Gå til innhold

Knuts Serie 2 , P38 og annet morro


K.H

Anbefalte innlegg

Begge kupeviftene mine har gått for full guffe straks eg slo tenning på første hakk. Er visst vanlig feil på motstand. Så eg plukket vifta ut av transporteren min og satte den inn på førersiden. Herlig, da virket den som den skulle :)

1539770067956746142515.jpg

15397701717652050755159.jpg

1539770223569412008337.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går bytta eg både bakre og fremre foringer på radiusarmer og styrestaget. Ble slutt på følelsen av at forakselen krøller seg bak under bilen når eg kjøre på hullete grusvei. Har bare å bytte bærekulene på høyre side siden de er trege og knirker mye. Da tenke eg at understellet skal være temmelig greit.

 

I dag ble det prøvekjøring til Lafterolf i Leksvik. Kjørte kystruta fra mosvika de siste milene. En herlig smal, svingete og tildels bratt grusvei høyt oppi lia. P38en likte seg derB). Dessverre er ikke eg noe særlig til fotograf.

 

IMG_20181021_141608346_HDR.jpg

IMG_20181021_143312146_HDR.jpg

IMG_20181021_143319213_HDR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo sikkert det men britpart toppdekselpakning passer altså ikke. Greia er gode to cm for kort og faller av når man monterer. Så da ble det å montere den gamle bmw-pakningen riktig og håpe at den ble tettere enn den var.

15404007115091433764370.jpg

Endret av K.H
Tilføyelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med godkjent bil og nye skilt:D.

 

Så ut som en trivelig tur, klarer du å friste Laftis med en riktig Range Rover?^_^

Utifra bildene ser jeg at felgene dine fortjener senterkopper, De får du vel for ett par hundre lapper for alle fire. ( lurt å ta ett par ekstra i reserve )

Det gjør bare så mye på helhets inntrykket;)

 

Mvh Brage

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, K.H skrev:

Senterkopper ja, Skal det stå LR eller RR på de?

 

De originale med grønn landrover logo er finest synes nå jeg.

 

Picture of FF003911 - Wheel Centre Cap

Og skulle du lakke felgene svart engang er det bare å maskere dekalen og lakke disse også.

 

Veldig pene;)

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset,  Brage 

Sjekket litt delenr og fant ut at de er like på de fleste LR. Og eg har fem freelanderfelger liggende, med fire fine senterkopper ;)

Atter en påminnelse om å aldri kaste noe, man vet aldri når det kan komme til nytte.

IMG_20181026_183850481.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til hull i plast ramma:o, der er det jo ikke så mye behov for å lage hull i det hele tatt. Ett lite hull i fram kant - til å stikke inn ett skruverktøy på forlenger er det som trengs for den prosedyren som er brukt hos deg. 

 ( På den annen side så er det jo skjult bak side dekselet så det gjør jo ingenting, men det kunne det nå likevel vært litt mer estetisk skjært... så det kan se originalt ut i det minste  )

 

Jeg anbefaler også å løfte opp airbaggen for å få bedre tilgang. Du trenger ikke koble den fra engang, bare du er forsiktig og så legger den forsiktig oppå dashbordet.

Trenger ikke fjerne dekor tre listen foran airbaggen heller. ( Hele airbaggen sitter kun i 4 bolter under ifra, så er det bare å presse den forsiktig over tredekor listen)

Gjør du dette får du meget god tilgang til å arbeide inne i der.

 

Til andre som eventuelt skal til med denne jobb prosedyren. 

!! Det viktigste tipset ved dette arbeidet er å teste låsen / åpne knappen til hanske rommet mange ganger ( med ett tynt skrujern eller lignende ) før du skrur det helt fast og smekker det igjen, er dette feil montert får du det jo ikke opp igjen når det først er lukket.

 

Mvh Brage

 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, K.H skrev:

Det som var mest i veien er luftkanalen egentlig.

Men er ikke den modifisert/ kappet i to deler hos deg også, da er det bare å dra den helt ut av bilen. Da har du god plass til å skifte o-ringer, Hevac spjeld servoer varme register ( da trengs en liten mod. til ) osv.

 

Ett par gamle bilder fra da jeg lagde Hevac rammekutt mod. for å få ut varme registeret.

 

Som du ser av bildene har jeg også kuttet / skjøtet lufte kanalen engang i tiden.

 

image.png

 

 

image.png

 

 

I dag sitter det ett Audi varme register der med silikon slager i stedet for de rørene med o-ringer, tempsensoren har jeg på en liten alu. rør bit midt på en av de slangene. 

 

mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens økt unnagjort. Kom to nye varmeapparatvifter i posten i dag, nå er det helt greie luftstrømmer i bilen. 

Brukte også en god time på å få hanskeromslokket til å låse skikkelig, måtte bl.a lime ene hengselen som var løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...