Gå til innhold

Porscheseter i 2011 Defender


Espenfer

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen her som har forsøkt å montere Porscheseter i en Defender. Har fått tak i to forseter fra Porsche 986 (Boxter), som jeg hadde håpet å få montert inn i Defenderen. Noen som har gjort dette, eller tilsvarende og som har noen erfaringer å dele?

 

På forhånd takk!

 

mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert bra. Har p38 seter og de er sikkert mer volumiøse. Montert førersete noe lenger fra døra enn originalt, så det kommer rettere på ratt og pedaler. Også løftet noe i forhold tiloriginalseter så man har støtte under benet og slipper å bruke brekket som knestøtte. Kan bli for høyt for kortvokste. Ikke gjort på et øyeblikk å komme til batteriet så montert kobling til batterilader permanent, og batteri isolator. Fundert på om det burde lages et lokk i seteboksen mot døra for å komme til batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, JanF skrev:

Blir sikkert bra. Har p38 seter og de er sikkert mer volumiøse. Montert førersete noe lenger fra døra enn originalt, så det kommer rettere på ratt og pedaler. Også løftet noe i forhold tiloriginalseter så man har støtte under benet og slipper å bruke brekket som knestøtte. Kan bli for høyt for kortvokste. Ikke gjort på et øyeblikk å komme til batteriet så montert kobling til batterilader permanent, og batteri isolator. Fundert på om det burde lages et lokk i seteboksen mot døra for å komme til batteriet.

Takk for gode tips! Er 188 cm selv, så har også vurdert å heve setet litt. Har også tenkt at tilgang til batteriet blir vanskelig, så hvis noen har noen gode løsninger og gjerne bilder av dette blir jeg veldig takknemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Espenfer skrev:

Takk for gode tips! Er 188 cm selv, så har også vurdert å heve setet litt. Har også tenkt at tilgang til batteriet blir vanskelig, så hvis noen har noen gode løsninger og gjerne bilder av dette blir jeg veldig takknemlig

 

Hei. Du bør i så fall lage til kontakt punkter for å gi/få starthjelp / lade batteri utenfor setekassen så du ikke trenger å komme til batteriet, annet en når det må skiftes o.l. Flere måter å løse det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg til disse setene, men dersom de har standard avstand mellom festehullene (405mm), kan du bruke en slik: https://www.nakatanenga.de/zubehoer/innenaustattung/sitze/sitze/768/nakatanenga-klappkonsole-fuer-land-rover-defender-90/110/130

Jeg kjøpte fra Praesto. Enkel og grei installasjon.

 

-Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det der! Ligner mye på Evouqe setene som noen har montert i bilen sin. Blir spennende å se sittehøyde på førerside i forhold til rattet. Med Evouqe seter må rattstørrelsen reduseres siden setene bygger endel mer i høyde enn originalsetene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ønsket å montere seter som ikke gir lett tilgang til boksene under, med hhv. batteri/batterirelatert og ecu/sikringer/reléer og annet. Ti år i standard defenderseter er at disse er helt greie, på grensen til helt utmerkede. Selv med en ikke akkurat veltrent kropp. H.C. Andersen skrev et eventyr om en prinsesse og en ert ^_^ Men det er klart, tiden har gått fremover og det finnes bedre/veldig gode seter å prøve :)

Endret av Trond C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2017 den 14.22, Trond C skrev:

Jeg ville aldri ønsket å montere seter som ikke gir lett tilgang til boksene under, med hhv. batteri/batterirelatert og ecu/sikringer/reléer og annet. Ti år i standard defenderseter er at disse er helt greie, på grensen til helt utmerkede. Selv med en ikke akkurat veltrent kropp. H.C. Andersen skrev et eventyr om en prinsesse og en ert ^_^ Men det er klart, tiden har gått fremover og det finnes bedre/veldig gode seter å prøve :)

 

Det finnes jo produkter for å beholde dette, har sett braketter med vippefunksjon. Fordrer jo dog at man ikke har varebilgrind. Og det finnes også uoriginale sportsseter laget mtp defender som også har løs bunn. Forøvrig enig om dine betraktninger vedrørende setene. Har tross det fremkommet ett ønske om extended seatbase-varianten fra exmoor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...