Frode Henriksen Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Hei ! Er det noen som har en formening om hva jeg kan forvente å få for en d3 2,7 tdv6 HSS 2007 mod. med def. Motor. Var den berømte løpehjulet på oljepumpa som havarerte. Har prøvd å time opp med ny oljepumpe og rem, men den butter. Sliter med alvorlig sykdom fortiden, så tror ikke jeg får mulighet til å se noe mere på den selv. Bilen er ellers i meget god forfatning. Hva tror dere bilen kan være verdt ? Håper på noen innspill ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Trist å høre at både du og bilen er alvorlig syke. Jeg gjetter på mellom 60' og 100' et sted, avhengig av tilstand og kilometerstand. Du må også treffe en kjøper som er villig til å gjøre jobben. Motorskifte i Norge koster fort 100–120', med en brukt Jaguarmotor og skifte av turbo, vannpumpe, reimer og strammehjul. Det går sikkert an å få det noe billigere, ikke minst i Polen eller UK. Du har ikke motor- og girforsikring, regner jeg med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sv-espe Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Hei, av ren nyskjerighet hvor langt har bilen din gått, jeg måtte skifte motor nå på 127 km. 09.mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CGLR4 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Km-stand er bare et tall som står i instrumentet. Har ingenting å si for hvor lenge en motor har igjen. Denne bilen hadde vært svært interessant for meg, hadde jeg bare fått surra meg til å legge ut min D4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Min hadde gått akkurat 180' da jeg byttet motor og girkasse i sommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 30 minutter siden, LANDreas skrev: Min hadde gått akkurat 180' da jeg byttet motor og girkasse i sommer. Hva skjedde? Regner ikke med du byttet for bare for gøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Henriksen Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Takker for innspill... Mener den står på ca 190.000 km men skal sjekke senere i dag... Ellers er bilen i veldig bra forfatning Hva mener dere andre om verdien da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Verdien er nesten umulig å sette. Vi har ikke sett bilen, tilstand på resten er ikke nevnt, slitasje på dekk etc. Hvor ofte byttet olje på motor, gir, automat og akslinger? 5 eller 7 seter? HSE PP? Dab+? Kostnaden med motor kan bli stor. Denne utgiften må trekkes fra pluss litt for uforutsette utgifter, for de dukker opp. Når bilen endelig er ferdigstillt må den ha kostet mindre enn tilsvarende andre biler, for hvis ikke vil ingen gidde dette. Man har tross alt investert mye uten å ha kjørbar bil den tiden bilen er defekt. Så konklusjonen må være at det lønner seg for deg å sette bilen i stand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 + en for Rolf. Mange starter ofte med utgangspunktet " trekk av litt mindre for kostnaden til defekten "; man sjanser da å handler en bil som ikke kan brukes, eller testes eller noe som helst. I praksis kjøper man et vrak ( selv om det er føles helt feil å omtale en 10 år gammel bil som kostet nesten en millon som et vrak .. ) Store utbyttinger blir ALLTID dyrere enn beregnet, og husk også at prisene du ser på Finn.no på sammenlignbare biler i god stand som virker, er prisen selger av bilen drømmer om å få, ikke nødvendigvis hva bilen blir omsatt for. Det ligger et tilsvarende prosjekt HER, som har liggi lenge. Denne er gått langt, men vi vet ingenting om hvor langt din har kjørt. Uansett - skal motoren byttes, så er det mindre viktig om bilen er gått 220 eller 290... og det påvirker verdien i svært liten grad. Det sto en annen for litt siden i Halden, til omlag samme pris. En fungerende D3 går vel idag løs på 130-180 000kr. Jeg tipper bilen din kan hente 60 - 80 000kr i dagens marked, basert på en hel rekke antagelser. Husk at motorbytte på en D3 ikke er noe ALLE gjør hjemme i garasjen en lørdagskveld. En D2 eller P38 eller tilsvarende bil går det "greit " å få det til på, det skal litt mer til på en D3. Kjip sak er det uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Henriksen Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 (endret) Ja det er en kjip sak... Men får håpe at formen er stigende og at jeg da kan skru