Paal Helge Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 (endret) Det er tid for skift av diverse oljer på Defenderen (Puma) igjen. Bør bilen være kjørt varm før olje på overføringskassen og girkassen skiftes? Tanken slo meg.. Endret 12. september 2017 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hei . Det er ikke så viktig men ingen ulempe med litt temp på oljen. Men om du vil være litt nøye kan du hele igjennom en god skvett ny olje før du skrur igjen tappe pluggen for å få ut alt. Det liker iallfall jeg å gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 12. september 2017 Forfatter Del Skrevet 12. september 2017 Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 12. september 2017 Forfatter Del Skrevet 12. september 2017 (endret) Hva verktøy passer til påfyllingsplugg til girkasse (Puma)? Endret 12. september 2017 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 12. september 2017 Forfatter Del Skrevet 12. september 2017 Fant det ut på YouTube Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Og det er vel umbrako? 8mm kanskje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 12. september 2017 Forfatter Del Skrevet 12. september 2017 (endret) Jepp! Bingo!! Slet litt med å finne påfyllingspluggen, men fant den til slutt. Endret 12. september 2017 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 20. september 2017 Forfatter Del Skrevet 20. september 2017 (endret) Hva er riktig "olje" på knokkehus/pokaler på en Defender (Puma)? Leser litt forskjellig her.. Olje eller grease? Kan f.eks disse One-shot plastubene jeg kjøpte til ex.mil Baltazar brukes her? Hyppighet? Mengde? Hva er fasiten - hvis det finnes? Tenkte jeg kanskje skal ringe til Sandven AS og høre hva de gjør med dette ift service. Jeg ringte dem senest for noen måneder siden, og snakket med en hyggelig kar på verkstedet som var en flink kundebehandler. Fikk gode råd og tips vedr. et spm jeg hadde om Defenderen. Ros til Sandven for god kundebehandling vedr. teknisk spm over telefon Endret 20. september 2017 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Mener Gaute anbefalte 1ea. one-shot grease hver 10 000km til hver av pokalene. Det høres jo fornuftig ut, det er kanskje tettere en hva som kreves, men hvis du tenker å smøre kryss og fette opp pokaler samtidig, så er hver 10K km en grei og enkel huske regel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 One-shot posene er fine. Sjekke / etterfylle ved vert olje skift/10000km virker å være passe ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 Takker for svar Da gjør jeg dette når vinterhjulene skal på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.