Gå til innhold

Diverse nye og brukte deler til ex.mil selges


Paal Helge

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Frihjulsnav: SOLGT 

 

Startmotor: SOLGT

 

Kasse 1: Spesialverktøy, 3.linje, 4910-25-116-5360: SOLGT

 

Kasse 2: Spesialverktøy, 4.linje, 4910-25-116-5361: SOLGT

 

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mørkt inni kroken av garasjen, men kan legge ut nye bilder om det er ønskelig?

Originale fra ex.mil. Kommer ikke fra "Baltazar", men fra "kjekt-å-ha-lageret";)  

Det er de originale skinnbelgene. Den ene er intakt ut fra det jeg kan se. Den andre har en liten rift (Se bilde). Knokkelhusene er oppbevart tørt de siste 5 årene.

Disse veier i alle fall one-ton… 

Det mangler noen bolter som dere ser, men de tror jeg har liggende hvis jeg leter litt… Disse bør være et godt utgangspunkt hos rett person. 

 

P1070350.jpg

P1070351.JPG

P1070352.JPG

P1070353.jpg

P1070355.JPG

P1070356.jpg

P1070357.JPG

P1070358.JPG

P1070359.jpg

P1070360.jpg

P1070361.jpg

 

Palerik:

Da byr du 600kr kun for begge tromlene? Skal legge ut bilder av dem i kveld. De ligger innpakket i tett plast et sted….   Kan veie dem, så vet du evt frakt.

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liggende originale bladfjærer.

Dette er komplett fra ex.mil (Baltazar). Har liggende noen sjakler også fra "Baltazar", men de må jeg lete frem først. Bilder kommer plutselig;)

Ante ikke at jeg hadde så mye liggende..

Farlig å være hekta på bil;)

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer flere deler og bilder. Forgasseren tilhører originalmotor til "Baltazar".

Webastoen er tilnærmet "mint condition". Aner ikke hva jeg gav for denne, men selges hvis jeg synes budet er ok.

Jeg trenger en bensinvarmer i vårens prosjekt, så hvis jeg ikke får tak i en god Eberspracher (BN2) på 2000w, så vurderer jeg å bygge om denne til 12v.  

P1070381.JPG

P1070382.JPG

P1070383.jpg

P1070384.JPG

P1070385.JPG

P1070386.JPG

P1070387.JPG

P1070388.JPG

P1070389.JPG

P1070390.JPG

P1070391.JPG

P1070392.JPG

P1070393.JPG

P1070394.JPG

P1070395.jpg

P1070396.JPG

P1070397.JPG

P1070398.jpg

P1070399.jpg

P1070400.JPG

P1070401.jpg

P1070402.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, lafterolf skrev:

Ikke for å blande meg, men tromlene er ikke montert på navet.

Men tipper Pål Erik ønsker bremsesjolda som sko og sylindre henger på.

 

18 timer siden, Paal Helge skrev:

Er så mørkt inni kroken av garasjen, men kan legge ut nye bilder om det er ønskelig?

Originale fra ex.mil. Kommer ikke fra "Baltazar", men fra "kjekt-å-ha-lageret";)  

Det er de originale skinnbelgene. Den ene er intakt ut fra det jeg kan se. Den andre har en liten rift (Se bilde). Knokkelhusene er oppbevart tørt de siste 5 årene.

Disse veier i alle fall one-ton… 

Det mangler noen bolter som dere ser, men de tror jeg har liggende hvis jeg leter litt… Disse bør være et godt utgangspunkt hos rett person. 

 

Palerik:

Da byr du 600kr kun for begge tromlene? Skal legge ut bilder av dem i kveld. De ligger innpakket i tett plast et sted….   Kan veie dem, så vet du evt frakt.

 

lafterolf har helt rett. (Jeg mente de runde trommeldingsene med alt innhold som sitter fast på enden der..)

