Gå til innhold

Erfaringer med Goodyear Wrangler MT/R


Siggen

Anbefalte innlegg

Jeg tør ikke begi meg ut på noen komptetent vurdering av dekkene, men jeg vil bare si at de noe slitte MT/Rene jeg fikk med når jeg kjøpte bilen min var meget skumle på fuktig asfalt, primært når det i tillegg var olje/gummirester i veibanen (altså typisk på vei inn i og i selve rundkjøring, brå svinger etc). Det var omtrendt som å kjøre på is med sommerdekk.

 

Dette var for en 5-7 år siden, og med det gamle mønsteret. Vet ingenting om de nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god gummi. Kjørt året rundt på to forskjellige biler, fungerte veldig, veldig bra !  :)

 

Hhv 285/75-16 på Mercedes GD300. og 31-10,50-15 på Jeep Cherokee 2,5 bensin

Hadde ingen andre dekk på noen av disse bilene, og det var aldri noe problem for mitt behov.


Edit: glemte å føye til: veldig lavt og behagelig støynivå. Vesentlig lavere enn tilsvarende grove MT dekk fra f.eks BFG.

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er som lafterolf sier, og stikk motsatt av Jokeren sin erfaring. Jeg hadde dekk med likt mønster som hans, men kanskje forskjellen er at mine var i slutten av dekkenes levetid? 

Kjører BFG Mud KM2 nå.

285x75/16 på begge hjulsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 235/85 16 på min Defender. Køyrte dei i 1,5 år, cirka 15.000 km. Eg synes at dei var bråkete og hadde dårleg grep på våt asfalt. I terrenget var dei så som så. Ikkje veldig nøgde med dei, nei.

 

Har bytta til Cooper ST Maxx og dei er mykje stillare, har betre grep på våt asfalt (mykare gummi), og har betre grep i terrenget (også i "mud"). Dei er og meir rettningsstabil ved låg dekktrykk fordi sidane er sterkare. Veldig nøgd med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...