Anbessa Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 (endret) Hei, jeg har en venn som av litt (for meg) uklare grunnet har en Volvo XC90 i stedet for Land Rover. Han forteller at bilen av og til rykker/hopper. Verkstedet mistenker feil med automatgirkassa og vil i første omgang bytte olje (pris 3500kr). I neste omgang må girkassen byttes (pris 60 - 70 000kr). Er det noen som vet om noen som kan reparere slike girkasser, ikke bare bytte? Vil ikke det lønne seg? mvh Bjarte Endret 18. september 2017 av Anbessa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenningT Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 transtec.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Snakket med RATS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 På disse kan ventilblokken byttes uten å ta ned kassa. Kostet rundt 2lapper i deler når jeg gjorde jobben for noen år siden. Alt tullet i kassa blei borte med det den gangen og verkstedet ville bytte kassa, da de ikke fikk tak i slike deler..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Denne har vel den samme "kvalitetsgirkassa " som X5 og L322 ? Edit: klarer ikke finne noen kilde til dette, ble brått veldig usikker... Endret 19. september 2017 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 BMW og RR har ZF kasser Volvo har kjørt Aisin kasser. RATS fixer dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Wikipedia påstår at Volvo var utstyrt med GM 4T65 AWD kasse ? Jeg er ingen girkasse-ekspert, men mener den utsøkte kvalitetskassen i L322 også er et GM-produkt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 1 time siden, JokerS30 skrev: Jeg er ingen girkasse-ekspert, men mener den utsøkte kvalitetskassen i L322 også er et GM-produkt ? Det stemmer. Hovedproblemet er service intervallene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 31 minutter siden, Ranger skrev: Det stemmer. Hovedproblemet er service intervallene. Problem ? Volvo sier jo bare at oljen skal vare girkassens levetid, og det stemmer vel det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Ahh. Jeg tenkte på L322 sin girkasse som trengte oljeskift oftere enn service skjema antydet ikke på Volvos evighetsmaskineri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 5 og 6 speed er Aisin. har ikke sett 4 speed kasser i xc90..... L322 har ZF begge iflg wiki.... samma faen.. RATS reparerer og tar service på mesteparten...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Anbefaler flushing av automatkasser på 60 k. Da er det ikke lenger noe problem, hvis den ikke blir misbrukt i hjel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 4 minutter siden, ragnarsk skrev: samma faen.. RATS reparerer og tar service på mesteparten...:) Javisst, det er bare penger ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 20 minutter siden, ragnarsk skrev: L322 har ZF begge iflg wiki.... Wiki dekker da bare bensin utgaven. Bak TD6 motoren står det en GM5L40-E kasse. http://www.birchmotors4x4.co.uk/#range-rover Litt lesestoff av en som har plukket ned en slik https://www.landyzone.co.uk/land-rover/l322-td6-gearbox-slipping.156700/ Buying guide: ... the automatic gearbox is a concern. Land Rover used both a GM5 auto ’box and then a ZF unit in later models and both are prone to complete failure. Some of this is down to the gearboxes supposedly being sealed for life, but they often fail at the 60,000-mile mark, so a precautionary fluid change every four years or 50,000 miles is advisable. Land Rover has changed many L322 gearboxes under warranty.. Beklager avsporingen, Anbessa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 19. september 2017 Forfatter Del Skrevet 19. september 2017 Tusen takk for engasjementet. Vi kontakter RATS, de er nærmest. Sjekket hjemmesidene til både RATS og transtec, det ser lovende ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Skrive gjerne litt om opplevelsen. Det er jo mange LR også med automat som kanskje trenger ett besøk hos RATS. Kun brukt de ifm jobben, og det gikk som en drøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.