Gå til innhold

Volvo xc90


Anbessa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en venn som av litt (for meg) uklare grunnet har en Volvo XC90 i stedet for Land Rover. 

 

Han forteller at bilen av og til rykker/hopper. Verkstedet mistenker feil med automatgirkassa og vil i første omgang bytte olje (pris 3500kr). I neste omgang må girkassen byttes (pris 60 - 70 000kr).  

 

Er det noen som vet om noen som kan reparere slike girkasser, ikke bare bytte? Vil ikke det lønne seg?

 

mvh

 

Bjarte

Endret av Anbessa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På disse kan ventilblokken byttes uten å ta ned kassa. Kostet rundt 2lapper i deler når jeg gjorde jobben for noen år siden. 

Alt tullet i kassa blei borte med det den gangen :) og verkstedet ville bytte kassa, da de ikke fikk tak i slike deler..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ragnarsk skrev:

L322 har ZF

 

begge iflg wiki....

Wiki dekker da bare bensin utgaven. Bak TD6 motoren står det en GM5L40-E  kasse.

http://www.birchmotors4x4.co.uk/#range-rover

Litt lesestoff av en som har plukket ned en slik  https://www.landyzone.co.uk/land-rover/l322-td6-gearbox-slipping.156700/

Buying guide: ... the automatic gearbox is a concern. Land Rover used both a GM5 auto ’box and then a ZF unit in later models and both are prone to complete failure. Some of this is down to the gearboxes supposedly being sealed for life, but they often fail at the 60,000-mile mark, so a precautionary fluid change every four years or 50,000 miles is advisable. Land Rover has changed many L322 gearboxes under warranty.. 

 

Beklager avsporingen, Anbessa :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...