Gå til innhold

Kalibrering av luftfjører P38


JEHS

Anbefalte innlegg

Hadde min P38 på EU og fikk overraskende få feil :) Men en av de er at den er lavere på høyere forhjul. Det ser kun ut som at den er det i vanlig kjørestilling. Er det noen som kunne hjulpet meg med kalibrering av luftfjørene rundt Aust Agder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei J.

 

Før eller siden vil du uansett trenge en nanocom diagnose el.lignenede om du tenker å ha bilen en stund. Å klare seg helt uten diagnose kan være vanskelig.

Så tipset blir å investere i en nanocom.

Men om du ikke ønsker dette akkurat nå, og målet er å få løftet det ene fremre hjørnet bare for å komme gjennom PKK. Så kan du alltids gjøre dette rent mekanisk. 

Det er sensorene som forteller EAS om du skal få mer eller mindre luft i hver respektive belg. 

De fremre nedre sensor linkene står omtrent helt vertikalt på radiusarmene, hvis du forlenger den ene nedre linken på det lave hjørnet/ rent mekanisk. Så vil hjernen oppfatte at det hjørnet er lavere og du vil få mer luft i den belgen og bilen retter seg.

Dette kan du gjøre med å  kappe linken i 2 deler, gjenge opp pinnen med 6mm gjengesnitt og montere en gjengemutter i mellom. Da kan du justere denne lengden til du har bilen i level foran.

 - En annen metode er å dele linkstangen i to deler som beskrevet over og så bare træ på en 6mm gummislange ( bensin slange ) i justert lengde til ønsket høyde er oppnådd, det fungerer også.

 

Riktig høyde kalibrering ( etter boka ) krever diagnose apperat og kalibreringsblokker, og er en nokså omfattende prosedyre.

Håper dette hjelper ( eller at noen i ditt nærområde trår til med litt diagnose hjelp )

 

Mvh Brage 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)  Hvis jeg gjør dette, så vil vel bilen bli gal i de andre «modusene» for det er kun i normal høyde den er lav på det ene hjørnet.

 

Jeg la også merke til at det høyre «kyllingbeinet» linken til stabstaget har fått seg en smell, så det er en svai i det. Kan det ha noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.rswsolutions.com/ 

If you search around a bit, you'll find a link to a free program that lets you calibrate your sensors. You need a cable, the link to making it is in there as well. Or buy the all-singing, all dancing version of the program, complete with cable. Well worth it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...