Gå til innhold

-84 Defender pu, m 200tdi


Anbefalte innlegg

Hallå. Jeg skal kjøpe inn oljer til gir, transfer og klokker. Har fått masse forskjellig info på det men mye att og frem på nettet. Bl.a det at dextron 3 inneholdt et stoff dextron 2 ikke hadde, som visserligen ikke var bra for kassa. 

 

Bedre jeg spør dere her.

Noen som kan gi meg en lett oversikt over hvilken olje hvor, og hviljen mengde som går i? Det ville vært stas.

 

Med det samme så har jeg også en clutch som mister litt trykket hvis foten sitter lett inntil pedalen. Den tar i bunnen, men hender jeg må ta et ekstra pump for å få litt god pedal. Veskenivået er stabilt. Jeg ullfetta heile understellet, da var pedalen plutselig bedre en ukes tid..merkelig.

Tenkte jeg skulle prøve lufte clutchen. Noen flere råd?

Vh

-Stian-

_20170920_092654.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne holder det ofte med bilder av tingene så er det noen som vet. Har du nr på girkasse og motor kan du google og finne svar. Har dessverre ikke utfyllende info på hvor nr står. Det er litt for lenge siden jeg hadde 200Tdi og LT77 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2017 den 11.09, lafterolf skrev:

Du har LT77 hovedgirkasse. Den ville jeg spandert på mtf94 på.

 

Når du spør om olje er det viktig å oppgi opplysninger om motor og gir siden det ikke er orginalt på din bil.

Takk. Hva er mtf? De skjønner ikke det på mekonomen ihvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuel Transmision Fluid 94.

En girolje som Honda sto for når de konstruerte R380-girkassen til Land-Rover.

 

Yx fører oljen, men enklest å få tak i hos forhandler. Erik E. Sørensen import har denne oljen på lager. 

Fu trenger 3 liter. Tror det går på ca 2,8 Liter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtf94 er en egen spec på girkasseolje for kun noen få bilmerker. Manuel transmission fluid står bokstavene for.

Den specen kom til R380-kassene. Tidligere kasser som du har hadde ikke dette kravet. Ashcroft transmission anbefaler DX3 til LT77. Forøvrig anbefaler de den til R380 også... Noen mener det er feil. Jeg har aldri vært inni en girkasse og spurt tannhjulene der, men stoler på en så anerkjent girkasseoverhaler at jeg bruker gjerne det dem foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 22.9.2017 den 22.20, SEM skrev:

Jeg kjøper på Texaco. Ser sånn ut. De bestiller om de ikke har.

20170922_221309.jpg

Jeg bestillte på YX rett oppi gata her, de måtte få den sendt fra Stockholm. 

Men nå kommer det visst imårra hvertfall.

Var hos Hondaforhandleren først, de hadde ikke hørt om oljen engang, og var ikke veldig  behjelpelige heller.

 

Så takk for hjelpa her inne, bra det ordna sæ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Heisann. Jeg fant ikke no felg eller hjultråd på søket i farta, så jeg slenger ut et spm i tråden min:

Hjula som fulgte med bilen er 35x12.5 15', skal kjøpe vinterhjul og trenger felger, vil ha 15' og med innpress nok til 12.5 dekka. Noen som har en link til bra sted? Noen som har felger til det til salgs brukt?  Lurer på å skaffe alu kanskje..  Sliti litt med å finne frem på nett. De jeg har finni har bare vært 'nesten' på boltsirkel. 

 

Åsså lurer jeg på hva fremgangsmåten er for å få godkjent 35'? Ser noen sier de har godkjenning på det. Og andre sier det er lett,  men det vat en gammel tråd i et anna forum.  Med tanke på turtall/hastighet kunnne jeg ikke tenke meg mindre dekk..

Vh

-Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...