Gå til innhold

Sentrallås for tusende gang %%##%%


Åge

Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Låsen på førerdøren på nin 2006 mod har lenge fusket på den måten at den låste for så å sprette opp igjen med en gang. Jeg fjernet dørtrekket og justerte staget ned til sktuatoren, og smurte alt jeg så. Men det samme var det samme. 

Nå har det blitt slik at det virker som om aktuatoren ikke klarer å dra ned låsepinnen. Ny aktuator innstallert, men fortsatt samme resultat.

Jeg koblet fra staget til aktuatoren slik at den ikke hadde noe å dra på, da drar den ned men spretter opp igjen.

 

Har målt ledningene fra multipluggen på aktuatoren til foran gummipakningen mellom dør og karm, og alle er ok på karmsiden (det piper ihvertfall i ohm meteret).

 

Prøvde å dytte ned låsepinnen uten at jeg klarer det heller. Selv etter st staget mellom låsekassen og låsepinnen er fjernet klarer jeg ikke å dytte ned låsemekanismen i låsekassen.

 

Kan det være mekanismen i låsekassen mon tro ??

 

Uten aktuator på førersiden innkoblet låser den høyre dør helt som den skal.

 

Ka folket trur ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lignende utfordring med den ene døra mi, og da var det en plast sak som ligger over låsen og skal fange opp regnvann som hadde falt ned og satt i klem mellom lås og dør og skapte problemer med låsen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kan hende at dørbryteren svikter deg. Mener å ha vært borti at hvis ikke dørbryteren får signal om at døren er igjen så skjer akkurat dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt om det med dørbryteren. Den virker i hvert fall på kupelyset, og når jeg kobler fra aktuatoren på førerdøren så låser den de andre dørene som normalt.

 

Normalt vil her si at den låser høyre fremre dør og bakluken. De to passasjerdørene bak har jeg brudd i, så de låser jeg manuelt. Dette har fungert lenge også mens førerdøren fungerte.

 

Lurer på om ikke dette er låsekassen ja. Er det kranglete å bytte den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...