Jeg har bra pokaler på bilen, men skal bygge om til 1-ton (x-mill) bremser. Så alt bremserelatert er av interesse. 

Byr 500 for tromler, og bakplate og annen bremse innmat (Gitt at det er x-mill bremser). Også skulle "landrover for alle penga" ha pokaler og stikkaksler?

mvh
Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål-Erik:

Blir det 500kr eller 600kr da? Første budet ditt var på 600kr? Da demonterer jeg bremserelaterte ting på akslingen;)

Skal du på Landstreffet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På annonsen på Finn har jeg lagt inn priser på enkelte deler.

Den komplette motoren blir solgt ut i deler.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å demontere motor nr 2. Toppakningen mellom blokk og topp er blåst mellom sylinder 2,3 og 4. Blokken er tilsynelatende ok. Ut fra det jeg kan se har ikke toppen fått skade. Tar gjerne imot kommentarer hvis noen observerer noe som ikke er som det skal være når kobberpakningen er sprukket. Det første bildet er sylinderveggen mellom sylinder 2 og 3. Strekene som sees er ikke nye. Jeg slipte lett over med P600 for å få bort sot. Slik ser toppen ut:

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørtopper: SOLGT

 

Se oppdatert deleoversikt på

Finnkode: 104507020.

 

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2017 den 18.23, Paal Helge skrev:

Jeg legger ut diverse bilder av det jeg har liggende fortløpende som jeg finner frem ting inni garasjen. Dette er deler etter restaureringen av ex.mil "Baltazar" som pågikk fra 2011-2016. Vanskelig å sette pris på delene, men er åpen for bud om noen trenger deler. Planen er å delta på Landstreffet til neste år, men muligens invitert i et bryllup i Polen samme uken, så da blir det forhandlinger her hjemme;)

Her er noe jeg vet jeg har liggende. Ønsker at all kommunikasjon skjer her på tråden for å holde det åpent for alle. 

Gi beskjed om du trenger deler. Pris vet jeg ikke foreløpig, men er åpen for bud. Det er bare å ta kontakt. 

Delene blir også lagt ut på Finn.no.

Kjøper betaler frakt. Ved forhåndsbetaling (Vipps) kan jeg ta delene med på Landstreffet 2018.  

 

- 1 stk 2,25 l bensinmotor - komplett, men i uviss tilstand. Har ikke prøvd om den sviver ennå.

- 1 stk 2,25 l bensinmotor - delvis plukket i deler, men mye gode deler. Sprukket blokk mellom sylinder 2 sylindere (Dette er den originale motoren som "Baltazar" var utstyrt med)

- 1 stk fordelingsgirkasse, rengjort og skal være komplett. Ikke testet etter at jeg kjøpte den.

- 1 stk Vinsjkrybbe 

- 1 stk Diff foran, aksling

- 1 stk Diff bak, aksling

- 1 stk Knokkelhus, komplett høyre

- 1 stk Knokkelhus, komplett venstre

- 1 stk tak til 109", hvitt

- 1 stk dynamo

- 1 stk dynamo

- 1 stk startmotor 

- 1 stk kontrollboks

- 1 stk Webasto i original kasse (Overhalt av Forsvaret)

- 1 stk startkabel (for å kunne starte ex.mil ved hjelp av annen ex.mil med original kontakt ved passasjersiden)

- 2 stk store originale kasser med spesialverktøy for seriebil. VURDERES solgt!

