Gå til innhold

Oljeskift overføringskasse, girkasse ++


Paal Helge

Anbefalte innlegg

Det er tid for skift av diverse oljer på Defenderen (Puma) igjen. Bør bilen være kjørt varm før olje på overføringskassen og  girkassen skiftes? Tanken slo meg..

 

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva verktøy passer til påfyllingsplugg til girkasse (Puma)?

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Bingo!! Slet litt med å finne påfyllingspluggen, men fant den til slutt.

 

 

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er riktig "olje" på knokkehus/pokaler på en Defender (Puma)? Leser litt forskjellig her.. Olje eller grease? Kan f.eks disse One-shot plastubene jeg kjøpte til ex.mil Baltazar brukes her? Hyppighet? Mengde?

Hva er fasiten - hvis det finnes?

Tenkte jeg kanskje skal ringe til Sandven AS og høre hva de gjør med dette ift service. 

Jeg ringte dem senest for noen måneder siden, og snakket med en hyggelig kar på verkstedet som var en flink kundebehandler. Fikk gode råd og tips vedr. et spm jeg hadde om Defenderen.

Ros til Sandven for god kundebehandling vedr. teknisk spm over telefon:)

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Gaute anbefalte  1ea.  one-shot grease hver 10 000km til  hver av pokalene. Det høres jo fornuftig ut, det er kanskje tettere en hva som kreves, men hvis du tenker å smøre kryss og fette opp pokaler samtidig, så er hver 10K km en grei og enkel huske regel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...