atau Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Har et par fabrikknye slike "front light guards" som passer til Serie og Defender. Jeg vurderte å ha dem på min Defender, men orker ikke bore flere hull, og da gir jeg dem bort til første som henter dem i Trondheim eller betaler porto. De er fortsatt i original emballasje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) De der tror jeg ikke går gjennom EU her i landet. Min hadde slike og bilen fikk 2'er feil. Jeg fjernet dem da jeg overtok bilen. Endret 12. oktober 2017 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atau Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Seriøst?? Går ingen light guards gjennom EU nå? Eller er det bare disse med rutenett de ikke liker? Men hva er forskjellen mellom de og de vanlige som svært mange Defendere kjører med, i så fall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 De ble godkjent på min Puma da jeg hadde dem montert.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Det kommer an på hvilket "skjønn" modus kontrolløren er i den dagen. Tipper den værste tiden for EU må være mandag klokka 8. Og torsdag og tidlig fredag er de beste. Men det er bare synsing. Uansett kan man møte på EU kontrollører som helst ville ha jobbet på biltilsynet og følger regelverket til punkt og prikke. Og der, er det ikke mye å gå på uansett dag eller tid. Sånn er det bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Ikke meningen å starte DEN diskusjonen, men kjedelig å montere og senere få trøbbel... SI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig-RRune Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Har ikke fått kommentarer på mine v/EU-kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 9 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev: De der tror jeg ikke går gjennom EU her i landet. Min hadde slike og bilen fikk 2'er feil. Jeg fjernet dem da jeg overtok bilen. Nå sitter de på en annen Defender Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atau Skrevet 13. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) At kontrollørens humør kan ha en del å si for utfallet av en kontroll (både vei- og EU-), har jeg ingen tvil på. Jeg synes egentlig at det burde vært mye større rom for skjønn i dette feltet enn det faktisk er (se f.eks. små lysbøyler med mer..). Jeg får stadig mer konsolidert inntrykk av at det eneste de aksepterer (og vil..) at vi skal ettermontere på bilene våre, er de j..a DAB-greiene som ingen følte behov for. Endret 13. oktober 2017 av atau Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 1 time siden, Land Rover for alle penga skrev: Nå sitter de på en annen Defender Jeg sørger ikke, og er glad noen ville ha dem Har inntrykk av at de med bare horisontale riller kanskje er mer kurante å få gjennom enn de med gitter? Ellers følger vel de fleste kontrollørene instinktet ift. om ting ser nylig montert ut, eller om det er trolig at det har vært på bilen lenge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corpusviridans Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Da jeg fikk aksept for min ganske standard lysbøyle var kontrolløren som satt på en eller annen sentral godkjenning mer opptatt av lyktebeskytterne med horisontale spiler enn bøylen. Fikk ikke pålegg om avmontering, men litt murring ble det. Slik jeg forsto problemstillingen da så gikk det på vekt ( styrke/soliditet) og muligheten for økt skade i kollisjon. Jeg forstår egentlig kontrollørene ganske godt for i det tilfellet utstyret gjør skade på person så kan du ta deg gift på at det sitter en eller annen advokatjævel å lukter blod et sted. Kanskje med god grunn også viss utstyret er med å øke skadepotensialet. Hvem sitter da med svarteper- jo den stakkaren som satte navnet sitt på godkjenningspapiret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen N Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Er det noen som har et eksempel på at det har skjedd? Altså at godkjenner har blitt holdt ansvarlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) Bileier har ansvaret for at bilen er i forskriftsmessig stand. Om moddingen er utført før eller etter kontroll blir nok advokatmat . Ikke minst om moddingen har bidratt til å forårsake skaden eller øke omfanget. Endret 13. oktober 2017 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.