Gå til innhold

L322 Pixelfeil dashbord / steering column


jan-ovel

Anbefalte innlegg

Har en L322 2004 mod. 3.0 diesel.

Denne har endel pixelfeil i display. Noen som vet hvem eller hvor de kan fikse dette?

Har også en defekt tilt på rattet. Har fått fatt i ny hos bilopphugger, men er det noen som har en link til hvordan man bytter denne?

Jeg har søkt på Youtube, men finner ikke fremgangsmåte på hvordan man demonterer/monterer. Jeg bytter hele rattstammen med teleskop/tiltmotor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten ha RAVE. Da får du i allefall sett der hvordan hele rattstammen byttes. Har hatt løs min i forbindelse med noe annet. Uvurdelig hjelp i RAVE da.

Når det gjelder pixelfeil i display så finnes det flere flatkabler på e-bay. For å plukke ut instrumentpanelet så er også RAVE til meget god hjelp.

Jeg kjøpte en flatkabel på e-bay, men ser i ettertid at jeg burde ha gått for en av de dyrere da pixelfeilene kommer og går, samt at hele panelet blir full av hieroglyfer.

 

Har dessverre ikke noe link til RAVE, men mulighetene for at du finner en link her inne er nok stor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

. Leverte instrumentbordet inn til ACtronics for rep av pixelfeil. Fikk da beskjed i etterkant at de ikke tok imot reparasjoner fra privtpersoner, så da måtte jeg betale 1000kr ekstra til et firma for å få dette tilbake. De kunne ikke fikse pixelfeilen da de sa at computeren var defekt....Alt fungerte utenom pixelfeilene før innlevering. Det var de kronene kastet ut gjennom vinduet :) 

Har også byttet ut hele rattstammen. Den fungerer fint, men får opp air supension og hdc inactive. Har tatt rattet fra høyre til venstre og da forsvinner feilmeldingene, men kjører jeg 50m, så kommer feilmeldingene på igjen.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...