Gå til innhold

4-hjuls kontroll


ValentineUlf

Anbefalte innlegg

Har en Disco III fra 2005 tdv6, hvor verkstedet har byttet ut noen deler i for og bakstilling. De har i dag forsøkt å ta en 4-hjuls kontroll ved hjelp av en pc med laser fra Bosch.

Hver gang de nærmer seg et godkjent resultat, så endrer verdiene seg.

Er det noen som har et godt forslag?

 

valentineulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som de på verkstedet enten ikke har anelse om hva de driver med, eller at de ikke har anelse om hva de driver med.. :P
Det skal lite til før tallene vandrer, de gjør det garantert når du strammer den du nettop har justert, og når du starter på neste hvis du ikke gjør det rett.  Kan du jobben og maskinen er det veeldig lett å kompensere for dette, så mitt råd er å bytte verksted.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig, hvis du har betalt de for 4-hjulskontroll bør. Vel, jeg ville bedt de om å gjøre den ferdig og få en bil med grønne verdier på alle hjul.

Det kan ta litt tid, høres det ut som, men du får det du betalte for og noen lærer kanskje å bruke maskinen underveis.
Jeg er litt nazi på sånt leverer ikke fra meg noe dårligere enn 0, som er referanseverdi med litt slingringsmonn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skogsvei skrev:

Dersom det er luftfjæring på Discoen så skal vel luftfjæringen settes i en bestemt modus som gir mindre avvik i høyde ved hjulstillingskontroll. Men en må forutsette at verkstedet følger boka og har kontoll på dette.

Det stemmer. Den skal settes i "tight mode" kan gjøres via iidtool blant annet. Det er også viktig å kalibrere høyden så bilen står rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...