Rattatta74 Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Skulle sikkert ha bestilt dette istedet : http://www.paddockspares.com/stc201-front-caliper-piston-all-110-130-and-90-from-ha701010.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 HA er bokstaver i chassinummer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Skal.man bytte stempler er rustfrie best er min erfaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Siden det står disco 1 på dem er det mulig disse bremseklavene er til 90". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rattatta74 Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Ja ikke vet jeg.. Det sto fits all defenders så jeg kjøpte.. Kjøpte også den komplette deleliste boka til alle defendere til 2006.. mulig 800 sider med masse tekst, bilder og det som er.. Synd at det ikke finnes på nettet. Nardo Bil har det.. Men delenummerene der er kun til genuine land rover og ikke til Brittpart eller Bearmach. Eneste hjelpen jeg får er at jeg får vite det engelske ordet på delene, deretter kan jeg søke på det. Men nå er det lørdagskveld, cognacflasken er åpnet og jeg har såpass vett at jeg skal styre langt unna det sosiale mediet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Jeg er ganske sikker på at delene går over ens på Britpart og orginalt. Lekker det nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Delenummer til LR går da om hverandre. Er eventuelt siste bokstav som skiller, og angir kvalitet på delen. LR eller G= Genuine, OEM= orginaldel i feil eske osv. Men enkelte leverandører av deler lager egne nummer desverre. Famous For er en av de, Rover north er en annen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Har du originalnummeret på delen, er det bare å legge inn det i søkefeltet hos deleleverandørene. Da får du opp alle deler som passer, både originale og uoriginale. Og overganger der delene har fått nytt nummer. Dette gjelder også hos Famous Four, der får du i tillegg vite hvilke biler delen passer til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Wheeler Dealers bruker tyngdekraften for å lufte bremser. Åpner luftenippelen og venter til det renner ut. Jeg har gjort det når jeg har hatt calipere i beter og det har funket fint men om luften sitter andre steder er det nok ikke så enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeWo Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Javel. Etter alle disse gode forslagene til hvordan bremsene skal luftes og til slutt virke måtte jeg selvsagt stille spørsmål til egne bremser på min 110 2004 modell. Med nye skiver, klosser og verifisert at alle stempler glir fint inn og ut har jeg hengt meg opp i dette med pedal vandring og hvor hard pedalen skal være og hva som ligger i "god" oppbremsing. Når jeg klemmer til på pedalen med god kraft låser hjulene bak seg og ABSèn fremme slår inn. Men nå stiller jeg da meg spørsmål om dette er godt nok. Synes at pedalen siger noe ved hard oppbremsing og at jeg må bruke vell mye kraft på pedalen kontra på for eks min VW Touran. (Kan dette sammenlignes eller er det naturlig at det er noe forskjell) Noen som har et fasit svar på hva som er å anse som "Gode Bremser" på en 110 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rattatta74 Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2017 Slik du beskriver det PeWo så høres det ut som bremsene dine fungerer utmerket. Hvis bremsetrykket på pedalen er det samme hver gang du bremser, er det ikke luft i systemet ihvertfall. At du kan merke litt sig i pedalen etter trykket har kommet kan være at du legger mere press på foten. Da bruker du så mye kraft at bremsekraftforsterken vrir seg litt i feste. Bare åpne panseret og se på bremseforsterkeren hva som skjer når du bremser med motoren igang og du trykker full brems. Bilen kan ikke samenlignes med folkevogna di. Jeg synes bremsene i Defenderen harmonerer bra med clutchen. Kjærringa har en nyere mini cooper og i den er det umulig å kjøre med støvler med værnetå, slalomsko og andre stivere fottøy. Nyser jeg og ser ned på bremsepedalen, så bremser den ✌️ Landroveren er i utgangspunktet laget for landbruk, skogbruk og karra som banke kyr.. og kan å reparer selv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeWo Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Et klart og tydelig svar som fort kan likes Da tenker jeg ikke mer på det og fokuserer heller på andre ting. Mange takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.