Jump to content
LRforum
Mr Rover 75

DIY Overhaling bakre diff FL2 utført

Recommended Posts

Hei,

Tenkte å nevne at jeg nå har utført DIY overhaling på den gamle bak-diffen min. Forsåvidt veldig fornøyd med prosessen og nå gjenstår det bare å se hvordan dette virker når jeg har fått denne tilbake på plass under bilen. Jeg har laget en del spesialverktøy som trengs til jobben. Tenker at jeg kan være behjelpelig med å utføre slike overhalinger i fremtiden om dette viser seg å være en suksess, eller tilbyr utleie av verktøyet til de som vil prøve dette selv. Alle detaljer i prosjekttråden min her:

http://www.freel2.com/forum/topic29814.html 

Denne diffen bli montert i kveld, så nå er jeg rimelig spent på resultatet. Evoque diffen som stod i kjentes overaskende fin ut når jeg roterte inngående aksling for hånd, kun en veldig svak "knurling". Spørs om den bare skal være slik??. Får ikke håpe at diagnosen min har slått feil, men det vil uansett være på sin plass å få prøvd ut den overhalte diffen :) 

Edited by Mr Rover 75

Hei, Takker for støtten :)

Diff montert og bil prøvekjørt. Ingen endring i vibrasjon eller lyd i det heletatt... Dette bekrefter 3 ting:

- At Evoque diffen som ble tatt ut er OK

- At den gamle diffen er friskmeldt etter overhaling :) 

- At årsaken til vibrasjoner og ulyd ligger et annet sted :( 

Akkuratt nå lar jeg det skure og gå inntill videre og heller furte litt i sofaen.... Nattarbeid i garasjen har det vært nok av denne uka....