Morton Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hadde kuldegrader på hytta sist helg, og strykket på nøkkelbryter for å starte varmeren, stor var gleden da den startet opp, eksos ut gjennom røret, og den liflige lyden av dieselvarmer. Gleden ble dog kortvarig, stoppet etter ca. 5 min. drift. Nok kjølevæskepå motor, og ingen feilmeldinger dukker opp. Er D4 slik at man må stille begge varmekranene på maks, og vifta på 1 ?, har ikke hatt slik fancy Webasto tidligere, men fra tidligere biler jeg har hatt varmer i, måtte varmeapp. settes på maks for å unngå overoppheting. Hjelp og erfaring tas imot med takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Kan høres ut som om sirkulasjonspumpe ikke virker som den skal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morton Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Er den pumpa integrert i selve varmeren ? Vil jeg kunne lese noe med Nanocom påkoblet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Kjenner ikke nanocom, men webastoen har muligheter for å kjøre der der kaller funksjons test på alle komponentene. Jeg bruker wwt software og snakker dirrrekte med varmeren og der kan jeg aktivere waterpump og høre etter lyden fra pumpa uten at bilen er i gang. D4 kjenner jeg ikke til, kun d3. Så ja, alt er mulig men der umulige tar lengre tid å få ordnet. Mr. P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Prøv med motor på tomgang og varmeapp på full varme. Dører/vinduer åpne for å holde temperaturen i bilen nede. Evt kjør en tur, om du foretrekker det. Går varmeren da? La den gå en halvtimes tid før du stopper motoren. Stopper varmeren av seg selv igjen? Da tyder det på at det er defekt vannpumpe. Endret 12. oktober 2017 av WildRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnung Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Min erfaring er at en typisk grunn kan være lav batterispenning som fører til automatisk stopp fordi start av motor må prioriteres. Det er en generell erfaring, ennå ikke brukt varmer på min D4 og aner ikke om lav batterispenning i så tilfelle vil komme opp som et varsel Bjørnung Endret 12. oktober 2017 av Bjørnung Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morton Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Høres fornuftig ut Bjørnung, har faktisk fått varsel om" lav batterispenning, start motor", skal montere vedlikeholdslader, får sjekke videre da. Takker forøvrig for alle tilbakemeldinger fra VBF Folket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Om det viser seg at batteriet var problemet, så ville jeg planlagt batteribytte i aller nærmeste fremtid. Med mindre hytta ligger nederst i hagen så burde en kjøretur til hytta egentlig gi bra med lading på turen, så da kan det tyde på at det ikke er så veldig mye kapasitet igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.