Gå til innhold

DIY Overhaling bakre diff FL2 utført


Mr Rover 75

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte å nevne at jeg nå har utført DIY overhaling på den gamle bak-diffen min. Forsåvidt veldig fornøyd med prosessen og nå gjenstår det bare å se hvordan dette virker når jeg har fått denne tilbake på plass under bilen. Jeg har laget en del spesialverktøy som trengs til jobben. Tenker at jeg kan være behjelpelig med å utføre slike overhalinger i fremtiden om dette viser seg å være en suksess, eller tilbyr utleie av verktøyet til de som vil prøve dette selv. Alle detaljer i prosjekttråden min her:

http://www.freel2.com/forum/topic29814.html 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne diffen bli montert i kveld, så nå er jeg rimelig spent på resultatet. Evoque diffen som stod i kjentes overaskende fin ut når jeg roterte inngående aksling for hånd, kun en veldig svak "knurling". Spørs om den bare skal være slik??. Får ikke håpe at diagnosen min har slått feil, men det vil uansett være på sin plass å få prøvd ut den overhalte diffen :) 

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Takker for støtten :)

 

Diff montert og bil prøvekjørt. Ingen endring i vibrasjon eller lyd i det heletatt... Dette bekrefter 3 ting:

- At Evoque diffen som ble tatt ut er OK

- At den gamle diffen er friskmeldt etter overhaling :) 

- At årsaken til vibrasjoner og ulyd ligger et annet sted :( 

 

Akkuratt nå lar jeg det skure og gå inntill videre og heller furte litt i sofaen.... Nattarbeid i garasjen har det vært nok av denne uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...