Gå til innhold

Svart eksos (fortsatt)


NorwegianDisco

Anbefalte innlegg

Hadde trøbbel med skikkelig masse svart røyk ved pådrag og tidvis slapp motor. Det viste seg at egr-ene hengte seg opp. Blanket de og det ble mye bedre. 

Men ved bånn gass er det fortsatt noe svart eksos. Jeg lurer på hvorvidt dere har noe av det? Luftfilteret er nytt. Er endel sot i innsuget hvor egr-rørene gikk inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en PP-registrert D3 på Røa søndag. Hadde lyst til å stoppe og fortelle at svartrøyken jeg så når han eller hun som kjørte ga gass mest sannsynlig forårsakes av sprukket intercoolerslange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være sprekker i selve intercooleren. Har selv opplevd det med masse svart røyk. Ga en annen feilkode for manifoil absolute pressure. Raskt å sjekke ved å ta av plastdekslene fra radiator og over vifta, 5 min. Deretter ta bilde av intercoler i bakfra. Den sitter under radiator. Sprekker vil vises som oljesøl her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, NorwegianDisco skrev:

Takk! Det skal sjekkes ut! Har dessuten  litt oljedrypp jeg ikke har lokalisert... 

Byttet du den selv? Var det en grei jobb? 

 

Nå er det vel ca 6 år siden jeg bytta til ny original og den har holdt siden. Har aldri følt behovet for en større IC med BAS remap. 

Jeg byttet den ved å plukke ut radiator og IC sammen ovenfra (IC sitter under radiator og er festet til denne). Grei jobb, starte med å tappe av kjølevann undenfra og skru fra hverandre ovenfra. Pass på å ikke koble fra AC, legg den til siden. AC har noen rør som går foran radiator og en del/en kolbe som sitter på venstre side av radiator sett forfra (hvis jeg husker korrekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_5282.PNGDet må modifiseres litt med noen fester etc. Ikke problem for hjemmefiksere. Man må også bestille noen dimensjosoverganger til slangene da den ikke er lik. Leste mye om det for et års tid tilbake, men har foreløpig bare fått fjernet katalysatoren på min og det gav iallefall god bedring av bunndraget på min så sammen med en slik intercooler bør man fint klare seg uten en remap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...