på gobilen selv. Sjekket km stand nå og den har rullet 199.000 km. EU ble tatt 3/6-16 på km. 177595. Neste EU blir da 31.05.18. I forbindelse med kontrollen sist så ble øvre og nedre bærebruer foran skiftet, øvre armer bak, br. rør bak. Sommer dekk ( Nokian black SUV ) har rullet 1 sommer og vinterdekk har nok 1 eller 2 sesonger igjen på Nokia piggfri. Oljeskift er blitt gjort regelmessig en gang i året. Har ett nytt hjullager foran liggende og nytt oljefelter til girkassa liggende. +noe småting. Har også Gap Iidtool bt til denne. Takk for innspill ! Endret 30. september 2017 av Frode Henriksen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Henriksen Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Det er en 7 seter HSE PP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Henriksen Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Er det noen som har utført karosseriløft på D3 og hvor lang tid brukte dere på det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 (endret) Mine kilder sier før lunch på av, og etter lunch på. Så kommer jobben som skal utføres i tillegg Men da er dette utført av en som har gjort dette noen ganger. Endret 30. september 2017 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Hmm, trist sak. Kanskje en tur med bilfrakt til LR i Polen er rimeligste og enkleste løsningen for deg om helsen / tilgjengelig fasiliteter ikke er bra nok til at du kan gjøre det selv. De henter bilen og ordner alt om du vil. Til alle Dere andre med Disco 3, vær så snill å skifte det svake oljepumpehuset, ( innfestning til strammehjulet reg reim ), til det nye forsterka designet. Det er skikkelig leit å lese at disco 3 eiere ennå går på en smell på opp til 100 000 kr for en del til 1500-2000 kr. Ikke tro at det sikkert går bra med din bil, for det gjør det ikke. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Henriksen Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 57 minutter siden, YMK skrev: Mine kilder sier før lunch på av, og etter lunch på. Så kommer jobben som skal utføres i tillegg Men da er dette utført av en som har gjort dette noen ganger. Ok, da bør jeg nok regne 1 dag på å få løftet opp karosseriet jeg da ! Supert ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Henriksen Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 58 minutter siden, Brage skrev: Hmm, trist sak. Kanskje en tur med bilfrakt til LR i Polen er rimeligste og enkleste løsningen for deg om helsen / tilgjengelig fasiliteter ikke er bra nok til at du kan gjøre det selv. De henter bilen og ordner alt om du vil. Til alle Dere andre med Disco 3, vær så snill å skifte det svake oljepumpehuset, ( innfestning til strammehjulet reg reim ), til det nye forsterka designet. Det er skikkelig leit å lese at disco 3 eiere ennå går på en smell på opp til 100 000 kr for en del til 1500-2000 kr. Ikke tro at det sikkert går bra med din bil, for det gjør det ikke. Mvh Brage Ja får se ann litt ang helsa, og ev. ta det over lang tid... Har garasje / verksted med løftebukk så er jo muligheter..... Og enig med deg ang. Oljepumpehuset det er bare å få det sjekket !! Jeg viste om det og hadde tengt til og sjekke det, men så var det ut og inn av sykehus i et års tid med svak helse så da fikk vi ikke gjort det før det var for seint.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Oljepumpehuset ble ikke nevnt av verkstedet på min, der var det lenger ned. Lager/-skåler, veiv el.l. Girkassen må ha mistet en tann eller to et sted. Den slo noe jæv...! Du kan jo fyre av en PM til Clausen her på forumet, og høre om han har noen tips til deg. Har også hørt om andre som har fått gjort det i Polen, til ca. 70´ (så vidt jeg husker). UK er sikkert rundt det samme, men da må du få bilen bort og tilbake. Håper du får den oppe og stå igjen. Finnes ikke bedre bil enn D3, når alt virker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Fins det noen gode write-ups på å bytte den berømte oljepumpa ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan R. Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 1 time siden, JokerS30 skrev: Fins det noen gode write-ups på å bytte den berømte oljepumpa ? Registerreim og oljepumpe bytte. Har planer om å fikse dette selv på min snart: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.