Gå til innhold

2000 Defender 110 Td5 luftes for salg


Torst74

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så sjekker jeg interessen for min 2000 Defender 110 Td5, skal jeg være helt ærlig så har jeg ikke lyst til å selge bilen, men det er andre i familien som ikke er overvettes begeistret for den sjarm og komfort en slik bil tilbyr. 

Bilen er registrert for 9, den er ikke strøken, men det er lite rust på de viktige stedene, det er derimot noe rust i dørene og disse er noe jeg har hatt lyst til å få skiftet ut i noen år nå, men det har ikke blitt. Jeg skulle også fått på ekstrahjul festet på bakdøra, men det er nok en ting som ikke har blitt ennå. Det jeg derimot har gjort er å få på rock/treesliders på sidene, byttet startmotor, to ganger, byttet kryss, dieselpumpe, bakre eksosanlegg, turboslange, styresnekke, injector harness og ellers alle filtre og olje hver sommer og vinter. Jeg har hatt lite problemer med denne bilen, men det lekker litt vann inn øverst i hjørnet på passasjerdør når det regner godt, og det trekker litt kald luft, noe som selvfølgelig kjennes på vinterstid. Jeg har liggende en ny pakning som skal gå rundt døra, men du har nok gjettet det...det har ikke blitt gjort ennå.

Det er webasto i den som fungerer ganske greit, men vifte på varmeapparatet har nok sett sine beste dager og blåser veldig forsiktig varm luft inn i kupeen. I min eie har denne blitt brukt som pendlerbil hver dag, ca 8 mil, og om man ser bort fra de aller kaldeste dagene, så har det vært en fantastisk pendlerbil, bruker i underkant av literen på mila slik jeg kjører den.

Akkurat nå drypper det litt olje ett eller annet sted i bakkant av motoren, her mistenker jeg muligens dieselinjector og har kjøpt inn denne delen for snarlig bytte, den trenger også nye skiver og klosser bak, også en jobb som er tenkt tatt snarlig, i det minste før snøen faller. Det er helt sikkert andre ting som kan gjøres med den også, men dette er det jeg har i kalenderen slik det er nå.

 

 

Jeg har prøvd å se litt på finn hva som er en grei pris for tiden, men syns dette spriker noe voldsomt, er derfor ikke helt sikker hva jeg vil ha for den, men jeg gir den ikke bort og innerst inne håper jeg kanskje at det ikke finnes noen interesse for den.

2000LRDefTd5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også nevne at bilen har rullet 241600 km, og at den har vært i min eie siden 2008. Bilen kommer opprinnelig fra Tyskland og ble tatt inn av en kar som hadde den stående en stund uten å registrere den, den ble første gang registrert i Norge i oktober 2008 da jeg kjøpte den. Neste eu-kontroll er 31.10.2018.

Jeg har en del forskjellig som følger med et eventuelt salg, noe deler blant annet nye calipere bak, verkstedhåndbøker og haynes manualer, hilift jekk og diagnoseverktøy. Det er 9 hjul på felg til bilen, 5 på alu og 4 på stål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bilen er verdt rundt 125.000, men er fullstendig klar over at vi lever i en kald og hard kapitalistisk verden hvor ting kun har den verdi som noen andre er villig til å betale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...