- 1 stk fordeler, komplett

- 1 stk fordeler, komplett med tennpluggledninger

- 1 stk sidespeil (stort)

- 1 stk sidespeil (lite)

- 2 stk hengsler, panser - komplett

- 1 stk feste for panserhjul

- 1 stk manifold

- 1 stk sett skvettlapper fra 1975 (1 stk revnet øvre del - 1 stk i orden)

- 2 stk panserkroker 

- 1 stk svinghjul

- 1 stk bendixdrev

- 1 stk utløsergaffel (clutch)

- 1 stk kolonnelys

- 1 stk clutchhus med liten sprekk  

- 2 stk dørtopper komplett (bevaringsverdige, men har rust omkring)

- 1 stk gummideksel til girkassetunnel. (Ø ca 10 cm)

 

NYTT:

- 1 stk filterunit, 552606 (Original fra Forsvaret. Uåpnet. Ligger i oljepapir), Original fra Forsvaret

- 1 stk skjerm, tenningsfordeler (2920-99-806-5310), Original fra Forsvaret 

- 1 stk ledning, elektrisk, termin (2920-99-806-6598) Original fra Forsvaret, Lucas

- 1 stk kontaktsett, fordeler (600728) til fordeler

- 1 stk fordelertenning kam (2920-99-806-5586) Original fra Forsvaret, Lucas

- 1 stk sett Fjær, skrue, trykk (2920-99-806-6466) til fordeler

- 1 stk rotor, Original fra Forsvaret, Lucas

- 4 stk 24v tennplugger, Champion RSN-8

- 2 stk setebelter (Nyprodusert -uorginal) 

- 1 sett frinav

 

+ mye mer

 

 

 

P1070317.JPG

P1070318.JPG

P1070319.JPG

P1070320.JPG

P1070321.JPG

P1070322.JPG

P1070323.JPG

P1070324.JPG

P1070325.JPG

P1070326.JPG

P1070327.JPG

P1070328.JPG

P1070329.JPG

P1070330.JPG

P1070331.JPG

P1070333.JPG

P1070334.JPG

P1070335.JPG

Hvor mye for setebelte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanntrollet:

Setebeltene er 300kr pr. sett. Ca 1/2 pris ut fra da den gangen jeg kjøpte dem, mener jeg. 

Kan legge ut flere bilder av dem om du ønsker mer dokumentasjon... 

 

Hvorfor ble det "Tanntrollet"?:blink: Hehe:)

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Paal Helge skrev:

Tanntrollet:

Setebeltene er 300kr pr. sett. Ca 1/2 pris ut fra da den gangen jeg kjøpte dem, mener jeg. 

Kan legge ut flere bilder av dem om du ønsker mer dokumentasjon... 

 

Hvorfor ble det "Tanntrollet"?:blink: Hehe:)

Lang story med det navnet :-)) 

Skulle hatt et sett jeg :-) 

Sender deg en pm:-) 

Endret av Tanntrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en kasse med 8 nye navkapsler. Disse kommer fra Forsvaret og passer til seriebil. Kjøpt til ex.mil. Tykt stål. Veier 86g. pr stk. 

Ønsker 50kr stk evt bud over. Selges helst samlet. 

 

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gøy å skru litt igjen. Glad jeg fortsatt har Defenderen som minner om ex.mil'n:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par støtfangere til Defender Puma også om noen er interessert.. Ser ut som de helt nye og dermed ubrukte.

Gi bud. Selges hvis jeg synes prisen ok:)

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hvis det clutsh-settet er nytt og til to og en kvart eller 2,5 bensin så er jeg interessert.

 

Er også interessert i eske med hjulmuttere og andre muttere, hvis jeg ser riktig.

 

Trenger også gummiforinger til støtdempere, de har en tendens til å slites og spesielt bak. Ser ikke bilder, men i tilfelle du har.

 

Go hælg

hilsen

Henry Arnfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arnfinn!

clutchen er ikke ny. Det er den jeg skiftet ut da vi bygde opp Baltazar. Det meste av slitedeler ble da skiftet ut for å få den i topp stand. Ikke rart det ble en strøken bil til slutt...;) Til og med svinghjulet skiftet jeg da vi først var i gang - for å være på den sikre siden.. 

Når det gjelder det andre du etterspør så skal jeg sjekke når jeg kommer hjem.

Akkurat nå er David og jeg og ser på bilcross/rallycross på Eikås motorsportsenter...

Ha en fin dag og og helg til deg også!

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...