Smathia Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Hei. har ett program fra rws som forteller etter sletting av feilkoder at æ enda sitter gjen me fr signal incorect. noen som vet kor æ bør bynne å feilsøke? har ingen luft å alt virker dødt!? Er dette normalt med denne feilen eller kan det tenkes at mer er feil? Mvh steffen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smathia Skrevet 24. september 2017 Forfatter Del Skrevet 24. september 2017 Hadde av kontakten til nivå regulering høre side,rengjor denne. Fikk slettet å da kom fl i stede. Rengjor denne å men uten samme effekt! rws v4 er progamet æ bruker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Kan du lese av live verdier med det verktøyet? Kan høres ut som det er kontakt trøbbel siden du forflyttet problemet med å renske opp i kontakten. Har du sjekket den pluggen som ligger bak dekselet til panser åpneren? Er en der som er utsatt for fukt/korrosjon også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smathia Skrevet 24. september 2017 Forfatter Del Skrevet 24. september 2017 Kan lese av ja,men vet ikke helt ka æ ser etter! hadde oppe kontaktan bak håndtaket til panser-rengjort men så bra ut. det rare nu e jo at bilen står i fri.. uannsett kor spaken står(ikke aktiv)(har alldri skjed før) å bilen har hevet seg helt opp i ræva.. kan vel konstatere at æ ikke e rett mann på rett jobb denne gangen.. skulle sende denne til tromsø så dem kunne fikse men dem har ikke range rower mer å heller ikke utstyr... derfor æ kjøpte programet... om det er noen som hadde gidda å gi litt tlf suport så hadde det vært supert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smathia Skrevet 24. september 2017 Forfatter Del Skrevet 24. september 2017 Da har æ fylt manuelt opp alle belger og sletta alt av feilkoder.. kjørt en tur å ingen feilkode kommer tilbake.. men den klarer ikke å finne riktig høyde (lampe blinker bare) . kompressor starter ikke,kun når æ jumper på rele 20.. kompresor dø?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Finn live verdier for høydesensorene, se om de gir en sannsynlig verdi. Sjekk at de endrer seg når bilen går opp og ned. Starter kompressor med jumpet rele, så er den nok i orden. Sjekk live verdier igjen, se etter trykkbryter og temperaturbryter. Dette er PC-basert? Kan du ta et skjermbilde av live data, og legge det ut her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Verdiene du ser er i fra 0-255Bit og du skal se rundt 100-120 i standard høyden. Oppe i 140 muligens på høy og 60-70 på helt leveste. Kan variere noe. 1bit tilsvarer roughly 1.5mm, men det er ikke eksakt vitenskap siden det ikke er helt linært. Om kompressor starter når du jumper releet til den så er kompressor ok. Det kan være overtemp signalet som gjør at du ikke får startsignal til den og det kan være mye annet. Les igjennom dokumentet jeg la ved her så er det noen feilsøkingstips der. Den dekker nok ikke alt, men den dekker det du har problemer med mtp kompressor som ikke vil gå. Ligger flere slike manualer på P38 UK gruppen på facebook. EAS - System Information Repair v3.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smathia Skrevet 25. september 2017 Forfatter Del Skrevet 25. september 2017 hei gjen. har prøvd gjen etter litt lesing minim. har fått bilen i standar kjøre høyde etter ekstern fylling fra garsje kompressor'n. bynte litt i feil ende på feil søkingen i dag. -først målet jeg på trykk sensorn men virker som at den ikke ville ladde seg opp(slapp ut hvært 10 sek) så fikk ikke ønsket resultat. -så prøve å måle temp sensor,men kompressorn var meget varm etter tvangskjøring.. ska vente til i morgen å teste det på nytt når den er kald. Om det er 1 av disse som kødder så starter ikke kompressor etter det æ har skjønt!? nu står den enda i normal stilling, å etter at tenningen ble skrud av så justerte den sæ litt. om det er en av disse sensorene, sitter begge i kompressor? Bytte deler eller kompressor? fikk ikke nå live data,programmet ville ikke! takk så mye fra dere som tar dåkker tiden til å hjelpe en tulling fra finnmark. