JEHS Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Hadde min P38 på EU og fikk overraskende få feil Men en av de er at den er lavere på høyere forhjul. Det ser kun ut som at den er det i vanlig kjørestilling. Er det noen som kunne hjulpet meg med kalibrering av luftfjørene rundt Aust Agder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEHS Skrevet 11. november 2017 Forfatter Del Skrevet 11. november 2017 Ingen som vet om noen som kan hjelpe? Har mulighet til å lå et apparat, men det vet jeg at jeg ikke kan kalibrere med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Hei J. Før eller siden vil du uansett trenge en nanocom diagnose el.lignenede om du tenker å ha bilen en stund. Å klare seg helt uten diagnose kan være vanskelig. Så tipset blir å investere i en nanocom. Men om du ikke ønsker dette akkurat nå, og målet er å få løftet det ene fremre hjørnet bare for å komme gjennom PKK. Så kan du alltids gjøre dette rent mekanisk. Det er sensorene som forteller EAS om du skal få mer eller mindre luft i hver respektive belg. De fremre nedre sensor linkene står omtrent helt vertikalt på radiusarmene, hvis du forlenger den ene nedre linken på det lave hjørnet/ rent mekanisk. Så vil hjernen oppfatte at det hjørnet er lavere og du vil få mer luft i den belgen og bilen retter seg. Dette kan du gjøre med å kappe linken i 2 deler, gjenge opp pinnen med 6mm gjengesnitt og montere en gjengemutter i mellom. Da kan du justere denne lengden til du har bilen i level foran. - En annen metode er å dele linkstangen i to deler som beskrevet over og så bare træ på en 6mm gummislange ( bensin slange ) i justert lengde til ønsket høyde er oppnådd, det fungerer også. Riktig høyde kalibrering ( etter boka ) krever diagnose apperat og kalibreringsblokker, og er en nokså omfattende prosedyre. Håper dette hjelper ( eller at noen i ditt nærområde trår til med litt diagnose hjelp ) Mvh Brage Endret 12. november 2017 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEHS Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 Takk for tips Hvis jeg gjør dette, så vil vel bilen bli gal i de andre «modusene» for det er kun i normal høyde den er lav på det ene hjørnet. Jeg la også merke til at det høyre «kyllingbeinet» linken til stabstaget har fått seg en smell, så det er en svai i det. Kan det ha noe med det å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Absolutt, om det med svai er på det hjørnet bilen er lav. Litt rart de ikke har anmerket dette på pkk da. Fix dette først. Edit: evt løsne stabstaget og se om bilen retter seg da. Endret 12. november 2017 av WildRover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 http://www.rswsolutions.com/ If you search around a bit, you'll find a link to a free program that lets you calibrate your sensors. You need a cable, the link to making it is in there as well. Or buy the all-singing, all dancing version of the program, complete with cable. Well worth it... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.