Gå til innhold

Deleleverandør


jarle_bornes

Anbefalte innlegg

Jeg er generelt skeptisk til Britpart på det meste jeg :)

 

Det står ingenting om leverandør/produsent hos verken FF eller Paddocks såvidt jeg kan se? FF har vært veldig ivrige på å selge meg Britpart, selv når jeg spesifikt sier jeg vil ha originale deler. Viktig å være klar over, at alle delene som begynner på FF... kan være et hvilket som helst merke. Har fått alt fra Britpart til Land Rover originalt der. Om du søker på LR delenummeret, kan du be om pris på originale deler, trodde jeg. Men nei, det viser seg at de mer enn gjerne sender deg Britpart da også, om det er det som er lettest tilgjengelig. Vil du ha originale deler, må man be spesifikt om det, fikk jeg beskjed om. Nå skal jeg skynde meg å skyte inn, at FF er en veldig grei butikk å handle hos. Kundeservicen er topp både før og etter man har betalt. Men akkurat det at jeg ønsker mest mulig originale/oem-deler, og er villig til å betale for det, det skjønner de visst ikke. 

 

Paddocks har jeg handlet hos kun én gang, så har ikke så mye erfaringer å dele der. Men send en epost til begge, og spør om hvilket merke de kommer til å sende.

 

Ps.. Trenger du ikke ett-skudds-fett hvis du skal handle hos Paddocks??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stort sett bare LRDirect

Her kan du velge produsent på de fleste varer.

Velger du alternativt produkt som er LRD Workshop approved skal det være tilsvarende original produkt.

De har også muligheten for å betale alt av frakt og MVA i samme slengen.

Det har vist seg å bli raskere levert og litt billigere enn å få MVA fakturert fra UPS, FedEx, DHL og lignende.

I tillegg kan du få oppgitt alle priser i NOK.

 

Største mangel på Deres hjemmeside er at de ikke har så mange ferdige pakker(Kits) som Paddocks.

Noen ganger er OEM levert av Britpart så det er ikke helt lett å unngå dem.

 

Bare ett forslag og min erfaring.

 

@Wildrover: OneShot Grease er inkludert i begge kitene fra Britpart. Ikke to kit fra FamousFour.

 

PS!

Swivelkit er Britpart i underliggende eksempel.

Handlekurv uten spacere fra LRDirect:

NOK 2401,20 (£227,79) og frakt er oppgitt til NOK191,73 (£18,9) for dette (4-5 dager leveringstid).

MVA forhåndsbetalt er oppgitt til kr. 793.33 (£75,26).

Totalsum kr. 3386.26 (£321,23).

 

Om du velger ekspress levering (1-2 dager) koster det kr. 547.02 (£51,89) og MVA blir da kr.843.17 (£79,99)

Totalsum med ekspresslevering kr. 3791.39 (£359,67).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for gode tips. Jeg har brukt Paddock til mye og er stort sett fornøyd, men jeg vil ikke ha britpart på slitedeler. Gikk på en smell med noen bremseskiver der. Det ble en skummel tur ned fra Hardangervidda til Odda. 

LRdirect skal prøves ut. Bruker de Posten i Norge?

 

Husker ikke hvem jeg bestilte fra da Posten skulle videreformidle. Det tok under et døgn fra England via Amsterdam til Oslo, så ble det liggende nesten en uke i Oslo. Da posten fakturerte meg for lagerleie i Oslo ble jeg nok litt ufin med en stakkars ansatt der.....  

 

mvh

Jarle

 

mvh

Jarle B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bruker også kunn lrdirect, utrolig greit å kunne velge hvilken produsent man vil ha delen fra, samt betale mva direkte. Upåklagelig frakt med DHL, da jeg bestiller løpet av helgen har jeg bestandig delene senest fredag uken etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...