Gå til innhold

D4- Park Break Fault


steinarnold

Anbefalte innlegg

Hei dere. 


Har fått feilmelding "Park Break Fault" på min kjære Disco4. Noen som har hatt dette problemet før? Når jeg drar i "knappen" for å få av håndbrekket kommer det en jævlig hylelyd og det blinker og piper i bilen. Tenkte å høre om noen har tips om hva det kan være, eller om det er noe jeg kan gjøre selv, før jeg tar en tur på verksted? 

Har åpnet koppholder dekselet og prøvd å utløse brekket manuelt men det virket ikke. 

 

Mvh Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brekket er på, og du får det ikke av?

 

Sett en pinne (les skrujern el.lign) i løkka på vaieren slik at du får godt tak, da skal du kunne frigjøre.

 

Ellers ligger det fine tråder på Disco3.co.uk som viser hvordan du frigjør sylinderen i selve handbrekk-modulen over diff'en.  

http://www.disco3.co.uk/forum/topic91299.html

 

Dessverre mangler mange bilder, men tror det ligger en fiks på dette via Disco3 forum også.

 

"regelmessig" (1 gang pr år...??) etterstramming av håndbrekk hadde nok berget deg unna dette;-) lett å si i etterkant...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

 

Takk for link, skal lese litt der. 

Ja brekket er på og når jeg prøver å slå det av kommer det en jævlig skrikelyd fra bakhjulet/kaliper. 

Har dratt i løkka, ca 5 cm opp så stopper det. Tror du jeg skal dra til skikkelig, eller kan jeg ødelegge noe? Det er jo stålvaier så bør jo tåle en trøkk. 

Hadde nok hjulpet med etterstramming ja :) bruker ikke brekket så mye så er nok noe som har kilt seg eller.

 

Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...