkekjøring som deg som bor i Troms. Er selv fra Tromsø så er vant til mørkekjøring, men det skader ikke med litt ekstra lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, parrafin23 skrev:

Er ikke så kjent med D4, men på D3 så ligger det en 2pol kontakt under sikkrings boksen i motor rommet som er tiltenkt ekstra lys. Tar jeg ikke helt feil så er ledningene 2,5kvadrat for last strøm og en 0,75 for styre strøm. Lurer på som denne kommektoren er grå også. 

se som der kan være et  alternativ.

 

Mr. P

Skal sjekke ut det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Trippel 750 med spredeglass/linse og jeg er svært fornøyd. De ble montert på batteribilen, etter testen på bildet.

 

På D4'n sprees lyset fra h7 (xenon kit) pære godt og jeg setter på Luminator xenon compact snart som kan lyse lengre.

Det var tenkt å hente styrestrøm i nærmeste hovedlys. 

IMG_20170304_085921_481.jpg

Endret av pickup
-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke startet ennå, men ser jo at andre har gjort det, mulig støtfangeren må av mem det er enkelt. 

 

Undersøkte litt vedr denne kontakten som ligger ved siringsboksen på D3, fant ikke noe der. Men fant en bak høyre frontlykt, men ingen spenning ved langlys.

noen som vet hva den er til?

E96F5CA8-78BC-4507-927A-8829AD1976B7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2017 den 9.22, pickup skrev:

Dette er Trippel 750 med spredeglass/linse og jeg er svært fornøyd. De ble montert på batteribilen, etter testen på bildet.

 

På D4'n sprees lyset fra h7 (xenon kit) pære godt og jeg setter på Luminator xenon compact snart som kan lyse lengre.

Det var tenkt å hente styrestrøm i nærmeste hovedlys. 

 

 

Jeg har "prøvemontert" Hella Luminator Xenon (ikke compact) og disse så for meg ut til å bli for dype til å kunne monteres med et skiltrammefeste (enklest og stabilt nok) da lyktene vil butte i støtfangeren.  Det ser ikke ut som om compactvarianten er noe mindre dyp en den store Luminatoren, og jeg lurer på hvordan du har tenkt å montere lyktene på bilen din.

 

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, pickup skrev:

Jeg har planlagt å sette lyktene i plastgrillen. Sager hull slik at bakparten går inn i fronten og gjør at lyktene ikke stikker så mye fram. Det kan bli tatt bilde når jeg har fått prøvd litt mer. 

 

og fester lykta i "støtfangeren"?   B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt noen e-poster til Oem plus ang. disse:

https://oem-plus-webshop.de/epages/346ef957-0b68-487b-90e9-27c6570db097.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/346ef957-0b68-487b-90e9-27c6570db097/Products/D4Lazerelite

 

Har tenkt å bestille de, samt en reserve grill som kan kuttes og lakkeres i samme farge som lyktene. De har både for pre og post 2014. Integrert og funksjonelt (håper jeg).

Endret av flagre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, flagre skrev:

Har sendt noen e-poster til Oem plus ang. disse:

https://oem-plus-webshop.de/epages/346ef957-0b68-487b-90e9-27c6570db097.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/346ef957-0b68-487b-90e9-27c6570db097/Products/D4Lazerelite

 

Har tenkt å bestille de, samt en reserve grill som kan kuttes og lakkeres i samme farge som lyktene. De har både for pre og post 2014. Integrert og funksjonelt (håper jeg).

 

Ganske så lekkert egentlig, og fint å få lyktene opp og inn. Grei pris var det og. Hva har dialogen handlet om, og kan de kutte tysk moms?

 

Noen som vet om hvor man kan få tak i 2015 grill til best pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp og generelt hva de har gjort handlet det om. Viser seg at de har gjort ganske mye custom på disse bilene. Jeg var ikke klar over de i det hele tatt og de dukket opp i forbindelse med et søk i Google på Lazer integrasjon i grillen. Man må lakke plastbrakettene. Jeg har Havana og er litt i tvil om jeg skal lakke de Havana eller i en aller annen svart farge. Må uansett ha en ny grill som du sier som man kan slakte og lakkere etterpå. Men skal ha dette. Ikke så mye å lure på egentlig. Kan jo ikke bli bedre integrert gitt lysstyrke og spredningen på disse.

 

Alexander skulle komme tilbake med mer info i kveld eller i løpet av helgen ang. hva de har gjort tidligere. Han har planer om å komme med flere ting fremover. Kan komme tilbake med info. Kan sikkert få bedre pris hvis flere vil bestille sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16. oktober 2017 den 20.55, Karemort skrev:

Skal montere en led bar i fronten på min D4.

men før jeg begynner å demontere lykter etc. for å hente ut spenning for park, nær og fjernlys.

så må jeg spørre om noen har montert noe lys å hvor hentet dere styrestrømen.

Har akkurat montert en ledbar i grillen på min D4, jeg tok ut hele lykta foran og fant Blå/svart ledning fra kontakten og koblet meg inn på denne. Dette er ledningen til fjernlyset på bilen. Har koblet meg inn på denne videre til bryter også til rele. Forbruksstrøm har jeg hentet direkte fra batteriet og koblet på rele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2017 den 20.55, ewikran skrev:

Morten;

Har du noen detaljer og bilder hvordan du monterte lyktene bak grillen?

Bilder kan jeg ordne,

Tok av grillen, festet en brakett (din skinne) mellom de to festene som er på hver side mot lyktene. 

Så festet jeg ledbar’n med vinkler oppå skinnen. Det ble litt trangt, for hornet tok litt mye plass der. Men det gikk bra, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter styrestøm fra bakom lykta og og forbruk fra batteriet.

EU kontrol styring via fjernkontroll da den ikke er E merket så den blir koblet som arbeidslys med mulighet for normal bruk. Samtidig kommer det rock light også på. Så da var det enklere med en 4 kanals fjernkontroll inni bilen, så trangt å få kabler inn.

 

https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.9042647.6.2.F1PyqR&orderId=504441141325963&productId=32260352296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loddet styrestrømledning fast inni lykta til plusspolen på pæra.  borra eit 1mm hull i senter på dekselet der du bytter pære, og trakk ledning igjennom der. Trangt å tett, og likevel fullt reversibelt uten synlig inngrep i ledningsnett.  Led bar montert innvendig i grill.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...