Gå til innhold

Diesel trykk regulator, Discovery 2. TD5


Hafthor

Anbefalte innlegg

Forrige helg byttet jeg Diesel trykk regulator, som var en helt grei operasjon.

Men jeg droppet å bytte slangen som kommer ut av toppen på regulatoren og går fram på motoren.

Dette så ut som en nesten umulig operasjon så jeg tenkte som så at denne slangen kommer til å vare mange år til.

Men på en tur inn til østfold i dag røk jo denne slangen selvfølgelig.

Er det noen her inne med gode tips om hvordan å bytte denne slangen uten å ta ut hele motoren.

Det ser ut som en vrien oppgave å komme til der framme på motoren.

Alle råd mottas med takk.

 

Hilsen Hafthor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, motom skrev:

Hvilke type regulator har du, mener å huske at det er to typer og at de har litt forskjellige slanger? Var det den som kom med regulatoren du ikke byttet?

 

Tidlig type regulator har en slange som er diesel tilførsel. Retur er i toppen. 

sen type leveres med to slanger. En tilførsel og retur i utvendig slange fra forkant av toppen og bak til regulator. Den er skikkelig knot å få skiftet uten å Feks ta av manifoil og diesel kjøler.

 

Jeg hoppet over returen på min sen type.

 

loh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner du EGR mekaniken, vifta og dekselet rundt vifta, og det som evt måtte være i veien, ofrer en passende ringnøkkel ved å skjære et spor slik at du får tredd den ned på mutteren, så er det kanskje en mulighet.

 

Jeg lot den gamle være...

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...