RoverRuggen Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Lar det seg gjøre å kjøre D2 med 2" løft på 235/85? Jeg vet det er utenfor 5%, men vil det være klaring til akselvandring, sving etc? Tenker da felger med standard inpress. R. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Det blir perfekt. Veldig godt å kjøre på smale dekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoverRuggen Skrevet 20. september 2017 Forfatter Del Skrevet 20. september 2017 Original med 18" denne. Sto på 255/55R18. Styggedom, sporete og ukoselig å kjøre. Ble sporenstreks satt på 235/70R16, men med +2" ser det litt puslete ut. Har derfor lyst til å få på noe grøvre, i hvertfall nå i jakta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Jeg har 235/85-16 på sommer og vinterdekk. Kniper ingen steder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Warwick Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 235/85-16 er jo nesten identisk diameter som 265/75-16 som er den største dimmen som "går fint" på D2 - hvert fall med +2". Du får en del høyere giring, som påvirker når lockup slår inn, og kanskje litt subb om du har original fremfanger (men det er vel kanskje uten heving..?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Med 265 vil det subbe mot størfanger, men 235 er smalere, og man unngår subbing når man svinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Hadde 265.65x18 på en D2. Omtrent samme diameter. Fungerte perfekt :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avdem Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Køyrer på 235/75 - 16 på min no, aldeles ypperlig. Innafor 5% og virker meir villig til å legge inn lockup av ein eller anna grunn..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HansChristian Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Jeg har kjørt med 235/85R16 og 265/75R16 på min D2 i 15år når. For 265 måtte jeg snu de fremre festene for innerskjermer foran framhjulene for å få plass. En ting som er viktig er at alle bump-stops er hele og på plass. Ellers vil hjulene kunne ta oppi skjermene ved total komprimering av fjærene (evt ved defekt luftbelg). Når det er sagt, så kan jeg komme med et par betraktninger til: Original dekkdimmensjon på min bil var 255/60R16. Denne dimmensjonen var forferdelig å kjøre med. Sporete vei var et mareritt! 265/75R16: er ekstremt mye bedre. Det er knapt sporing å merke, og bilen føles mye mer stabil. Og så ser det veldig mye riktigere ut på bilen. 235/85R16: Absolutt ingen sporing å merke, uansett hvor dårlig veien er. Bilen er svært retningsstabil og forutsigbar å kjøre. Dekkene ser litt smale ut på bilen, men til gjengjeld så slipper man unna nesten all sølesprut på bilsidene. Og som en ekstra bonus så er drifstofforbruket markant lavere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoverRuggen Skrevet 4. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg ble veldig fornøyd med utseende etter at 70 profilen fikk vike plass for 85 profil. Gjør seg vesentlig bedre på bil med 2" løft. Har ikke gjort meg noen erfaringer i praktisk bruk enda, men frykter for at hastigheten blir litt for høy før jeg får lura kassa til å legge inn lock up. I og for seg ikke noe problem, da bildet viser "jaktrigget" bil, og oppsettet er for en begrenset periode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Hvordan blir det med giringen med 85 profil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 32" gir helt feil giring. Du går i lockup på 4.gir først når du har kommet ut på motorveien, og du lar deg lenge frustrere over det. Dog ikke lengre når du oppdager at du sparer diesel ved å la motoren jobbe lettere (30-40% belastning) med løs kobling på konverteren. Når den går i lockup, tror du at du sparer diesel siden turtallet blir lavere, men siden belastningen øker til kanskje 50-60% og mer, så er det faktisk helt greitt på forbruket. Dog blir det litt bråk av all rusingen på motoren! Hadde vel egentlig passa bedre med giring et sted mellom D2 og Defender vil jeg tro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Spaken kan flyttes fra D til 3 i hastigheter under 80 Lockup i lavere gir også på D2 med automat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Kjørte lenge med 265/65/18 på min D2 og erfarte at giringen ble veldig feil. Bilen dro tungt i oppoverbakker, spesielt med henger. Reduserte til 265/60/18 og det fungerer mye bedre. Spedometeret er spot on. Holder lockup til lavere fart. Sterkere i motbakker. Men den så bedre ut med større dekk. Loh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.