Gå til innhold

Haster: Noen som har nye/gode tåkelys til salgs? D3


jarlel

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg fjernet de bare før PKK, gikk helt fint. Nå har jeg fått inn to stk. nye lys fra over dammen :-)

 

Jeg fikk ikke godkjent den med LED-pærer i parklysene, så måtte inn en gang til for etterkontroll...

Endret av jarlel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/25/2017 den 12.47, jarlel skrev:

Jeg fjernet de bare før PKK, gikk helt fint. Nå har jeg fått inn to stk. nye lys fra over dammen :-)

 

Jeg fikk ikke godkjent den med LED-pærer i parklysene, så måtte inn en gang til for etterkontroll...

 

Hvilket sted hadde du PKK'en som ikke godkjente med LED i parklys? Hvilken begrunnelse hadde de til det?

Jeg har hatt LED i parklysene mine hele tiden, og aldri noen komentarer til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært klagegrunnlag til Biltilsynet. Om det er glødelampe eller LED må være irrelevant så lenge gir fra seg det lyset det skal.

Men dagen regelsett hvor endog en defekt skiltlys pære gir 2er feil, så er LED det beste siden den er sammensatt av flere dioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk plast dipa tåkelys og led parkens igjennom! verre med ett så si helt ødelagt styresak som ga 3 feil. Men nye er på vei fra advancedfactors.uk bestilte nye i går kveld og regner med de er her på mandag eller senest tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart det samme på eu, 2'er feil ved ledlys i park. Dette var på fruens 2011 mini countryman all4 sd utgave.

Mens på discoen fikk jeg ingen feil på dette. For jeg ringte å spurte men der kunne ikke der noe til led pærer noen steder, så det var greit.

 

Eu har blitt for pirkete er nu min mening.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, parrafin23 skrev:

Jeg har erfart det samme på eu, 2'er feil ved ledlys i park. Dette var på fruens 2011 mini countryman all4 sd utgave.

Mens på discoen fikk jeg ingen feil på dette. For jeg ringte å spurte men der kunne ikke der noe til led pærer noen steder, så det var greit.

 

Eu har blitt for pirkete er nu min mening.

 

Mr.P

Synest også det er verre å få tak i gammle glødepærer.

PKK er blitt aaaaaltfor pirkete ja. Noen ting er det viktig att de er nøye på men andre er mindre nødvendig å pirke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skummet gjennom kjøretøyforskriften, ECE regulativet det refereres til der og ikke minst kontroll veiledningen som Statens Vegvesen har gitt for sjekkpunktene i EU kontrollen.

Der står det absolutt ingenting om at det må være glødepærer fremfor dioderpærer, og dermed må det være slik at dersom det fyller grunnkravene som er gitt i https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/Trafikksikkerhet/Sikker+bil/Passiv+sikkerhet/Bilens+lys , så har det ingen betydning hvilke pæretype som brukes så lenge farge og ekvivalent lysstyrke er tilstede.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompetansen i huset sier:

 

Eneste kravet til lyskilder på parklys er at pæra skal være E- merket. De fleste andre pærer har et annet lys, som vises tydelig på enkelte kjøretøy i trafikken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...