NorwegianDisco Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hadde trøbbel med skikkelig masse svart røyk ved pådrag og tidvis slapp motor. Det viste seg at egr-ene hengte seg opp. Blanket de og det ble mye bedre. Men ved bånn gass er det fortsatt noe svart eksos. Jeg lurer på hvorvidt dere har noe av det? Luftfilteret er nytt. Er endel sot i innsuget hvor egr-rørene gikk inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hvis det er svart eksos er det vel for lite luft og/eller for mye diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Ja, det er derfor jeg nevner at luftfilteret er nytt og at det er noe sot i innsuget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Så en PP-registrert D3 på Røa søndag. Hadde lyst til å stoppe og fortelle at svartrøyken jeg så når han eller hun som kjørte ga gass mest sannsynlig forårsakes av sprukket intercoolerslange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Intercoolerslangene mine er (dessverre) ganske nylig byttet. Jeg får feilmeldingene P0299 00 6c (noe turbo/egr-relatert) P0106 00 6c (manifold absolute pressure/ barometric sensor range/performance) Jeg har ikke endret noe i programmet etter fjerning av egr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Selve intercooleren ...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 27 minutter siden, engebo skrev: Selve intercooleren ...... Vil du utdype? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Kan være sprekker i selve intercooleren. Har selv opplevd det med masse svart røyk. Ga en annen feilkode for manifoil absolute pressure. Raskt å sjekke ved å ta av plastdekslene fra radiator og over vifta, 5 min. Deretter ta bilde av intercoler i bakfra. Den sitter under radiator. Sprekker vil vises som oljesøl her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Takk! Det skal sjekkes ut! Har dessuten litt oljedrypp jeg ikke har lokalisert... Byttet du den selv? Var det en grei jobb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Intercoolern på d3n til en kamerat hadde en kjempe sprekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Er litt skruing, men grei jobb. Hvis den gamle er kaputt ville jeg absolutt ha gått for en større intercooler. Finnes mange tråder om dette på nettet. Vet det er populært å benytte intercooler laget for Ford RS500(se ebay)også har Allisport noen spesiallaget til D3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 11 timer siden, NorwegianDisco skrev: Takk! Det skal sjekkes ut! Har dessuten litt oljedrypp jeg ikke har lokalisert... Byttet du den selv? Var det en grei jobb? Nå er det vel ca 6 år siden jeg bytta til ny original og den har holdt siden. Har aldri følt behovet for en større IC med BAS remap. Jeg byttet den ved å plukke ut radiator og IC sammen ovenfra (IC sitter under radiator og er festet til denne). Grei jobb, starte med å tappe av kjølevann undenfra og skru fra hverandre ovenfra. Pass på å ikke koble fra AC, legg den til siden. AC har noen rør som går foran radiator og en del/en kolbe som sitter på venstre side av radiator sett forfra (hvis jeg husker korrekt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 13. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2017 På 12.10.2017 den 11.44, Norwegianwood skrev: Vet det er populært å benytte intercooler laget for Ford RS500(se ebay). Det høres jo interessant ut, ser at de er adskillig rimeligere enn Allisport. Er det noen som vet om de passer rett på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Det må modifiseres litt med noen fester etc. Ikke problem for hjemmefiksere. Man må også bestille noen dimensjosoverganger til slangene da den ikke er lik. Leste mye om det for et års tid tilbake, men har foreløpig bare fått fjernet katalysatoren på min og det gav iallefall god bedring av bunndraget på min så sammen med en slik intercooler bør man fint klare seg uten en remap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2017 Sjekket intercooleren og det er nok den som er problemet ja! Da gjenstår bare å løse det. Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 28. november 2017 Forfatter Del Skrevet 28. november 2017 Byttet intercooler for et par uker siden. Gikk for en original type, gadd ikke tilpasse og modifisere. Det ble jo en helt ny bil! Den er blitt skikkelig sprek og røyken er borte, feilmeldingene er borte! Deilig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Vært der Godt det løste seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.