Gå til innhold

P38 Diesel injeksjons pumpe

jacobm

Anbefalte innlegg

Må kodes opp ja og ja du kan montere den 180grader feil, men du vil fortsatt få diesel ut, den vil bare ikke starte. 

Fra nanocom manualen: 

· EMS code: When the ignition is turned on, the Body Control Unit or the programmable Alarm providing it is in receipt of a recent valid mobilization code, i.e. the correct key fob has been pressed, or a correct EKA code has been entered and is therefore, not in an alarmed or immobilised state, will send a coded signal to the EDC ECU, which it then compares against a unique non changeable security code (the EDC code) it has stored in it. If the code received and the code stored compares OK, the EDC allows the engine to start. This forms the basis of the immobiliser. If the EDC ECU, the BCU or the programmable Alarm is replaced, the two codes will not match and it will not be possible to start the engine. It is therefore necessary to synchronize the codes in both the BCU/Alarm and the EDC ECU. This function reads the code from the EDC ECU but since it is not possible to change the code at this end, the code obtained from this function has to be set in the BECM which can easily be done by going into the BECM – Settings – Alarm section. Once the code is manually input, close the screen back to the menu page and Click Write Settings

Endret av minim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

får prøve det, har ikke diesel til dysene, så da er det nok elektonikken som er feil.

HAdde kortslutning i førerdøra, som ga feilkode på EDC, og en oppbrent forsterker til dørhøytalerne.

Skal sjekke passasjerdøra for det samme i dag.

Så blir det programmering av BCU og EDC etterpå.

Krysser fingre og tær for at det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var dørlås fikset (noen som hadde tukla med vindusheisen så ledningene til kontrolleren i døra var kortsluttet, hadde også forårsaket "brann" i stereoforsterkeren i døra)

Alle feilmeldinger borte fra EDC.

Nå fyrer den opp, men dør med en gang.

Skal sjekke timinga på pumpa, men tar gjerne innspill på andre mulige feilkilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...