Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Interessante kommentarer og sikkert like aktuelle neste vinter:D.

Jeg bor på Elverum og hadde tidlgere en D2 med Duratrac, som jeg kjøpte som vår og høstdekk. De fungerte også veldig godt på vinteren når det ikke var isete, da var det greit å ha en brøytekante å bremse i. En litt spesiell teknikk som jeg egentlig aldri fikk aksept fra kona for å bruke. 

Nå har vi en RRS som kona bruker mest i hverdagen, det første jeg gjorde var selvfølgelig å kjøpe Duratrac som høst og vår dekk, det var ikke mye snø og is som skulle til før jeg fikk beskjed om å komme hjem og legge om til piggdekk og jeg må innrømme at det er en forskjell. Kanskje fordi jeg har blitt eldre? På toppen av det hele hender jeg at jeg har med meg kjetting som jeg legger på når jeg føler behovet for å ha kontroll..  både på bil og tilhenger

M&S dekk med eller uten snøkrystall er greit på de fleste forhold, men er det is eller kram snø fungerer de som lakksko: Det går bra til det ikke gjør det og da går det fort ille(hvis du ikke har en brøytekant å skrubbe i:D:D)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Interessante kommentarer og sikkert like aktuelle neste vinter:D.

Jeg bor på Elverum og hadde tidlgere en D2 med Duratrac, som jeg kjøpte som vår og høstdekk. De fungerte også veldig godt på vinteren når det ikke var isete, da var det greit å ha en brøytekante å bremse i. En litt spesiell teknikk som jeg egentlig aldri fikk aksept fra kona for å bruke. 

Nå har vi en RRS som kona bruker mest i hverdagen, det første jeg gjorde var selvfølgelig å kjøpe Duratrac som høst og vår dekk, det var ikke mye snø og is som skulle til før jeg fikk beskjed om å komme hjem og legge om til piggdekk og jeg må innrømme at det er en forskjell. Kanskje fordi jeg har blitt eldre? På toppen av det hele hender jeg at jeg har med meg kjetting som jeg legger på når jeg føler behovet for å ha kontroll..  både på bil og tilhenger

M&S dekk med eller uten snøkrystall er greit på de fleste forhold, men er det is eller kram snø fungerer de som lakksko: Det går bra til det ikke gjør det og da går det fort ille(hvis du ikke har en brøytekant å skrubbe i:D:D)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos vinterdekk.

 

Jeg fikk på et sett med hakkapellita LT2 vinterdekk i vinter, og jeg må innrømme at jeg ikke er imponert.

Har alltid brukt Hakka sine dekk, og har vært storfornøyd, på forrige bil hadde jeg SUV 5 dekkene, og de var fantastiske i 5 år.

Det virker som om Defenderen er litt vel lett for LT2 dekkene, selv om jeg egentlig ikke kan bruke SUV dekkene på min 130 (for lav load rating). Men hadde jeg kunnet velge igjen, så hadde jeg nok handlet et sett med SUV dekk, forskjellen er stor.

Grepet på tettpakket snø og isete føre var betraktelig bedre med SUV dekkene enn med LT2 hjulene.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt seipa MT BF i 6 vintre på min 110 Def og er på andre settet nå. Må si at jeg er svært overrasket over hvor bra dem er på alt unntatt is med vann på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Camarogeddon skrev:

Apropos vinterdekk.

 

Jeg fikk på et sett med hakkapellita LT2 vinterdekk i vinter, og jeg må innrømme at jeg ikke er imponert.

Har alltid brukt Hakka sine dekk, og har vært storfornøyd, på forrige bil hadde jeg SUV 5 dekkene, og de var fantastiske i 5 år.

Det virker som om Defenderen er litt vel lett for LT2 dekkene, selv om jeg egentlig ikke kan bruke SUV dekkene på min 130 (for lav load rating). Men hadde jeg kunnet velge igjen, så hadde jeg nok handlet et sett med SUV dekk, forskjellen er stor.

Grepet på tettpakket snø og isete føre var betraktelig bedre med SUV dekkene enn med LT2 hjulene.

 

-Camarogeddon

LT2 har 3mm dyp seiping. Blir ikke mye bevegelse på knastene da. Har samme erfaring med dem. Elendige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På ‎07‎.‎03‎.‎2018 den 6.48, lafterolf skrev:

Du bruker mellomleggsring (spacer)?

Den var til Matta.;)

 

Ja, jeg bruker disse:

http://www.paddockspares.com/pm753-30mm-aluiminium-wheel-spacers-set-of-4.html

 

spacere.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...