Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

har ett program fra rws som forteller etter sletting av feilkoder at æ enda sitter gjen me fr signal incorect.

noen som vet kor æ bør bynne å feilsøke?

har ingen luft å alt virker dødt!? Er dette normalt med denne feilen eller kan det tenkes at mer er feil? 

Mvh steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lese av live verdier med det verktøyet? Kan høres ut som det er kontakt trøbbel siden du forflyttet problemet med å renske opp i kontakten. Har du sjekket den pluggen som ligger bak dekselet til panser åpneren? Er en der som er utsatt for fukt/korrosjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lese av ja,men vet ikke helt ka æ ser etter!

hadde oppe kontaktan bak håndtaket til panser-rengjort men så bra ut.

det rare nu e jo at bilen står i fri.. uannsett kor spaken står(ikke aktiv)(har alldri skjed før)

å bilen har hevet seg helt opp i ræva.. 

kan vel konstatere at æ ikke e rett mann på rett jobb denne gangen..

skulle sende denne til tromsø så dem kunne fikse men dem har ikke range rower mer å heller ikke utstyr... derfor æ kjøpte programet...

om det er noen som hadde gidda å gi litt tlf suport så hadde det vært supert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn live verdier for høydesensorene, se om de gir en sannsynlig verdi. Sjekk at de endrer seg når bilen går opp og ned.

Starter kompressor med jumpet rele, så er den nok i orden. Sjekk live verdier igjen, se etter trykkbryter og temperaturbryter.

 

Dette er PC-basert? Kan du ta et skjermbilde av live data, og legge det ut her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdiene du ser er i fra 0-255Bit og du skal se rundt 100-120 i standard høyden. Oppe i 140 muligens på høy og 60-70 på helt leveste. Kan variere noe. 1bit tilsvarer roughly 1.5mm, men det  er ikke eksakt vitenskap siden det ikke er helt linært. 

 

Om kompressor starter når du jumper releet til den så er kompressor ok. Det kan være overtemp signalet som gjør at du ikke får startsignal til den og det kan være mye annet. Les igjennom dokumentet jeg la ved her så er det noen feilsøkingstips der. Den dekker nok ikke alt, men den dekker det du har problemer med mtp kompressor som ikke vil gå. Ligger flere slike manualer på P38 UK gruppen på facebook. 

EAS - System Information Repair v3.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei gjen.

har prøvd gjen etter litt lesing minim.

har fått bilen i standar kjøre høyde etter ekstern fylling fra garsje kompressor'n.

 

bynte litt i feil ende på feil søkingen i dag.

-først målet jeg på trykk sensorn men virker som at den ikke ville ladde seg opp(slapp ut hvært 10 sek) så fikk ikke ønsket resultat.

-så prøve å måle temp sensor,men kompressorn var meget varm etter tvangskjøring..

ska vente til i morgen å teste det på nytt når den er kald.

Om det er 1 av disse som kødder så starter ikke kompressor etter det æ har skjønt!?

 

nu står den enda i normal stilling, å etter at tenningen ble skrud av så justerte den sæ litt.

 

om det er en av disse sensorene, sitter begge i kompressor? Bytte deler eller kompressor?

fikk ikke nå live data,programmet ville ikke!

 

takk så mye fra dere som tar dåkker tiden til å hjelpe en tulling fra finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller mer eller mindre alt fra island 4x4 og lrdirect i England. Trykk føler sitter under på ventilblokka. Er den grønne med røde ledninger på i bildet her. Du kan ohme den ja, men husker ikke om den er nc/no for øyeblikket, men om du kan fylle anlegget med kompressor som klarer høyt nok trykk kan du jo se om den switcher over. Trykket står i manualen jeg la ved over. Lurer på om det ikke var 10bar eller noe slikt?

 

21316886-AE04-4537-8FB8-A5BD3BF89FC6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja måtte lese en gang til..oma den i går men usikker på om æ kjørte komprresor lenge nok.

temp sensor e i allefall død om ikke noe over kjører denne på noen vis som æ ikke vet.

tempsensor sitter i kompressor etter det æ ser i din manual.. 

så min konklusjon e å bestille ny kompressor pga tempsensor og samtidig trykk sensor,å håpe på at det blir bra!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 10 bar på trykksensor ja. +/- 0,5 om jeg husker riktig.

 

Litt rart at feilkoden sier høydesensor, om det er kompressoren som er gåen da? Sikker på at du har målt riktig?

Når du tar av kontakten på kompressoren, og ohmer mellom minus og den tynne ledningen, da skal det være forbindelse. Er det brudd er det defekt sensor (evt varm kompressor).

 

Mulig temp.sensor kan byttes, det har jeg ikke forsket på. En midlertidig fix kan være å koble den tynne ledningen til jord. Da tror bilen at kompressoren er kald hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei gjen. 

Ny kompressor og trykk føler montert og sletta alt av feil koder.. bilen fungerer på lufta nu,eneste litt tøv vær gang man starter den så justerer den sæ ujevn på alle hjul.. etter 5-10 min kjøring så er den stabil. Noe høyere foran enn bak.

holder nu på å skifte ende led på høyre side og plages litt me å få ledde ut av styre staget. Gikk noen min før æ fant ut at det var lings men sitter som f.. enda etter varming!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

https://www.youtube.com/watch?v=a8Gdsc6880c&t=35s

That's the easy way to check the pressure switch. Very robust units, rarely go wrong. "bilen fungerer på lufta nu,eneste litt tøv vær gang man starter den så justerer den sæ ujevn på alle hjul.. etter 5-10 min kjøring så er den stabil."

Sounds like you need to change the driver pack, https://www.lrdirect.com/ANR3900-supplied-by-britpart-branded-land-rover.html 

The driver pack converts the low-voltage signals from the EAS ECU to high (12v) signals to the solenoids. If it's taking that long to 'settle'...

I just did, and random faults are gone. Just need to change the valve block for a rebuilt one, and should be fault free!

Wildrover said: Mulig temp.sensor kan byttes, det har jeg ikke forsket på. (It can, it's under the end plate on the compressor...but...) En midlertidig fix kan være å koble den tynne ledningen til jord. Da tror bilen at kompressoren er kald hele tiden.

Wouldn't advise that, you'll burn out your compressor. The new driver pack will fix it, if the pressure switch is working and it's getting the signal out to the driver pack but the compressor is still running, it's the driver pack that's faulty, not the switch or the compressor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme som du beskriver nå tror jeg på min. Den pendler opp/ned en del og tror ikke at den finner høyden sin selv om det egentlig er ganske bra. Har bytta driver  pack og ventilblokk som nevnes over her uten at det hjelpte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...