SindreB Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Har 2000 RR P38 diesel. Vifte på kjøler til automatgirolje går hele tiden. Den starter opp når tenning skrus på. Har kjøpt ny sensor ESR4330 (Auto Gearbox Oil Cooler Temp Switch ) uten at det fikk vifta til å stilne. Logger 0 Ohm motstand mellom kontakt, og ingen endring om den varmes opp. Bestillte enda en, men har samme problem med den. Undres over om jeg har jeg fått to stk defekte sensorer? Noen som vet riktig motstand eller kan test på egen bil? Sensoren har rød kontakt bak venstre frontlys. Sensoren for gearbox overheat melding med blå kontakt er i orden. Mvh Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Kan dessverre ikke hjelpe deg, men ble litt nyskjerrig. Er dette noe som kom på nyere modeller eller der det ettermontert? Jeg har ikke vifte på min -99 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Det skal være 2 stk switcher / sensorer tilkoblet til den viften, den ene heter ESR4330, den andre vet jeg ikke. Men du er ikke alene i verden med det problemet. Meg forstått så må du finne den andre, for det er den som styrer innslaget... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SindreB Skrevet 2. september 2017 Forfatter Del Skrevet 2. september 2017 Ja, jeg har to sensorer på kjøleren. Når jeg kobler fra den andre sensoren (mener den heter NSC101060) med blå kontakt kommer det opp GEARBOX OVERHEAT melding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Om det er originalmontert så står vel dette i skjemaet i Rave? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SindreB Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Fant denne info i rave, når jeg fikk lasta ned versjon med alt i en fil (5199 sider) "A gearbox oil temperature switch is fitted adjacent to the warning light switch on the oil cooler. This switch monitors the gearbox oil temperature. When the gearbox oil temperature reaches 95C ± 3C the switch provides the ground for the oil cooler relay located in the engine compartment fusebox." Så de to sensorene jeg har fått er defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobba Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Du har ikke fått feil switch og fått varsellys switchen? Den leder vel når den kald og skal bryte når den blir for varm? Hvertfall når en plugger den ut så gir den varmevarsel og det blir jo det samme som at den bryter.. er lite info og finne både om vifta og kursen dens, hvertfall som jeg har klart å finne:) har aldri hørt eller sett min gå så burde kanskje kikket litt på den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobba Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Studert litt i delekatalogen og etter hva jeg kan lese er ESR4330 switchen til varsellyset og NSC101060 switchen til vifta.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SindreB Skrevet 14. september 2017 Forfatter Del Skrevet 14. september 2017 I new.lrcat.com er det oppgitt to ESR4330, før og etter (V)XA410482 - Antar jeg har feil type til min bil. Har testa å varme den til 100grader, uten endring i motstand. Så det tyder på at den kan være switch til varselmelding. Men på bilen er det forskjellige koblingsplugger på de to sensorene, og varselmelding fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 D2 har en funksjon som gjør at a/c-viften går konstant om det er registrert for overoppheting. Etter at jeg byttet ledningsnett på min, glemte jeg å koble til tempsensor, og dermed trodde ECU at motor var overopphetet en gang. Da gikk viften konstant til jeg hadde vært inne og nullstilt med nanocom. Vet ikke om det er samme funksjon på P38. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobba Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 http://www.rangerovers.net/forum/#/topics/200522 En med samme problem.. jeg tror fortsatt du skulle hatt nsc101060... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SindreB Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Det Tobba skrev er nok helt korrekt: ESR4330 = switchen til varsellyset ved høy temp. og NSC101060 = switch som starter vifta ved temp. 95C For min del endte dette med bytte av innmaten på original sensor med temperatur switch fra ebay. Bilde vedlagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.