Gå til innhold

Motorlampe Freelander 1998


Geir f. Husum

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan noen komme med noen tips?

Har en freelander 1,8 Diesel 1998 model. Den har funka som bare det helt fram til Lørdag. Da kom motorlampa på.

Sett litt på forumet men ikke blitt helt klok.

Ser andre snakker om Gul motorlampe, mein er rød.

Den kom på under kjøring og jeg mista motrkraft. drar ikke i oppoverbakker.

når jeg skrur på tenningen kommer motorlampa på for å så slukke seg men kommer på igjen før jeg har startet bilen.

hører diselpumpa går når jeg skrur på tenningen, har tenkt at det kanskje kan vere den som er dårlig i og med motorlampa kommer på før bilen er startet.

Har forstått det kan og vere Egr ventil eller luftmengdemåler, men burde ikke motorlampa da vert slukket til jeg startet motoren?

håper på noen svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg brukte biltema diagnose apparat, det fungerte på min 2004 modell med 1.8 liter bensinmotor. Fant 4 feilkoder med en gang.  Lampe for feil på motorstyring system lyste,hadde ikke kraft i motbakker. 

Det apparatet jeg brukte koster ca 600 tror jeg det var. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest noe sted at krav til full OBD II kompabilitet ikke ble innført før rundt år 2000, og at tidligere biler derfor kan kreve merke dedikert diagnoseutstyr for å avlese koder. Jeg ville uansett prøvd med annet utstyr for å se om det virker. Et gammelt triks kan være å koble fra batteriet i en halvtime da dette noen ganger sletter feilkoder som ligger i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...