Gå til innhold

DAB+antenne for skjult montering


WildRover

Anbefalte innlegg

Finnes det DAB-antenner som er laget/egnet for å monteres skjult, f.eks. inni et dashbord? Hvor får jeg tak i det?

 

Har prøvd med splitter på FM-antennen, men det går visst ikke på Mini (noe jeg også ble fortalt av Bilradiospesialisten). Vindusantenne er vurdert, men må jo plukke ned halve bilen for å få det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er dette på en mini?? Type ny som bmw byge? Foe isåfal er det vell optisk system. Og da kan det hende at du må få tak i en boks å kovle i mellom forsterker og radioenhet. Dension getaway har løsninger i alle prisklasser. 

 

Har en volvo v50 hvor det er optisk system. Og veldig typisk bmw patent.

 

Forsterker og styringsenheter ligger bak i bilen og det eneste radioen i dashbordet gjør er egentlig å være en type fjærnkontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen i det hele tatt VURDERER DAB+, er meg en gåte.

 

Har kjørt 1300km siste dager, med unnak i VELDIG lange tuneller, har nettradio dekning overalt. Dataforbruket er neglisjerbart, i praksis. Da kan jeg hører på favorittkanalen BBC World services, non-stop !

FM er død, DAB ble aldri levende, leve radioen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW-type Mini ja, R56, 2009 modell om det sier noen noe som helst :)

Det er optisk system i bilen ja, dette linker cd-skifter og dab-modul til hovedenheten. Samme prinsipp som enkelte nyere LR, om jeg ikke tar helt feil. Akkurat dette har jeg fått til, monterte en mObridge-boks. Mangler bare antennesignal inn på den boksen. Venter på pakke fra østen nå, så får vi se hvordan det går.

Dension kommer ikke inn i noen av mine biler, da tar jeg heller med meg sangbok og synger selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert vindusantenne i to biler nå, og det går ganske så kjapt. Du limer fast jordingen og legger kabelen bak a-stolpepanelet. Det er som regel én skrue/bolt bak et SRS-merke som holder dette panelet, pluss en klips eller to nederst. Så er det bare å slippe kabelen rett ned og evt. bruke en ståltråd/trekkefjær e.l. for å få den bort til stereoen. (Som selvfølgelig må trekkes ut.)

 

Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har montert vindusantenne på en haug med biler og det går ganske greit, bruker 25 minutter på komplett installasjon av Tiny c5+, men jeg får ganske mye bedre signal med magnetfotantenna som jeg har strukket bakover og ut gjennom bakluka på min egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det avhenger av hvilken kilde du bruker og valgt kvalitet.  NRK appen har tre valg på innstillinger; Automatisk (standard), Laveste og Høyeste.  Det er henholdsvis 60 og 90 MB - som antakeligvis er per time.  (128kb/s eller 192kb/s)  Da holder 1GB i 17 eller 10,5 timer.  

 

Og ja, 1GB er nok lite om en skal bruke det til strømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...