Gå til innhold

2011 LR Defender 110 Girkasseras


Espenfer

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er ganske fersk LR Defender eier, selv om jeg har hatt på RRS og RR Discovery før. Har alltid vært superfornøyd med disse bilene, og har nå tatt steget fullt ut og kjøpte meg skikkelig guttebil.

Problemet er at girkassen i denne bilen, selv om den kun er gått ca 70K har nå tatt kvelden. Har fått noen til å se på dette (defender kyndige folk) og de har konkludert med at den må byttes.

Ny girkasse koster, etter min mening, for mye og jeg er på jakt etter noen som kanskje har en brukt kasse liggende, eller som vet hvor jeg kan få tak i en slik. All hjelp tas i mot med takk.

 

mvh
Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en til salgs her: http://www.nbfbildeler.no/nbf/Søk/?disassemble_no=&brand=Rover&models=Defender+2007-16&partgroup=Gearkasse&mileage=&haspictures=false&fromyear=&toyear=&County=Troms&orderby=

 

Får ikke linken helt til å fungere, ta bort avkryssing for gearkasse. Står en 2009 puma kasse her. Prisforlangende er kr 22500,-

Endret av OJG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lafterolf skrev:

Beskriv problemet med girkassen.

 

Bilen står i fri, men er ikke mulig å få satt bilen i noen av girene. Det som er litt rart, i alle fall for meg, er at det er mulig å bruke lavgirserien. Kjørte bilen selv opp på hengeren på lavserie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan ikke girkasse har tatt kvelden. Sjekk høy/ lav kobling. Fullt mulig det er transferkasse og ikke

hovedkasse som er problemet.

Endret av qcnr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, qcnr skrev:

Da kan ikke girkasse har tatt kvelden. Sjekk høy/ lav kobling. Fyllt mulig det er transferkasse og ikke

hovedkasse som er problemet.

Kanskje staget fra høy/lav ikke er rett justert/har løsnet slik at lavgir går på plass men høygir ikke kommer i inngrep.

 

Jeg ville ikke startet med å kjøpe girboks. Jeg tror det er lurt å finne feilen først.

 

Clutsjen er også en kjent svakhet , men da ville den virket likt i høy og lavgir vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Har fått bekreftet at det er "cubic axel" som har tatt kvelden og kilt kassen. Girkassebytte er i følge de, eneste alternativ. Er det mye jobb å skifte kassen? Er det noen som kunne tenkt å ta på seg jobben (helst i Oslo området)?

 

mvh

Espen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får jeg ikke til å stemme. Hvis du kan kjøre i lav serie så fungerer girkassen (hovedkassen med 6 gir).

Hvis du kan kjører i lav serie men ikke i høy serie så er det noe med reduksjonskassen.

Du har ikke 2 seperate 6 trinns girkasser (1 høy 1 lav) Du har en hoved kasse (6 trinns) og en

reduksjonskasse (høy/ lav).

Hvis hoved kassen fungerer i lav, så fungerer hovekassen...

Hvis det er problemer mellom høy og lav er det meget sannsynlig reduksjonskassen, eller kobling høy/ lav.

Hvis det er problemer med hovedkassen ville symptomene vært lik i høy og lav...

Dette er slik jeg forstår det :-)

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/manual-gearboxes/mt82.html

Endret av qcnr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for alle gode tips og tilbakemeldinger. Jeg gjør kort prosess og sender bilen til Strømmen Bil, så får de utrede litt før vi konkluderer.

 

Veldig takknemlig for alle råd så langt, kommer sikkert noen flere spørsmål etterhvert:)

 

mvh

Espen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...