Gå til innhold

Webasto


Morton

Anbefalte innlegg

Hadde kuldegrader på hytta sist helg, og strykket på nøkkelbryter for å starte varmeren, stor var gleden da den startet opp, eksos ut gjennom røret, og den liflige lyden av dieselvarmer.

Gleden ble dog kortvarig, stoppet etter ca. 5 min. drift.  Nok kjølevæskepå motor, og ingen feilmeldinger dukker opp.

Er D4 slik at man må stille begge varmekranene på maks, og vifta på 1 ?,  har ikke hatt slik fancy Webasto tidligere, men fra tidligere biler jeg har hatt varmer i, måtte varmeapp. settes på maks for å unngå overoppheting.

 

Hjelp og erfaring tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke nanocom, men webastoen har muligheter for å kjøre der der kaller funksjons test på alle komponentene. Jeg bruker wwt software og snakker dirrrekte med varmeren og der kan jeg aktivere waterpump og høre etter lyden fra pumpa uten at bilen er i gang. D4 kjenner jeg ikke til, kun d3. Så ja, alt er mulig men der umulige tar lengre tid å få ordnet.

 

Mr. P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med motor på tomgang og varmeapp på full varme. Dører/vinduer åpne for å holde temperaturen i bilen nede. Evt kjør en tur, om du foretrekker det. Går varmeren da? La den gå en halvtimes tid før du stopper motoren. Stopper varmeren av seg selv igjen? Da tyder det på at det er defekt vannpumpe.

Endret av WildRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at en typisk grunn kan være lav batterispenning som fører til automatisk stopp fordi start av motor må prioriteres.

Det er en generell erfaring, ennå ikke brukt varmer på min D4 og aner ikke om lav batterispenning i så tilfelle vil komme opp som et varsel

 

Bjørnung

Endret av Bjørnung
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det viser seg at batteriet var problemet, så ville jeg planlagt batteribytte i aller nærmeste fremtid. Med mindre hytta ligger nederst i hagen så burde en kjøretur til hytta egentlig gi bra med lading på turen, så da kan det tyde på at det ikke er så veldig mye kapasitet igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...