Gå til innhold

Servostyring kommer og går. Rød varsellampe.


suprlite

Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp bilen om morran fungerer servostyringa helt fint, og rattet er lekende lett å dreie på. 

Men kjører eg et stykke og prøver igjen er styringa treg som fy. Det er plenty nok olje på servoen.

Og: Den lille røde lysdioden nede i midten i instrumentpanelet lyser konstant (har vært sånn siden eg kjøpte bilen) - og hver gang eg starter opp kommer tre bip. Så....what to do?

-regner med eg må få tak i diagnose-utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg skifta ut det som lot seg skifte av servo-olje ved å slurpe ut av beholderen, bevege rattet frem og tilbake med motoren igang og slurpe ut resten. Servoen oppfører seg likt enno: Er der ved oppstart men forsvinner etter kort tid men dukker av og til opp igjen. Multireima ser fin og stram ut. Det var forøvrig noen svarte partikler i beholderen med opp til 1,5mm størrelse (jeg kunne ikke se noen hull i filteret) -så jeg tenker på å flushe heile systemet. Finnes det noen 'how to' på det? -:forresten: den gamle olja var rød (så ikke svidd/grumsete ut, ganske klar og fin) -mens den nye er grønn(biltema) -håper dette ikke har noe å si?  PS: ang problemet med det røde lyset nede midt i instrumentpanelet og de tre pipene ved oppstart: er dette bare en generell varsel om at noe er galt? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleire som brukar "vanleg" servoolje på Disco. Men sikkert lurt å ikkje blande for mykje.

 

D2 skal eigentleg ha ein spesiell servoolje som delekremmarane har. 

 

Vil tru det er lurt med ein skikkeleg fløsj. Hugsar ikkje om det er noko filter der, men det ville evt vere lurt å sjekke.  Edit- ser det er gjort...

 

Pumpa og snekka fungerer iallfall, spørsmålet er kva som gjer at dei ikkje gjer det etter ei stund. Og då ville eg mistenke rusk eller noko anna som hindra sirkulasjon.

Endret av radovan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2017 den 21.53, radovan skrev:

"Vil tru det er lurt med ein skikkeleg fløsj. Hugsar ikkje om det er noko filter der, men det ville evt vere lurt å sjekke.  Edit- ser det er gjort..."

-vel tja, det filteret eg refererer til å ha sjekket er det lille nettingfilteret nedi væskebeholderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lafterolf skrev:

Vannpumpa drives av servopumpa. Om den er skåret kan servopumpa låse og rema klarer ikke å trekke drivhjulet.

 

Få noen til å ratte og se om hjulet tidvis står. 

 

Har du ulyd er det helst ny pumpe som kurerer hyling. Lurt å bytte vannpumpe preventivt.

Ok. Men har ikke hørt antyding til hyling fra reim e.l - og motoren går heller ikke varm..

Men skal sjekke som du sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...