Gå til innhold

DAB +, Nei


Anbefalte innlegg

Da er vi der at FM stenges, helt ærlig så ser jeg ikke helt poenget med å gå bort fra FM for å innføre DAB+

Min indre rebel ønsker at ingen lyttet på DAB, noe som raskt ville tvunget tilbake gode velutprøvde FM. Radio fungerer jo ikke uten lyttere;)

 

Kan ikke skjønne at vi har bestemt dette:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig 'vi' som har bestemt dette? Dette er vel en beslutning som er tatt uten å lytte til innspill fra folket. 
Og jeg kan være helt enig: Hva skal vi egentlig med DAB i dag? DAB gir jo ikke noe utover det som vi likevel kan streame over mobiltelefonnettet. Med andre ord så er egentlig DAB(+) utdatert allerede før det er blitt innført. 

Hvis vi ser litt rundt oss på planeten, så er det ingen andre nasjoner som har følt at det er lurt å legge ned FM for å erstatte det med DAB. Derimot er det mange som har sett at DAB kan være et fint supplement i tilegg til FM, f.eks i de større byene. 

Men i grisgrendte strøk, nasjonalt, og ute på bygda så er ikke egentlig DAB noe reellt godt alternativ til FM. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok ikke utenom digitalisering men det er jo tragisk at vi skal tvinges inn i en utdatert og dyr mellomløsning som fungerer dårligere enn teknologien som utfases.

 

Her på mine kanter er der store områder med så dårlig DAB dekning at jeg er begynt å lytte til CD i bilen igjen for første gang på evigheter. Og de dårlige områdene er ikke grisgrendte høyfjellsstrøk men flate, sentrale strøk med tett bebyggelse uten store høyhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levd med DAB en stund nå. Fungere greit. Kjekt å slippe skurring og greit med kanaler. Men det beste er at jeg kjøpte radio med muligheter for å bruke app'er. Spotify er en klar vinner, knall bra å slippe å fikle med mobiltelefonen for å få opp spotify. Med offline mode er musikken alltid tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...