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smathia Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 Overtemp sensor e død etter at målte å ikke fikk åpen krets.. kan man sjekke trykk sensor å nu når æ har funne feil på temp sensor? ligger disse eksternt eller inbygd i kompressor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smathia Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 Hvor er det best å bestille deler fra,tenker da billig og bra kvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Jeg bestiller mer eller mindre alt fra island 4x4 og lrdirect i England. Trykk føler sitter under på ventilblokka. Er den grønne med røde ledninger på i bildet her. Du kan ohme den ja, men husker ikke om den er nc/no for øyeblikket, men om du kan fylle anlegget med kompressor som klarer høyt nok trykk kan du jo se om den switcher over. Trykket står i manualen jeg la ved over. Lurer på om det ikke var 10bar eller noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smathia Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 Ja måtte lese en gang til..oma den i går men usikker på om æ kjørte komprresor lenge nok. temp sensor e i allefall død om ikke noe over kjører denne på noen vis som æ ikke vet. tempsensor sitter i kompressor etter det æ ser i din manual.. så min konklusjon e å bestille ny kompressor pga tempsensor og samtidig trykk sensor,å håpe på at det blir bra!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Rundt 10 bar på trykksensor ja. +/- 0,5 om jeg husker riktig. Litt rart at feilkoden sier høydesensor, om det er kompressoren som er gåen da? Sikker på at du har målt riktig? Når du tar av kontakten på kompressoren, og ohmer mellom minus og den tynne ledningen, da skal det være forbindelse. Er det brudd er det defekt sensor (evt varm kompressor). Mulig temp.sensor kan byttes, det har jeg ikke forsket på. En midlertidig fix kan være å koble den tynne ledningen til jord. Da tror bilen at kompressoren er kald hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smathia Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 hei gjen. Ny kompressor og trykk føler montert og sletta alt av feil koder.. bilen fungerer på lufta nu,eneste litt tøv vær gang man starter den så justerer den sæ ujevn på alle hjul.. etter 5-10 min kjøring så er den stabil. Noe høyere foran enn bak. holder nu på å skifte ende led på høyre side og plages litt me å få ledde ut av styre staget. Gikk noen min før æ fant ut at det var lings men sitter som f.. enda etter varming!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 https://www.youtube.com/watch?v=a8Gdsc6880c&t=35s That's the easy way to check the pressure switch. Very robust units, rarely go wrong. "bilen fungerer på lufta nu,eneste litt tøv vær gang man starter den så justerer den sæ ujevn på alle hjul.. etter 5-10 min kjøring så er den stabil." Sounds like you need to change the driver pack, https://www.lrdirect.com/ANR3900-supplied-by-britpart-branded-land-rover.html The driver pack converts the low-voltage signals from the EAS ECU to high (12v) signals to the solenoids. If it's taking that long to 'settle'... I just did, and random faults are gone. Just need to change the valve block for a rebuilt one, and should be fault free! Wildrover said: Mulig temp.sensor kan byttes, det har jeg ikke forsket på. (It can, it's under the end plate on the compressor...but...) En midlertidig fix kan være å koble den tynne ledningen til jord. Da tror bilen at kompressoren er kald hele tiden. Wouldn't advise that, you'll burn out your compressor. The new driver pack will fix it, if the pressure switch is working and it's getting the signal out to the driver pack but the compressor is still running, it's the driver pack that's faulty, not the switch or the compressor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Har samme som du beskriver nå tror jeg på min. Den pendler opp/ned en del og tror ikke at den finner høyden sin selv om det egentlig er ganske bra. Har bytta driver pack og ventilblokk som nevnes over her uten at det hjelpte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Minim, was the valve block rebuilt with new 'O'-rings? 'Dancing' is a symptom of faulty non-return valves... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Brand new block from dunlop. No old parts at all. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Hmm. Odd. You'll have been over all the sensor height settings, I assume. Can't think what might be the problem, I'm afraid! Good luck, and let us know if you find a cure! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 http://www.rangerovers.net/forum/7-range-rover-mark-ii-p38/4468-info-eas-troubleshooting-tips.html There are some very smart folks on here, if you can't find an answer, post a full description of the symptoms, someone may be able to help... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.