jacobm Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Har akkurat byttet pumpe på min nyervervede P38. Hatt diverse alarm og lås problematikk, men den er nå fikset. Får ikke diesel ut til dysene. Kan pumpa monteres 180 grader feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Må ikke ny pumpe kodes til Becm da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 (endret) Må kodes opp ja og ja du kan montere den 180grader feil, men du vil fortsatt få diesel ut, den vil bare ikke starte. Fra nanocom manualen: · EMS code: When the ignition is turned on, the Body Control Unit or the programmable Alarm providing it is in receipt of a recent valid mobilization code, i.e. the correct key fob has been pressed, or a correct EKA code has been entered and is therefore, not in an alarmed or immobilised state, will send a coded signal to the EDC ECU, which it then compares against a unique non changeable security code (the EDC code) it has stored in it. If the code received and the code stored compares OK, the EDC allows the engine to start. This forms the basis of the immobiliser. If the EDC ECU, the BCU or the programmable Alarm is replaced, the two codes will not match and it will not be possible to start the engine. It is therefore necessary to synchronize the codes in both the BCU/Alarm and the EDC ECU. This function reads the code from the EDC ECU but since it is not possible to change the code at this end, the code obtained from this function has to be set in the BECM which can easily be done by going into the BECM – Settings – Alarm section. Once the code is manually input, close the screen back to the menu page and Click Write Settings Endret 15. september 2017 av minim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 16. september 2017 Forfatter Del Skrevet 16. september 2017 får prøve det, har ikke diesel til dysene, så da er det nok elektonikken som er feil. HAdde kortslutning i førerdøra, som ga feilkode på EDC, og en oppbrent forsterker til dørhøytalerne. Skal sjekke passasjerdøra for det samme i dag. Så blir det programmering av BCU og EDC etterpå. Krysser fingre og tær for at det ordner seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 25. september 2017 Forfatter Del Skrevet 25. september 2017 Da var dørlås fikset (noen som hadde tukla med vindusheisen så ledningene til kontrolleren i døra var kortsluttet, hadde også forårsaket "brann" i stereoforsterkeren i døra) Alle feilmeldinger borte fra EDC. Nå fyrer den opp, men dør med en gang. Skal sjekke timinga på pumpa, men tar gjerne innspill på andre mulige feilkilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.