Gå til innhold

Discovery 4 Bakdør som tuller


The Phantom

Anbefalte innlegg

Har brukt bilen ei stund nå, men la merke til at enkelte gang etter jeg har kjørt og hopper ut førerdøren for og åpne venstre bakdør må jeg låse bilen opp enda en gang før døren er "åpen".Dette kan være slik uansett om bilen er i gang eller stoppet motor. Og vist døren er åpen på første forsøk må jeg trekke to ganger i håndtaket før døren åpner seg helt, for på første trekk låses den opp første hakket på dørlåsen.. Irriterende! Har smurt opp litt rund låsen men tror noe mere ligger bak dette så tips mottas :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som den egentlig er grei den låsekassa, virker egentlig som det kun er hendelen atme dørhåndtaket på innsiden som ikke trekkes helt ut når den låses opp. Den hendelen du kan vippe inn og ut for og låse døra fra innsiden så skal se om jeg finner delefilm av døra først før jeg river opp noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er treghet i låsekassa som gjør at den ikke låser opp, når låsekassa låser/låser opp så beveger wiren seg ut/inn.

Det du ser er at wiren ikke beveger seg skikkelig pga låsekassa ikke beveger seg skikkelig.

Det er bare èn wire som går til det innvendige dørhåndtaket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, men kan jo virke som det bare er noe som trenger litt smurning da siden den oftest funker helt fint men av og til bare får den halve veien som resulterer i at døra ikke går opp før jeg låser opp en gang til. Rimelig ny i lr verden med sider og slikt så delefilm blir nok leter fram først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min låste den seg plutselig helt, da Selvf i låst posisjon, da er man i en situasjon som er veldig lite ønskelig.

Min låste seg heldigvis plutselig opp, da var d bare å begynne å demontere dørtrekket der å da for å komme inn til kontakten å få dradd den ut så den ikke skulle låse seg igjen.

Har du denontert dørtreket å prøvd å smøre?

om ikke fikk ihvertfall jeg meg en Stoor overraskelse når jeg så døras  oppbyggningen ( var fremme på min da ) 

 

søk på YouTube om du ikke allerede hsr gjort det, der ser du hva du hvilken jobb du ( eller verksted ) har foran deg :)

 

lykke til 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, The Phantom skrev:

Okey, men kan jo virke som det bare er noe som trenger litt smurning da siden den oftest funker helt fint men av og til bare får den halve veien som resulterer i at døra ikke går opp før

jeg låser opp en gang til. Rimelig ny i lr verden med sider og slikt så delefilm blir nok leter fram først :)

 

Du kan jo ta den ut og demontere plastdekslene som er rundt den og smøre så godt det lar seg gjøre inn i enheten, det er absolutt forsøket verdt.

 

1 time siden, Atle Arntsen skrev:

På min låste den seg plutselig helt, da Selvf i låst posisjon, da er man i en situasjon som er veldig lite ønskelig.

Min låste seg heldigvis plutselig opp, da var d bare å begynne å demontere dørtrekket der å da for å komme inn til kontakten å få dradd den ut så den ikke skulle låse seg igjen.

Har du denontert dørtreket å prøvd å smøre?

om ikke fikk ihvertfall jeg meg en Stoor overraskelse når jeg så døras  oppbyggningen ( var fremme på min da ) 

 

søk på YouTube om du ikke allerede hsr gjort det, der ser du hva du hvilken jobb du ( eller verksted ) har foran deg :)

 

lykke til 

 

 

Det har jeg opplevd også, var rimelig vanskelig å få den ut når døra var låst og igjen men med litt overtaling klarte jeg å få den til å låse opp.

Har inntrykk av at dette er et problem over hele LR fjøla.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...