Gå til innhold

Webasto diagnose hjelp


leiohel

Anbefalte innlegg

Hei. På min D2 vil ikke webadtoen fyre. Den prøver men gir seg. Stepper motor er ca et år gammel så tror den får diesel. Har restartet den ved å ta sikring uten hell. 

Før jeg demonterer lurte jeg på om noen i østfold kunne bistått med en diagnose før jeg begynner å lete etter feil.

 

Mvh

Leif Ove 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den som en pdf som sikkert er bedre kvalitet enn skjermbildene over, hvis noen trenger den for å legge den under Wiki, så kan jeg sende den på mail.

Fikk den faktisk av en kompis som er ingeniør og visstnok har hatt en rekke oppdrag for Webasto og hatt mer enn en finger med i utviklingen av disse dingsene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter den opp som normalt stopper etter veldig kort tid? Sjekk I såfall at det er nok kjølevann og at systemer er godt luftet. Jeg plundret med dette på en defender TD5 og der var det problemet så webastoen ble for varm og kutter ut pga. det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp. Da skal jeg forske litt. På D2 er webasto integrert i bilen og har ikke egen styringsenhet. Så jeg får ikke tvang kjørt den. Noen tips om det er mulig. For stepper pumpa er nesten umulig å høre med bilen igang. Men diselslangene kan jeg ta av for å sjekke om det kommer diesel frem. 

 

Leif Ove.

 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bilen min har sjel og viser takknemmelighet. Leverte bilen til utvendig og innvendig  vask og polering. Bilen takker meg ved å fikse webastoen selv. Nå fyrer den, når det er kaldt, og alt er bare velstand. 

 

Morsomt med biler med sjel.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...