Gå til innhold

Noen som kjenner denne P38?


Sfinx

Anbefalte innlegg

Kjenner ikke bilen, men blir alltid skeptisk når bilen skal selges med en liksom bagatell feil, som de ikke klarer å fikse før salg / PKK.

Det er jo bare tull hvis du ikke klarer å få PKK godkjent bilen pga en lambda sensor. Det er 1 time jobb, hvis den/de sitter hardt.

Diagnose vil også fortelle om det faktisk er Lambda som er galt.

 

Det er jo over ett år siden utslipp feilen ble registrert og bilen ble forsøkt godkjent, i praksis betyr det jo at ny/ eller nåværende eier ikke får brukt bilen før den er PKK godkjent. Det er en tung start på ett nytt bil kjøp.

 

  

 

 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i "bakgården" min denne, kan godt ta en titt på den for deg!

 

forøvrig ser det ikke ut til at det er noe bok signal i HEVAC displayet så det må jo være en god bil :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avskriv ikke biler avskiltet pga "små" EU-feil! 

Masse bileiere med null virkleig peiling og bilverksted som gladelig forteller at dette blir dyrt å få reparert ja.

 

 

Merker forresten at sykdom er blitt verre, kikker stadig på annonser for nettopp P38......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, GuttormG skrev:

Avskriv ikke biler avskiltet pga "små" EU-feil! 

 

Bilen kan jo være bra, den er sikkert ikke fysisk avskiltet heller men...

Blir bare meget skeptisk, han har jo klart å kjøpe inn sensoren - ikke engang på Motorpool kan de vel ta så sinnsykt mye for å skifte ett par lambda sensorer.  Derfor virker det direkte ulogisk om det er det eneste som feiler bilen for å få den EU godkjent - å ikke gjøre den forfalte kontrollen ferdig før salg.

Du får jo lett de pengene igjen / salget går mye enklere / om du annonsere uten noe dustefeil og nylig EU godkjent.

 

Det er vel kanskje tanken på at lambda skiftet  - ikke får ned utslippet, ergo står den kanskje foran en omfattende motoroverhaling før den kan bli godkjent...

Tror ikke det finnes så mange RRp38 eiere som tilhører gruppen med folk som sluker rått misvisende  overprising fra verksted.

Kanskje er det så enkelt at verksted har ymtet frempå det jeg skrev to linjer opp, og da kan jo regningen bli høy. Noe som selger godt kan ha kunnskap om.

 

Uansett. Er tilstanden som det som det står i annonsen, så er det jo bare for dumt.

Ligger det noe mer bak, så er det direkte triksete.

Ingen av delene er tillit vekkende.

 

Note: Kun generelle betraktninger om annonseringen, da jeg aldri har sett bilen. 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, christianvig skrev:

 

Hvis du vil ha RRp38 som bruksbil, er dette veien å gå.

En Eier siste 13 år, EU godkjent, Godkjent Lpg, rett motorisering og med originale takrails og tilsynelatende uherjet.

Ett meget sjeldent og bra utgangspunkt for det å eie en perle  som RRp38 V8 er.

Og med godkjent Lpg kan du bruke den som daglig bruksbil.

Vedlikeholdskostnader er uansett høye  i dette segmentet.

 

Anbefales

Mvh Brage    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mod blir å kaste de heselige takrailsene, ELLER montere en.....Smittybilt ( ? )  roofrack nedsenket mellom de, for da blir de faktisk litt snasne . Har du ikke planer om det, bør de demonteres og kastes....:)

Eventuelt begraves under fullmånen med en trepåle gjennom hvert skruehull....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Brage skrev:

 

Hvis du vil ha RRp38 som bruksbil, er dette veien å gå.

En Eier siste 13 år, EU godkjent, Godkjent Lpg, rett motorisering og med originale takrails og tilsynelatende uherjet.

Ett meget sjeldent og bra utgangspunkt for det å eie en perle  som RRp38 V8 er.

Og med godkjent Lpg kan du bruke den som daglig bruksbil.

Vedlikeholdskostnader er uansett høye  i dette segmentet.

 

Anbefales

Mvh Brage    

Kan man virkelig få såpass mye for en P38? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, minim skrev:

Kan man virkelig få såpass mye for en P38? :o


Aner ikke, men jeg hadde antagelig spart DRITMYE på å velge den der, framfor den jeg valgte.

Mye dyre deler som kan gå i stykker på en P38, og faktisk gjør det også....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, minim skrev:

Kan man virkelig få såpass mye for en P38? :o

 

Prisen er kanskje prutbar, uansett så er det en bil til over millionen, den gang 1 mill var mye penger.

 

Godkjent Lpg koster deg 35 000 kr her hjemme, så ja - det rare er jo at Lr folket undres over prissettingen på Defender.

 

Prissetning på RRp38 skyldes kanskje disse faktorene:

1. Rover V8 er uhorvelig dyr i forbruk som daglig bruksbil , med 200 000km ++ slitasje

2. Dieselen er mye mer økonomisk, men undermotorisert originalt

3. Krevende teknisk å eie.

Disse faktorene gjør nok mye av den vanlige prissetningen, de fleste for salg virker dessverre å være neglisjert / gitt opp.  

 

V8 med Lpg og  godt vedlikeholdt endrer bildet dramatisk..

 

90 tusen, Ha det er jo ingenting for en god RRp38;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Brage skrev:

 

Prisen er kanskje prutbar, uansett så er det en bil til over millionen, den gang 1 mill var mye penger.

 

Godkjent Lpg koster deg 35 000 kr her hjemme, så ja - det rare er jo at Lr folket undres over prissettingen på Defender.

 

Prissetning på RRp38 skyldes kanskje disse faktorene:

1. Rover V8 er uhorvelig dyr i forbruk som daglig bruksbil , med 200 000km ++ slitasje

2. Dieselen er mye mer økonomisk, men undermotorisert originalt

3. Krevende teknisk å eie.

Disse faktorene gjør nok mye av den vanlige prissetningen, de fleste for salg virker dessverre å være neglisjert / gitt opp.  

 

V8 med Lpg og  godt vedlikeholdt endrer bildet dramatisk..

 

90 tusen, Ha det er jo ingenting for en god RRp38;) 

 

Skummelt å se på utlegg, men ser på blokka at jeg er i 58 frognertiere i påkost siden april på min og sitter å ser på ca 10k til i deler nå. 90 for en som er feilfri er kanskje ikke så gale likevel, men jeg tror nok det er langt i mellom de som er feilfri som du er inne på når du sier at de fleste virker å være gitt opp/neglisjert. Jeg vil påstå at den jeg kjøpte var nettopp det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, lafterolf skrev:

Eirik Iversen har en P38 med v8 og gass tilsalgs. Den har en lang tråd her inne som dokumenterer hva som er gjort.

Jeg ville tatt en titt på den. Dønn ærlig selger som i tillegg er Landrovermekaniker av yrke.

 

Jepp, og har vært i kontakt med ham. Men han vurderer å beholde bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kjenner bilen, er en av kompisene mine din. Det som er, er det at han og kona har tilsammen 8 barn, og 4 biler med denne, og han får rett og slett ikke tid til å skru på den. jeg har spurt han mange ganger om han har fått bytta lambda, men han har aldri kommet så langt. Bilen funker greit ellers, så vidt det er meg kjent. Han er også ikke en person som prioriterer å vaske bilen før han tar bilder, noe jeg har sagt til han at er helt idiotisk, da bilen fremstår værre enn den er. Jeg mener den absolutt er verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...