D.Bache Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Jeg må skaffe ny motor i min 1976 SIII 109 stasjonsvogn og ettersom jeg trolig må skaffe ny motor fra England står jeg mellom den originale 2.25-motoren og 2.5 Diesel n/a. Har noen her tanker eller aller helst erfaringer med disse motorene? Hva er fordelene og ulempene med disse satt opp mot hverandre? I tillegg lurer jeg på om noen har erfaringer med å kjøpe overhalte motorer fra f.eks England mot det å få motoren overhalt/restaurert i f.eks Polen? (Det aller beste ville selvsagt være om noen her har en fungerende motor å selge, men det er vel et langskudd!) Takknemlig for alle svar, dette forumet er en gullgruve av Seriekunnskap! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.H Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Hva med konvertering til 200 di/tdi? Er visst en hel del som gjør det. Med eller uten turbo etter smak og behag . Som denne : http://www.glencoyne.co.uk/200difaq.htm Kan sikkert bruke 300tdi også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
D.Bache Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 Ja, har hørt at flere gjør dette og det er absolutt interessant. Men hvordan er det å få den godkjent av biltilsynet, og påvirker det veteranbilstatusen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 En veteranbil er en bil som er 30år eller mere. Ikke om hvor gamle delene er Men om du har stemplet verneverdig har du ingen fleksibilitet på noe ombygging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marius FM Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 2,25-dieselen begynner det å bli utfordrende å skaffe enkelte deler til, har jeg erfart. Så når du først skal bytte hadde jeg nok kanskje gått for en litt nyere eller bensinutgaven. Men 2,25 er en koselig motor da... :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnTo Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Har ingen erfaring med hverken 2,25d eller 2,5na d, men jeg har hatt en 109" som ble bygd om til 200tdi. Det er en oppgradering som kan anbefales. Bilen føltes mye sterkere og hadde ikke problemer med å følge vanlig trafikk. Skulle man ut på motorvei meldte behovet for flere/høyere gir seg raskt. I tillegg var motoren snill på drivstoff. De få gangene jeg målte den lå forbruket på like under literen på blandet kjøring. Bilen det er snakk om er en ex-mil med "sivil" girkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ø.Trovum Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Hadde en exmil med 2,5na. Sivil kasse med overdrive. Måtte bygge om høyre motorfeste, ellers passet motoren bra. Grei turbil, men ikke til å kjøre forbi andre enn parkerte biler i motbakke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Kjørte min s3 exmil med 200tdi uten turbo en sommer, gjikk helt fint det, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.