Gå til innhold

Nye front light guards (Series & Defender) gis bort


atau

Anbefalte innlegg

Har et par fabrikknye slike "front light guards" som passer til Serie og Defender. Jeg vurderte å ha dem på min Defender, men orker ikke bore flere hull, og da gir jeg dem bort til første som henter dem i Trondheim eller betaler porto. De er fortsatt i original emballasje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?? Går ingen light guards gjennom EU nå? Eller er det bare disse med rutenett de ikke liker? Men hva er forskjellen mellom de og de vanlige som svært mange  Defendere kjører med, i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilket "skjønn" modus kontrolløren er i den dagen.

Tipper den værste tiden for EU må være mandag klokka 8.

Og torsdag og tidlig fredag er de beste. Men det er bare synsing. Uansett kan man møte på EU kontrollører som helst ville ha jobbet på biltilsynet og følger regelverket til punkt og prikke.

Og der, er det ikke mye å gå på uansett dag eller tid.

Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

De der tror jeg ikke går gjennom EU her i landet. Min hadde slike og bilen fikk 2'er feil.

 

Jeg fjernet dem da jeg overtok bilen.

 

Nå sitter de på en annen Defender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kontrollørens humør kan ha en del å si for utfallet av en kontroll (både vei- og EU-), har jeg ingen tvil på. Jeg synes egentlig at det burde vært mye større rom for skjønn i dette feltet enn det faktisk er (se f.eks. små lysbøyler med mer..). Jeg får stadig mer konsolidert inntrykk av at det eneste de aksepterer (og vil..) at vi skal ettermontere på bilene våre, er de j..a DAB-greiene som ingen følte behov for.

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Land Rover for alle penga skrev:

 

Nå sitter de på en annen Defender :)

 

Jeg sørger ikke, og er glad noen ville ha dem :)

Har inntrykk av at de med bare horisontale riller kanskje er mer kurante å få gjennom enn de med gitter? Ellers følger vel de fleste kontrollørene instinktet ift. om ting ser nylig montert ut, eller om det er trolig at det har vært på bilen lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk aksept for min ganske standard lysbøyle var kontrolløren som satt på en eller annen sentral godkjenning mer opptatt av lyktebeskytterne med horisontale spiler enn bøylen. Fikk ikke pålegg om avmontering, men litt murring ble det. Slik jeg forsto problemstillingen da så gikk det på vekt ( styrke/soliditet) og muligheten for økt skade i kollisjon. Jeg forstår egentlig kontrollørene ganske godt for i det tilfellet utstyret gjør skade på person så kan du ta deg gift på at det sitter en eller annen advokatjævel å lukter blod et sted. Kanskje med god grunn også viss utstyret er med å øke skadepotensialet. Hvem sitter da med svarteper- jo den stakkaren som satte navnet sitt på godkjenningspapiret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bileier har ansvaret for at bilen er i forskriftsmessig stand.

Om moddingen er utført før eller etter kontroll blir nok advokatmat .

Ikke minst om moddingen har bidratt til å forårsake skaden eller øke omfanget.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...