Jump to content
LRforum

Recommended Posts

Som overskriften sier; på det glade åtti-tall hadde familien en bli med slik antenne som åpenbarte seg når radioen ble slått på. Nå sliter jeg med å finne slike for ettermontering.

Noen som har noe tips?

Glemte å si at ebay var kjent men forkastet. Men autohifilenken var midt i sausenebbet, LANDreas!! Takk!:)

Bema? Til nesten 1000 norske? mmmnei. <_<

Samme antenne, enda billigere: https://www.skruvat.no/Tillbehor-Antenner-C2761.aspx

Generelt synes jeg Connects2 holder god kvalitet, så dette må være et røverkjøp. Er du fersk kunde hos Skruvat, så tror jeg også du får en introrabatt. Er du kunde, så får du som regel også rabatt på neste kjøp.

Det er noen grunner til at de "døde" ut.;)

Krokansjefen nevnte en grunn til.

Spørs hvor verdifulle de er nå, når det knapt er noen som sender på FM-båndet ... :rolleyes:

Har vi ikke alle for stor forkjærlighet for 80-tallet? Var jo egentlig noe søplete greier, der det meste var kunstig. :D Bilene var dog ikke så ille, i hvert fall ikke Volvoene. Mange av dem lever jo enda. Dessuten ble en del kule biler oppfunnet/forløst på 80-tallet, som LR Discovery, GTI-klassen, DeLorean, Sierra Cosworth, Audi Quattro m.fl.

Neida,men du nevnte pris.;)

Har sansen for den tiden selv da jeg er 59-årgang.

Alt var bedre på åtti-tallet... Mener jeg å huske... B)

Må gå til innkjøp av dings nr. 2 også, Landreas, men da skal det funke å bruke fm-antenne til DAB. Norsk firma som lager etter hva jeg har sett.

På ‎07‎.‎10‎.‎2017 den 18.41, krokansjefen skrev:

Alt var bedre på åtti-tallet... Mener jeg å huske... B)

Må gå til innkjøp av dings nr. 2 også, Landreas, men da skal det funke å bruke fm-antenne til DAB. Norsk firma som lager etter hva jeg har sett.

Mja, men de baserer seg på å tilpasse lengda på antennepisken til det som stemmer med frkvensen de sender DAB signalet på, liten utfordring med å få motorantenna til å stoppe på en annen lengde en fult utrekt?

I allefall om du skal få maks nytte av dingsen / antenna (og maks nytte må du ha for at DAB skal komme i nærheten av tilgangen du hadde på FM signaler)

Edited by grunneieren

6 timer siden, grunneieren skrev:

Mja, men de baserer seg på å tilpasse lengda på antennepisken til det som stemmer med frkvensen de sender DAB signalet på, liten utfordring med å få motorantenna til å stoppe på en annen lengde en fult utrekt?

I allefall om du skal få maks nytte av dingsen / antenna (og maks nytte må du ha for at DAB skal komme i nærheten av tilgangen du hadde på FM signaler)

Var jeg ikke klar over. De reklamerer jo med at alle originale antenner skal kunne brukes. Jeg leser det da slik at originale antenner er av forskjellig størrelse, ergo skulle ikke lengde på motorisert antenne ha noe å si. Må forskes mer på.

11 timer siden, krokansjefen skrev:

Var jeg ikke klar over. De reklamerer jo med at alle originale antenner skal kunne brukes. Jeg leser det da slik at originale antenner er av forskjellig størrelse, ergo skulle ikke lengde på motorisert antenne ha noe å si. Må forskes mer på.

"Kan brukes" og "best resultat" er ikke samme tingen ;)