Gå til innhold

Campingvogn, vinterlagring og pressening


LandRover

Anbefalte innlegg

Det verste du kan gjøre ved vinterlagring av campingvogn er å  ha på presening  sies det.

 

Ved bruk av denne presening  LAGRER DU DEN LIKE BRA UTENSDØRS.

 

Skeptisk? Er den verdt uttalelsen?  Kanskje det er noen som har erfaringer?

Endret av LandRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptisk,definitivt.

Snø som legger seg på tak og fukt og kondens som kommer fra bakken slipper ikke ut igjen.

Det er en grunn til at bla.båteiere har takliknende tildekking med åpning i endene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Overtrekket eller presenningen er foret med en flossy "filt" på innsiden som gjør den skånsom å trekke av og på uten å skade lakk etc. "

 

NEI, det gjør den ikke. Hadde en bil stående 4 uker i vinter med sånn type trekk, og det er noe av det mest forferdelige jeg har vært borti. Fuktighet kom under trekket, frøys, og når jeg skulle dra det av hang all "flossen" igjen i lakken. Så ut som at bilen min hadde fått pels. Litt sånn som i filmen Dum og Dummere. :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, gautes said:

Skeptisk,definitivt.

Snø som legger seg på tak og fukt og kondens som kommer fra bakken slipper ikke ut igjen.

Det er en grunn til at bla.båteiere har takliknende tildekking med åpning i endene.

Åja. Og jeg har hørt 1.persons fortellinger om hvordan båter som ble "helt kledd inn" så ut ved åpning på våren.

"Lodden" var et uttrykk som ble brukt. "Svartsopp" et annet.

 

Men ved presenning hvor det er litt gjennomlufting fra ende til ende, litt luftrom rundt båten, og hvor inventaret var godt vasket på forhånd (svartsopp elsker fett, inklusive hudfett) og hvor det sto fuktfangere (billig hos 'tema) så fungerer det bra. Men det var altså helt standard tykk "oljehyr"-presenning på stativ... ikke noe annet mikkmakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...