Gå til innhold

Problemer med nye bremsecalipere TD5


Rattatta74

Anbefalte innlegg

Ja ikke vet jeg.. Det sto fits all defenders så jeg kjøpte.. Kjøpte også den komplette deleliste boka til alle defendere til 2006.. mulig 800 sider med masse tekst, bilder og det som er.. Synd at det ikke finnes  på nettet. Nardo Bil har det.. Men delenummerene der er kun til genuine land rover og ikke til Brittpart eller Bearmach. Eneste hjelpen jeg får er at jeg får vite det engelske ordet på delene, deretter kan jeg søke på det. Men nå er det lørdagskveld, cognacflasken er åpnet og jeg har såpass vett at jeg skal styre langt unna det sosiale mediet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delenummer til LR går da om hverandre. Er eventuelt siste bokstav som skiller, og angir kvalitet på delen.

LR eller G= Genuine,

OEM= orginaldel i feil eske

osv.

 

Men enkelte leverandører av deler lager egne nummer desverre. Famous For er en av de, Rover north er en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du originalnummeret på delen, er det bare å legge inn det i søkefeltet hos deleleverandørene. Da får du opp alle deler som passer, både originale og uoriginale. Og overganger der delene har fått nytt nummer. Dette gjelder også hos Famous Four, der får du i tillegg vite hvilke biler delen passer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wheeler Dealers bruker tyngdekraften for å lufte bremser. Åpner luftenippelen og venter til det renner ut. Jeg har gjort det når jeg har hatt calipere i beter og det har funket fint men om luften sitter andre steder er det nok ikke så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Javel. Etter alle disse gode forslagene til hvordan bremsene skal luftes og til slutt virke måtte jeg selvsagt stille spørsmål til egne bremser på min 110 2004 modell. Med nye skiver, klosser og verifisert at alle stempler glir fint inn og ut har jeg hengt meg opp i dette med pedal vandring og hvor hard pedalen skal være og hva som ligger i "god" oppbremsing.

Når jeg klemmer til på pedalen med god kraft låser hjulene bak seg og ABSèn fremme slår inn. Men nå stiller jeg da meg spørsmål om dette er godt nok. Synes at pedalen siger noe ved hard oppbremsing og at jeg må bruke vell mye kraft på pedalen kontra på for eks min VW Touran. (Kan dette sammenlignes eller er det naturlig at det er noe forskjell) Noen som har et fasit svar på hva som er å anse som "Gode Bremser" på en 110 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver det PeWo så høres det ut som bremsene dine fungerer utmerket. Hvis bremsetrykket på pedalen er det samme hver gang du bremser, er det ikke luft i systemet ihvertfall. At du kan merke litt sig i pedalen etter trykket har kommet kan være at du legger mere press på foten. Da bruker du så mye kraft at bremsekraftforsterken vrir seg litt i feste. Bare åpne panseret og se på bremseforsterkeren hva som skjer når du bremser med motoren igang og du trykker full brems. Bilen kan ikke samenlignes med folkevogna di. Jeg synes bremsene i Defenderen harmonerer bra med clutchen. Kjærringa har en nyere mini cooper og i den er det umulig å kjøre med støvler med værnetå, slalomsko og andre stivere fottøy. Nyser jeg og ser ned på bremsepedalen, så bremser den ✌️ Landroveren er i utgangspunktet laget for landbruk, skogbruk og karra som banke kyr.. og kan å reparer selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...